Wyspecjalizowany dostawca części karoserii, hurtownia Auto-Elements udostępnia nowy program cennikowy
“element®” – multi-cennik GVO przeznaczony dla warsztatów i serwisów blacharsko-lakierniczych.
Krótka wizytówka programu:
- 65 tysięcy referencji części zamiennych karoserii do 15 marek aut;
- na ekranie do wyboru wszystkie kategorie jakości części zamiennych wg GVO, tj.:
· “oryginały ASO” (kategoria Q1 albo “O”), · “oryginały GVO” (kategoria Q2 albo “Q”), · “zamienniki” (kategoria Q3 albo “Z”) oraz · “części porównywalnej jakości wg GVO” (kategoria Q4 albo “P”, która może być stosowana w ASO);
- program podaje zarówno detaliczne ceny serwisowe w ASO, jak i ceny zakupu w Auto-Elements dla wszystkich dostępnych kategorii jakości GVO;
- części można dobierać nie tylko poprzez opisy, ale także wprost za pomocą serwisowej numeracji tzw. OE, którą posługują się ASO i firmy ubezpieczeniowe (nasze bazy danych OE są bieżąco aktualizowane we współpracy z partnerem holenderskim);
- przy każdej części na ekranie wyświetla się informacja o kategorii jakości i o dostępności części (większość albo na stanie Auto-Elements, albo osiągalna w ciągu 1-2 dni, z dostawą na terenie całego kraju);
- aktualizacja baz danych (raz w tygodniu) i aktualizacja stanów (raz dziennie) wprost z Internetu.
Pytanie: to nie sztuka napisać dobrą opinię na temat jakiegoś produktu. ALE CO TAK NAPRAWDĘ WYRÓŻNIA CENNIK “element®” I POZWALA UZNAĆ GO ZA PIERWSZE NARZĘDZIE GVO W POLSCE?
Odpowiedź: wystarczy opisać jak profesjonalnie przebiega praca nowoczesnego serwisu z programem cennikowym “element®”.
Serwisant rozpoczyna czynności od analizy otrzymanego kosztorysu ubezpieczeniowego
następnie siada z nim przed komputerem
i włącza oprogramowanie Auto-Elements.
Teraz może przystąpić do analizy cenowej – pozycja po pozycji – otrzymanego kosztorysu ubezpieczeniowego i w komfortowych warunkach, optymalnie decydować jakiej jakości części zamiennych użyje do naprawy.
Na kosztorysie znalazły się 3 pozycje do Opla Vectry: poszycie zderzaka, maska silnika i kierunkowskaz.
Fragmenty obrazów jakie otrzyma serwisant na ekranie cennika są przedstawione w dolnym, lewym rogu publikacji.
Poszycie zderzaka
Po wstukaniu do cennika Auto-Elements numeru z kosztorysu OE = 1400164, zobaczy na ekranie cenę serwisową detaliczną I, oraz cztery propozycje dostaw z Auto-Elements II, III, IV i V.
I = 937 zł netto to cena detaliczna w ASO (jeżeli na kosztorysie jest niższa cena, to znaczy, że ubezpieczyciel zastosował amortyzację w częściach, tzw. “merkantylny ubytek wartości”);
II = 825 zł netto to cena w Auto-Elements za oryginalną część serwisową, termin dostawy 1 dzień;
III = 703 zł netto to cena za taką samą oryginalną część serwisową z importu Auto-Elements z Unii Europejskiej (termin ponad tydzień);
IV = 167 zł netto to cena za eQ-element® czyli “część porównywalnej jakości” wg GVO, z pełną dokumentacją, jest na stanie w Auto-Elements;
V = 112 zł netto to cena za typowy zamiennik, jest na stanie.
Maska silnika
Wstuka z kosztorysu OE = 1160237 i otrzyma na ekranie cennika wybór:
I = 842 zł netto, cena detaliczna w ASO;
II = 741 zł netto to cena takiej samej części oryginalnej w Auto-Elements;
III = 682 zł netto to cena części oryginalnej przy imporcie Auto-Elements z Unii Europejskiej (czas oczekiwania);
IV = 394 zł netto, eQ-element® czyli “część porównywalnej jakości”, jest na stanie w Auto-Elements;
V = 236 zł netto, typowy zamiennik, jest na stanie.
Kierunkowskaz
OE = 1226068, oto rezultat:
I = 93 zł netto, cena detaliczna w ASO;
II = 81 zł netto to cena części oryginalnej w Auto-Elements, 1 dzień;
III = 49 zł netto to cena Auto-Elements za tzw. “oryginał GVO” (tu w opakowaniu Valeo), jest na stanie;
IV = 24 zł netto – zamiennik, na stanie;
V = 17 zł netto – zamiennik w jeszcze tańszym wykonaniu, na stanie.
Analiza
Teraz serwisant posiada już wszystkie dane i przystępuje do podejmowania decyzji.
- Gdyby kupił wszystkie części jako “oryginały ASO”, to ich cena detaliczna wynosi 937 zł + 842 zł + 93 zł = 1.872 zł netto i tyle przy OC powinna wypłacić firma ubezpieczeniowa.
- Jeżeli klient chce naprawić samochód taniej, ale jak najsolidniej, to najlepiej kupić w Auto-Elements zderzak jako “oryginał ASO” z importu, maskę jako eQ-element®, a kierunkowskaz jako “oryginał GVO” (Valeo), tj. 703 zł + 394 zł + 49 zł = 1.146 zł netto, a więc 39% oszczędności. Wygląd samochodu będzie praktycznie bez różnicy z naprawą najdroższą.
- Jeszcze taniej, a jakościowo nadal rozsądnie byłoby zastosować zarówno zderzak, jak i maskę w standardzie jakości eQ-element®, a kierunkowskaz jako “oryginał GVO”. W Auto-Elements suma to 167 zł + 394 zł + 49 zł = 610 zł netto, czyli 67% oszczędności, a wygląd auta praktycznie nie ucierpi.
- Wreszcie gdy klient chce naprawić “byle taniej” mniej bacząc na jakość, wtedy wybierzemy z oferty Auto-Elements same zamienniki uzyskując koszt części 112 zł + 236 zł + 17 zł = 365 zł netto, a więc 81% oszczędności, ale z pewnością więcej będzie pracy i gorszy efekt końcowy.
Czy trzeba cokolwiek dodać?
Dostawy na terenie całego kraju. Wszystkie nowoczesne serwisy blacharsko-lakiernicze w całej Polsce do współpracy zaprasza
Ceny zderzaka (operator zaznaczył oryginał ASO, ale wybrał najtańszy - tu z własnego importu Auto-Elements z UE)
Ceny maski (operator zaznaczył eQ-element „porównywalnej jakości”, przy czym Auto-Elements dostarcza do każdej takiej części pisemną dokumentację GVO)
Ceny kierunkowskazu (operator zaznaczył oryginał GVO produkcji Valeo)
Serwisant rozpoczyna czynności od analizy otrzymanego kosztorysu ubezpieczeniowego
następnie siada z nim przed komputerem
i włącza oprogramowanie Auto-Elements.
Teraz może przystapić do analizy cenowej – pozycja po pozycji – otrzymanego kosztorysu ubezpieczeniowego i w komfortowych warunkach, optymalnie decydować jakiej jakości części zamiennych użyje do naprawy. Na kosztorysie znalazły się 3 pozycje do Opla Vectry: poszycie zderzaka, maska silnika i kierunkowskaz.
AUTO-ELEMENTS, Katowice
tel.: (+32) 20-00-800 (8 linii)
fax: (+32) 25-18-800 (2 linie)
www.element.com.pl
www.auto-software.pl
Komentarze (0)