Wrocławski serwis Chmiel to pierwszy punkt włączony w struktury sieci warsztatów blacharsko-lakierniczych Autoforma.
Nowe metody naprawy poszycia karoserii samochodów osobowych? Firma Car Body Solution wprowadziła na rynek nowy program pod nazwą Autoforma – bezpieczne naprawy.
- Autoforma to projekt ogólnopolskiej sieci warsztatów specjalizujących się w rekonstrukcji i bezpiecznej naprawie poszycia karoserii. To już się dzieje u nas, we Wrocławiu, przy ul. Szwajcarskiej 7 – mówi Mateusz Gawroniuk, dyrektor generalny Car Body Solution.
Autoforma pracuje na niemieckim systemie Carbon – czyli mobilnym zestawie do rekonstrukcji karoserii. To niekwestionowany lider w tej branży w Europie, który właśnie podbija także rynki światowe. Dzięki ścisłej współpracy z producentami samochodów Carbon jako pierwszych wprowadza do zakładów blacharskich zmiany technologiczne i innowacyjne rozwiązania. Dotychczas naprawa nawet małego wgniecenia wymagała cięcia dużej części karoserii, następnie dochodziło do przegrzewania poszczególnych elementów, co w konsekwencji osłabiało blachę i przyspieszało np. proces korozji.
- My naprawiamy samochody już zupełnie inaczej, bezpiecznie – podkreśla Mateusz Gawroniuk. - Ograniczamy zakres użycia szpachli aż do 90 proc. Mało tego, 70 proc. wgnieceń rekonstruujemy za pomocą padów i klejów, następne zgrzewamy bity przy bardzo niskim natężeniu prądu, redukując tym samym obszar naprawy do minimum.
Technologia zmienia wyobrażenie, w jaki sposób powinien być naprawiony uszkodzony element.
- Długo szukaliśmy jak najbardziej innowacyjnego systemu i rozwiązania, które moglibyśmy przedstawić na polskim rynku. Carbon jest najbardziej rozwiniętym technologicznie systemem – mówi M. Gawroniuk.
Wgniecenie naprawiają ręcznie
Firma Car Body Solution, która jest wyłącznym dystrybutorem Carbon GmbH w Polsce, pokazała rzeczoznawcom PZU, że system Carbon jest niemal intuicyjny. Każdy z uczestników mógł pod nadzorem specjalistów CBS wypróbować i zrozumieć zasady działania systemu.
- Nasze narzędzia są łatwe w obsłudze, ale jak każda technologia wymagają obycia i prawidłowej obsługi – mówi Mateusz Gawroniuk. - Dlatego spółka nadzoruje i cyklicznie szkoli osoby pracujące na systemie.
Firma Carbon GmbH postawiła na manualne wykonywanie prac blacharskich z bardzo prostej przyczyny – niezastąpionego czucia w palcach i rękach. To na ich podstawie wielu lakierników określa gładkość powierzchni. A za pomocą narzędzi zalety organoleptyki docierają do zakładów blacharskich. Tylko czucie blacharza i precyzyjne narzędzia pozwalają uniknąć „przeciągnięcia” blachy.
Największe zainteresowanie budziło usuwanie wgniecenia na krawędzi estetyczno-wzmacniającej połać drzwi. Przyczyną zainteresowania była łatwość użycia całej gamy narzędzi ręcznych i indukcyjnych, a efekt końcowy przekonał do technologii nawet najbardziej sceptycznie nastawionych gości.
Rzeczoznawcy poznają nową technologię
Firma Car Body Solution chciała pokazać, że naprawy blacharskie za pomocą narzędzi Carbon dają najlepszą jakość wykończenia, unikając jednocześnie wycięcia elementu. Dzięki temu jest to alternatywa i bezpieczna metoda naprawy, z której korzysta coraz więcej autoryzowanych serwisów.
- Z taką wiedzą rzeczoznawcy mogą kierować likwidację szkód do punktów, które specjalizują się w naprawach z zastosowaniem technologii Miracle firmy Carbon. System Carbon jest nie tylko systemem genialnym, ale także przemyślaną koncepcją marketingową – mówi Mateusz Gawroniuk.
Również sami rzeczoznawcy przekonują się to takiej formy naprawy. Z jednej strony naciskani są przez poszkodowanych w wypadkach do jak najszybszej likwidacji przy zachowaniu najwyższej jakości, a z drugiej – do obniżania kosztów zakupu nowego elementu. Schemat kalkulacji szkody musi być prosty i korzystny dla klienta, warsztatu oraz ubezpieczyciela. Jak dodaje M. Gawroniuk:
- Przy rekonstrukcji elementu metodą Carbon w kalkulacji proponujemy zastosowanie indywidualnej wyceny, z uwagi na fakt, że każda szkoda ma swój własny charakter. Przy zastosowaniu tego schematu unikniemy niepotrzebnych nieporozumień pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem.
Po wypadku szybciej odzyskasz auto
Globalnie wymiana elementu blacharki na nowy jest droższa niż usunięcie wgniecenia – do wypchnięcia wgniecenia nie trzeba demontować np. drzwi czy poszycia. Wielu klientów jest bardziej zainteresowanych szybszym powrotem swojego auta na drogę niż wymianą całego elementu, gdyż wiąże się to z długim czasem oczekiwania na samą blachę. Dodajmy do tego konieczność jej uzbrojenia i polakierowania, a w wielu wypadkach otrzymamy nawet kilkunastodniowy okres „uziemienia” klienta.
Już nie boimy się gradobicia
Kolejna nowość to powołanie mobilnego serwisu i zrzeszenie najlepszych fachowców, których rolą jest m.in. likwidacja skutków gradobicia. Wyspecjalizowana grupa ma działać na terenie całej Polski i świadczyć usługi wyciągania wgnieceń bez konieczności lakierowania dla serwisów, klientów indywidualnych oraz flotowych. Obecnie grupę tworzy 20 techników działających na terenie całej Polski. Innowacyjnym rozwiązaniem będzie aplikacja zabezpieczenia lakieru.
Kabina lakiernicza – Sehon
Sehon to kolejna marka reprezentowana w Polsce przez Car Body Solution. To liczące już 35 lat przedsiębiorstwo specjalizuje się w budowie kabin lakierniczych oraz odzyskiwaniu energii cieplnej z procesu lakierowania. Duże doświadczenie firmy pozwala jej wystawiać na piśmie wymierne rękojmie finansowe dla lakierni (gwarantujące faktyczne oszczędności), poparte badaniami przed i po zastosowaniu technologii Sehon. Najnowsza oferta tej niemieckiej firmy to stacja do napraw aluminiowych nadwozi Multi-Body-Master i pełne wyposażenie stanowiska.
Grzegorz Teperek
Szkolenie „Innowacyjne technologie i rozwiązania dla warsztatów blacharsko-lakierniczych” odbyło się 14 listopada 2015 w pierwszym w Polsce serwisie „Autoforma – bezpieczne naprawy”, we Wrocławiu, przy ul. Szwajcarskiej 7. Zostało ono zorganizowane dla CLS PZU Dolny Śląsk przez firmę Car Body Solution, która jest generalnym dystrybutorem systemu Carbon GmbH, służącym do mało inwazyjnej naprawy karoserii samochodów.
Media do artykułu
- W przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat nie było taki wielkich zmian w strukturze karoserii, jakie będą w najbliższych pięciu latach. Odpowiedzią na to muszą być dobre, odpowiedzialne naprawy – mówi portalowi warsztat.pl Mateusz Gawroniuk, dyrektor zarządzający w Grupa CBS Plus.
Komentarze (0)