Opona Advan Sport V105
Opony japońskiej marki premium zostały wybrane przez niemiecki koncern do fabrycznego montażu w nowej wersji SUV-a BMW X3 i w sportowej limuzynie BMW M5. Oryginalnym wyposażeniem obu pojazdów będzie wyczynowa opona Advan Sport V105, zapewniająca maksymalną precyzję prowadzenia, komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Wybrana przez BMW opona Advan Sport V105 jest specjalną wersją flagowego ogumienia Yokohamy przeznaczonego do aut osobowych o wysokich osiągach, stworzoną wspólnie z projektantami marki BMW. W oponie zastosowano rozwiązania konstrukcyjne będące efektem wieloletnich doświadczeń japońskiej marki, zdobywanych na największych torach wyścigowych świata. Dzięki sportowym technologiom zapewnia ona stabilne prowadzenie aut o dużej mocy i wysoką wytrzymałość w warunkach szybkiej jazdy. Spełnianie najwyższych standardów i wymagań BMW potwierdza widoczny na boku opony symbol gwiazdy.
– Jednym z przełomowych rozwiązań konstrukcyjnych w modelu Advan Sport V105 jest wykorzystanie technologii sportowej Matrix Body Ply, zwiększającej sztywność bocznej ściany – stworzonej na potrzeby wyścigów WTCC. Jej efektem jest mniejsza podatność opony na ugięcia, które mają wpływ na zachowanie auta na zakrętach, pozwalając zwiększyć dopuszczalną prędkość bezpiecznego pokonywania łuków. Dzięki mniejszej elastyczności ogumienie zwiększa siłę docisku i precyzję kierowania, zapewniając doskonałą sterowalność i wyczucie pojazdu – wymienia Artur Posłuszny z ITR CEE, firmy dystrybuującej opony Yokohama w Polsce.
Decyzja o fabrycznym montażu opon Yokohamy w pojazdach BMW to efekt ponad 30-letniej współpracy marki z koncernem na arenie motorsportowej. Jej początki sięgają lat 90. XX wieku, gdy drużyny wyścigowe BMW, wyposażone w opony Yokohama, zdobywały wysokie noty w wyścigach WTCC (ang. World Touring Car Championship) w 1987 roku czy ETCC (ang. European Touring Car Championship) w 1988 roku. Także w Japonii BMW na oponach Yokohama zyskało najwyższe wyróżnienia, jak pierwszy tytuł All-Japan Touring Car Championship Class 3 w 1985 roku czy mistrzostwo serii GT300 w serii Super GT 2011.
Komentarze (0)