I Care 4 the Planet to nowa inicjatywa Valeo Service, która obejmuje trzy obszary działalności: ofertę produktów z większą liczbą i różnorodnością regenerowanych części samochodowych, bardziej przyjazne dla środowiska opakowania i logistykę zaprojektowaną w celu ograniczenia odległości dostaw. Celem jest wsparcie profesjonalistów z motoryzacyjnego rynku wtórnego w ich dążeniu do bardziej przyjaznej dla środowiska i przystępnej cenowo transformacji mobilności.
Ważnym czynnikiem zmniejszenia wpływu rynku wtórnego na środowisko jest stworzenie bardziej zrównoważonej gamy produktów. Ten regenerowany wykorzystuje średnio 80% materiału, a zgodnie z analizą cyklu życia średnio redukuje o 50-80% ślad węglowy w porównaniu z nowym.
Zgodnie z celem osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. Valeo Service zwiększa swoje wysiłki w sektorze regeneracji. Na rynek trafią ponadto nowe, bardziej zaawansowane rodziny produktów, takie jak e-kompresory, e-napędy i przekładnie hydrokinetyczne, które będą uzupełniać tradycyjne kategorie produktów, takie jak sprzęgła, rozruszniki i alternatory oraz kompresory.
Samo wprowadzenie nowych referencji oczywiście nie wystarczy. We współpracy z Nexus Academy Valeo Service w 2022 r. wykorzystało szkolenia online, aby z powodzeniem przeszkolić ponad 200 trenerów Nexus. Sesje te obejmowały tematy związane z elektryfikacją (technologie łagodnej hybrydy i poziom „podstawowy” pełnej elektryfikacji), produkty związane z pojazdami elektrycznymi (takie jak podwójne sprzęgła suche, podwójne sprzęgła mokre i przekładnia hydrokinetyczna) oraz regenerację.
Co więcej, Valeo Service sprawiło, że znalezienie alternatywnego regenerowanego produktu dla każdego zestawu sprzęgła do samochodów ciężarowych jest prostsze niż kiedykolwiek. Wszystko to dzięki cyfrowemu narzędziu o nazwie „Wyszukiwarka zestawu sprzęgła do samochodów ciężarowych”. Frost & Sullivan przyznał temu rozwiązaniu tytuł European New Product Innovation 2022.
Kolejnym obszarem, na którym skupi się I Care 4 the Planet, jest eliminacja tworzyw sztucznych i zmniejszenie zużycia tuszu w opakowaniach. Wysiłki te idą w parze z rosnącym wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu, biodegradowalnych i oczywiście zmniejszeniem liczby używanych opakowań.
Ostatnim obszarem, jaki z punktu widzenia podejścia I Care 4 the Planet należy uznać za kluczowy, jest logistyka. Odgrywa ona oczywiście ważną rolę w zapewnianiu, że towary i usługi docierają do klientów w sposób terminowy i opłacalny. Jednak nowoczesny system logistyki musi uwzględniać również środowisko.
Po pierwsze, Valeo Service zwraca szczególną uwagę na to, aby produkcja odbywała się możliwie blisko rynków, na których produkty są dystrybuowane. Ponadto dąży do ograniczenia emisji dwutlenku węgla poprzez rozwijanie bezpośrednich dostaw do klientów, aby uniknąć pośrednich etapów na drodze dystrybucji. Działania te są uzupełniane wsparciem dla stowarzyszenia Reforest Action – Valeo Service sadzi drzewo za każdą tonę bezpośredniej dostawy.
Valeo Service nie zapomina także o szczegółach, dlatego planuje chociażby optymalizację współczynników zapełnienia transportu poprzez konsolidację przesyłek i poprawę możliwości układania produktów. Wszystko to znacznie zmniejszy emisję CO2.
Komentarze (0)