Bridgestone zakończył prace nad koncepcyjnymi oponami „Large & Narrow” („Duże i wąskie”), które charakteryzują się – zgodnie z nazwą – mniejszą szerokością, ale i większą średnicą niż opony konwencjonalne.
Technologia Large & Narrow pozwala ograniczyć zużycie paliwa, a tym samym przyczynia się do ograniczenia emisji CO2. Ciśnienie w tych oponach jest wyższe niż w oponach konwencjonalnych, zastosowano także nowe wzory bieżnika i nowe mieszanki. Co podkreśla producent, wykorzystując innowacyjne rozwiązania udało się osiągnąć znacząco niższe opory toczenia oraz zdecydowanie wyższy poziom przyczepności na mokrej nawierzchni.
Bridgestone planuje jak najszybsze wprowadzenie do użytku technologii Large & Narrow. Jednym z możliwych jej zastosowań jest wprowadzenie nowej kategorii opon, należących do rodziny zmniejszających zużycie paliwa opon Bridgestone Ecopia. Nowa technologia może znaleźć zastosowanie również jako oryginalne wyposażenie nowej generacji samochodów.
Komentarze (0)