Nasze rozmowy

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Cel jest jasny: bezpieczeństwo kierowców używających hamulców ICER

Z Rubenem Llander’em, Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży Icerbrakes S.A., rozmawia red. Mirosław Giecewicz


- Jest Pan Dyrektorem Marketingu i sprzedaży w firmie ICER. W Polsce dystrybutorem klocków hamulcowych ICER jest firma Auto ABC. Co może Pan powiedzieć o współpracy z polskim partnerem?
ICER rozpoczął współpracę z Auto ABC ok. 10 lat temu i mogę powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni z tej kooperacji i jej wyników. Auto ABC jest dla firmy ICER nie tylko jednym z najważniejszych na świecie dystrybutorów, ale rzeczywistym i kompetentnym partnerem, którego sugestie uwzględniamy w procesie rozwoju marki.

- Proszę opowiedzieć naszym Czytelnikom o marce ICER.
ICER został założony w 1961 r. w Pamplonie (Hiszpania) i należy dzisiaj do wiodących niezależnych producentów materiałów ciernych w Europie. W ostatnich kilku latach uczestniczył w potężnym procesie inwestycyjnym, co oznacza otwarcie trzech nowych fabryk i jednego z najbardziej nowoczesnych Technologicznych Centrum Badawczych na świecie z dynamometrem w skali 1:1, fabryką pilotażową oraz najnowocześniejszym produkcyjnym i testowym parkiem maszynowym. ICER jest obecnie dostawcą na OE / OES do aplikacji hamulców kolejowych posiadając najbardziej istotne na świecie homologacje. Ponadto ICER uczestniczy w europejskim projekcie ERS (Euro Rolling Silent), którego celem jest zredukowanie poziomu hałasu generowanego przez kolejowe wagony frachtowe poprzez zastąpienie żeliwnych wstawek hamulcowych innymi materiałami kompozytowymi. Wierzymy, że ciągły i stabilny rozwój oraz ulepszanie istniejących technologii są jedyną drogą do spełnienia oczekiwań coraz bardziej wymagającego rynku. Ta filozofia i polityka umożliwia nam sprzedaż do ponad 80 krajów na świecie.

- Rynek części motoryzacyjnych cechuje ogromna konkurencyjność jej graczy. W jaki sposób przekonałby Pan polskich mechaników do rekomendowania klocków ICER ich klientom – użytkownikom pojazdów?
Według mnie największymi korzyściami, jakie może zaproponować ICER i Auto ABC są:
• Gama produktów . Szeroka oferta zawierająca ok. 1200 referencji pokrywa obecnie ponad 95% zapotrzebowania polskiego parku samochodowego.
• Serwis. Auto ABC jest znana jako jeden z polskich najlepszych dystrybutorów oferujących najwyższy poziom serwisu umożliwiający dostarczanie klientom zamówionych części w minimalnym okresie czasu, nawet kilkakrotnie w ciągu dnia.
• Nowości. ICER inwestuje sporo w opracowywanie aplikacji do nowych modeli pojazdów, które na bieżąco powiększają istniejąca ofertę.
• Dobra relacja jakości i ceny.
• Bezpieczeństwo. Regulamin ECE R90 jest wykładnią legislacyjną powołaną do zrównania wcześniejszych uregulowań prawnych stosowanych w poszczególnych krajach europejskich do jednego podstawowego celu – zapewnienia bezpieczeństwa ostatecznemu konsumentowi, jakim jest każdy użytkownik pojazdu. Odbywa się to poprzez kontrolowanie właściwości klocków hamulcowych będących w obrocie handlowym w odniesieniu do założonych norm oryginału.
Miło nam poinformować, że ICER jest jednym z tych producentów, którzy przebadali i certyfikowali większość swojej oferty (ponad 700 referencji). Nie tylko przestrzegamy prawa, lecz nawet je wyprzedzamy homologując więcej pozycji, niż jest to wymagane przepisami. Cel jest jasny: bezpieczeństwo kierowców używających hamulców ICER.
• Długoterminowy Partner. ICER pracował i rozwijał się w tym samym kierunku w ciągu całej swojej wieloletniej działalności . Chcemy ciągle dawać klientom dowody zaufania i dlatego Klientom- Partnerom mówimy, że jutro też będziemy istnieć z filozofią rozwoju zgodnie z oczekiwaniami rynku.

- Jakie są plany ICER’a na polskim rynku?
Naszym ambitnym planem na 2005 r., za który jestem odpowiedzialny, jest skonsolidować i zwiększyć udział marki ICER w polskim rynku hamulców. Zamierzamy go realizować przy pomocy następujących narzędzi:
• bardzo atrakcyjna długoterminowa promocja marki ICER planowana przez Auto ABC, którą będziemy intensywnie wspierać ze swojej strony;
• dodatkowe wartości techniczne produktu, które w 2005 r. chcemy wprowadzić do produkcji jako rozwiązania dotyczące ulepszenia parametrów wykonawczych klocków;
• aktywny udział w realizowaniu konwencji sprzedaży Auto ABC w 2005 r., zakładającej zapewnienie najlepszej dostępności produktów oraz wprowadzania sprawnie wszelkich nowości; nastawiamy się na słuchanie i uwzględnianie sugestii naszych klientów na wszystkich szczeblach dystrybucji.

- Co sądzi Pan na temat polskiego rynku motoryzacyjnego – na temat możliwości, szans, konkurencji, “wojny cenowej”. Jak ważna jest Polska w strategii Waszej firmy?
Polska jest dla ICER’a bardzo ważnym rynkiem. I to nie tylko w obecnej sytuacji wzrostu importu używanych samochodów, ale również w przyszłości, ponieważ jesteśmy pewni, że ten kraj będzie się rozwijać z dużą intensywnością, podobnie jak Hiszpania po wejściu do Unii Europejskiej. Sądzę, że w związku z tym rozwojem w najbliższych latach dokona się naturalna selekcja zarówno producentów, jak i dystrybutorów (możliwe są fuzje, konsolidacje, joint-venture, ale i zamykanie firm). Firmy, które pozostaną na pewno znacznie umocnią swoją pozycję.
W tej sytuacji cena na pewno będzie istotnym czynnikiem, ale nie sądzę, że polski rynek motoryzacyjny stanie się rynkiem całkowicie zorientowanym na cenę. Biorąc pod uwagę sytuację w Centralnej Europie, rozwój jej rynków, wzrost młodej i globalnej ekonomii, jestem przekonany, że polski rynek będzie wiedział jak wybrać właściwe produkty.

- Dziękuję za rozmowę.



B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony