Jak wykazały testy, oleje linii Vecton przewyższają do 40% wymagania API i ACEA w zakresie ochrony przed zużyciem, pozwalając także zmniejszyć zużycie paliwa i wydłużyć przebiegi między wymianami.
Linia olejów do ciężarówek Vecton zastąpi dotychczasowe produkty Enduron i Tection Global.
Cechą charakterystyczną olejów Vecton jest użyta w nich technologia System 5 Technology, która – jak zapewnia producent – pozwala zmaksymalizować osiągi w pięciu kluczowych obszarach: zmniejsza zużycie paliwa, zwiększa moc, wydłuża żywotność, zmniejsza zużycie oleju i wydłuża przebiegi między wymianami. Dzięki tej technologii nowe oleje utrzymują lepkość na niemal jednakowym poziomie, poprawione zostały zdolności do rozpraszania sadzy, ochrona przeciwzużyciowa i odporność na korozję, a ilość osadów gromadzących się na tłokach – ograniczona.
Stabilna lepkość ma kluczowe znaczenie dla zużycia paliwa – wraz z przebiegiem lepkość oleju zwiększa się, przez co rosną opory wewnętrzne silnika i wzrasta zużycie paliwa. W oleju Vecton wzrost lepkości jest niewielki mimo wydłużenia przebiegów między wymianami, dzięki czemu silnik oszczędniej obchodzi się z paliwem, niższe jest także zużycie samego oleju.
- Rodzina olejów Vecton to efekt 20 000 testów w laboratoriach, 2,5 mln km testów silnikowych oraz 1,2 mln km podczas prób drogowych, w których wały korbowe silników wykonały łącznie ponad 4 miliardy obrotów. To pozwoliło nam dokładnie sprawdzić właściwości olejów Vecton – mówi Paweł Mastalerek, kierownik działu technicznego Castrol w Polsce.
W nowej ofercie znajdzie się osiem olejów w trzech lepkościach, wśród nich także produkty niskopopiołowe do silników spełniających normę Euro 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin.
Komentarze (0)