– produktywne rozwiązanie od DuPont Refinish
Przy rosnącej presji kosztów na cały sektor lakierniczy, menedżerowie warsztatów muszą być świadomi każdego aspektu ich działalności. Jednak presja czasu nie zawsze pozwala na taki poziom dokładnego badania, a problemy bywają niełatwe do dostrzeżenia. W tym właśnie miejscu wkracza DuPont Refinish.
Indywidualnie dostosowane konsultacje
Dlaczego zysk nie wzrasta, mimo że w warsztacie wykonuje się dużo napraw? Czy stawka godzinowa jest dochodowa? Który obszar działalności jest najbardziej zyskowny? Te pytania mogą nie dawać zasnąć właścicielom warsztatów. Jednak dzięki nowej, konkurencyjnie wycenionej usłudze konsultingowej DuPont Refinish, noszącej nazwę Bodyshop Pro, spokojny sen jest tylko o krok. Bodyshop Pro to pakiet zindywidualizowanych usług konsultingowych, dostosowanych do wspierania europejskich warsztatów w zarządzaniu ich działalnością oraz maksymalizacji ich produktywności na najwyższym możliwym poziomie. Ulrich Bathke, menedżer ds. programu lojalności do marki DuPont Refinish na obszar EMEA mówi, że w tym trudnym klimacie gospodarczym warsztaty poszukują wsparcia w tworzeniu rozwiązań wspomagających produktywność. Tu już nie chodzi tylko o zawartość puszek i stąd też motto DuPont Refinish to – więcej niż tylko lakier.
Jak to działa?
Zasada leżąca u podłoża Bodyshop Pro jest prosta: pomóc warsztatom w lepszym zarządzaniu ich działalnością poprzez identyfikację obszarów ulepszenia. Cały zestaw narzędzi elektronicznych kryjących się za Bodyshop Pro został zaprojektowany i opracowany przez fachowców z DuPont Refinish i obejmuje:
Oprogramowanie o nazwie Business Audit Tool (BAT), które może tworzyć kalkulacje kosztowe ceny, szacować stawki, analizy dostawcy napraw i kluczowych wskaźników wydajności (KPI), zalecenia i plany działań w celu ulepszenia oraz sprawozdania porównawcze. Narzędzie Audytu Procesu – część oprogramowania BAT, które analizuje bieżący status warsztatu – od strefy przyjęć do przygotowania, blacharni, aż do obszaru lakierowania i wykańczania. Jego zasady opierają się na międzynarodowych kryteriach kontroli znanej sieci Five Star - ekspertów od napraw DuPont Refinish.
Narzędzie produktywności, które jest wbudowane w BAT i zostało zaprojektowane do analizy wydajności kabiny i produktu, jak również porównywania ich z kosztami produktów uzupełniających.
Jako część tego rozwiązania DuPont Refinish zapewnia
- kursy szkoleniowe dla kierownictwa;
- programy wsparcia marketingowego warsztatu, w tym Dożywotnią Gwarancję, Szybką Naprawę, Business Direct;
- elitarną sieć naprawczą Five Star dla warsztatów o najwyższym standardzie.
- Szkolenie i doradztwo na miejscu w zakresie stosowania systemów produktu i narzędzi doboru koloru, takich jak wysoce produktywny spektrofotometr ChromaVisionTM.
Pierwszy i najbardziej istotny krok w procesie weryfikuje stawkę godzinową i zajmuje tylko około 30 minut. Warsztaty dostarczają jednemu ze specjalnie przeszkolonych zespołów konsultacyjnych DuPont Refinish swoje wyceny lub faktury – cyfrowo lub bezpośrednio z własnego oprogramowania. Dane mogą pochodzić z jednego zadania albo obejmować wielkości miesięczne, kwartalne lub roczne. Z chwilą, gdy dane zostaną już wprowadzone, warsztaty mogą natychmiast uzyskać wgląd w wydajność swojej pracy w rozbiciu na centra kosztowe, porównane z wielkościami regionalnymi lub krajowymi – co nie zawsze będzie zgodne z wcześniejszymi oczekiwaniami. - Jednym z najbardziej pozytywnych aspektów wykonywania konsultacji Bodyshop Pro jest to, że warsztaty mogą od razu zobaczyć jak dobra lub jak słaba jest ich wydajność i gdzie znajdują się obszary problematyczne. Uświadomienie tego może być dla nich odkryciem, ponieważ w niektórych przypadkach próby wcześniejszych, samodzielnych diagnoz okazały się bezskuteczne – komentuje U. Bathke. Jan Lorenzen, zastępca dyrektora niemieckiego warsztatu Lacktechnik 2000, potwierdza tę diagnozę: Poprzez audyt dowiedzieliśmy się, że ponosiliśmy znaczne straty na zbyt wielu upustach i zbyt nisko wycenionej robociźnie, które oferowaliśmy jednemu z naszych głównych klientów. Następnym krokiem jest omówienie przez menedżera i konsultanta Bodyshop Pro scenariuszy ”co jeśli”, w celu ustalenia kolejnych obszarów do ulepszeń. Na tej podstawie sporządzany jest plan działań identyfikujący zalecenia konsultanta DuPont Refinish, podejmujące problematyczne obszary. Odtąd działania te są nadzorowane w sposób regularny w celu śledzenia usprawnień. Według U. Bathke: Zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia najlepszych wyników ma upewnienie się, że lista działań jest uzgodniona z warsztatem i wykonywana w sposób metodyczny i staranny. Analizy Bodyshop Pro sięgają coraz głębiej, a warsztaty mogą dokładnie decydować, jak wiele konsultacji wymagają, a korzystanie z dalszych konsultacji jest możliwe w dowolnym czasie. Colin Lovern, specjalista Bodyshop Pro DuPont Refinish, objaśnia powiązania, jakie zostały zbudowane z Cavanaghs ARC, warsztatem zlokalizowanym w Wielkiej Brytanii, który wykorzystał Bodyshop Pro: Cavanaghs jest tak lojalnym i długoletnim klientem, że praca z nimi w celu precyzyjnego dopasowania pewnych obszarów z użyciem pakietu konsultacyjnego Bodyshop Pro była oczywistym wyborem. - Opracowaliśmy Bodyshop Pro, aby zająć się każdym poziomem wsparcia zarządzania, jaki może być konieczny. Produktywność jest ostatecznie kluczem do poprawy rentowności, a dzięki wszystkim narzędziom oferowanym z Bodyshop Pro warsztaty mogą identyfikować obszary problemów i poprawiać je lub usuwać. Mówimy, że DuPont Refinish to” więcej niż tylko lakier”, ale dzięki Bodyshop Pro udowadniamy, że faktycznie tak właśnie jest – podsumowuje U. Bathke. DuPont Refinish to ogólnoświatowa, dynamiczna marka w branży lakierniczej. Dzięki oferowaniu innowacyjnych, unikalnych systemów lakierniczych oraz dopasowanych do indywidualnych potrzeb rozwiązań biznesowych zapewniamy warsztatom zwiększenie wydajności, od przyjęcia, do oddania właścicielowi naprawionego pojazdu.
Komentarze (0)