Z końcem lutego br. ukazała się kolejna aktualizacja oprogramowania CDIF/2, która wprowadziła szereg nowości i ulepszeń.
Jedną z nowości jest bardziej kreatywne podejście do diagnozy samochodów grupy VAG. Po wyborze elementu z listy system automatycznie dobiera najbardziej odpowiedni komponent z bazy danych, wykorzystując do weryfikacji numerację fabryczną stosowaną przez koncern. Pozwoliło to na szybkie zbudowanie pełnej listy obsługiwanych sterowników dla każdego modelu. Oprócz znanej wszystkim pozycji o nazwie „Dowolny” pojawiła się nowa – „Funkcje zaawansowane”, gdzie znajduje się zbiór wszystkich obsługiwanych adaptacji, nastaw podstawowych i kodowań dla danego typu sterownika, np. silnika, poduszek powietrznych itd.
Duże zmiany wewnątrz oprogramowania dokonane zostały również w obrębie marki Volvo. Wprowadzone zostały nowe sterowniki (głównie brakujące silniki), a także ulepszono komunikację po szynie CAN, co eliminuje możliwość zaistnienia problemów. Jako że Volvo, obok Fiata, jest pionierem w zakresie stosowania szyny CAN do diagnozy, a pierwszy model diagnozowany po szynie CAN pojawił się już w roku 1999, zaistniałe zmiany tyczą się szerokiego zakresu rocznikowego.
Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom użytkowników w zakresie poszerzania gamy obsługiwanych pojazdów uchodzących za niszowe na rynku polskim i europejskim, firma Axes System podjęła prace nad mniej popularnymi pojazdami. Są to marki często pomijane przez producentów innych urządzeń diagnostycznych. Dobrym początkiem tego przedsięwzięcia jest wprowadzenie do obsługi sterowników na protokole VPW, używanym do komunikacji w samochodach produkcji amerykańskiej. W pierwszej kolejności są to samochody koncernu Chrysler. Model Pacifica jest już dostępny w oprogramowaniu od edycji Luty 2013, a model Voyager czwartej generacji pojawi się w najbliższej edycji Kwiecień 2013. Japońskim akcentem w tej grupie pojazdów jest marka Daihatsu, już dostępna w oprogramowaniu od edycji Luty 2013. Z racji rosnącej na polskim i europejskim rynku liczby pojazdów produkcji koreańskiej, Hyundai i Kia, do obsługi wchodzą nowe modele z zakresu rocznikowego do 2013 roku.
Warto nadmienić, że duży nacisk w rozwoju oprogramowania kładziony jest na automatyzację wyboru właściwego wariantu sterownika. Udogodnienie to jest w chwili obecnej wdrażane dla samochodów Opel, Mercedes i Volvo.
Z okazji 10-lecia CDIF/2 firma Axes System przygotowała szereg nowości, promocji i niespodzianek. Warto zwrócić uwagę na nowe, atrakcyjne formy zakupu i przedłużenia abonamentu. Więcej na: www.cdif2.com.
Komentarze (0)