Chemia w warsztacie

ponad rok temu  16.12.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Ceramizer CSX do samochodów użytkowanych sportowo i ekstremalnie – ochronna warstwa w silniku już po 100 km

Ceramizer CSX pozwala na osiągnięcie ochrony dla eksploatowanego podzespołu dziesięć razy szybciej, niż miało to miejsce w przypadku produktu CS

Od kilkunastu lat tworzymy w Warszawie wysokiej jakości produkty chroniące silniki pojazdów polskich kierowców, regularnie poszerzając gamę produktów o nowe podzespoły, typy pojazdów i urządzenia, w których Ceramizer może pomóc. Teraz przyszedł czas na produkt dla samochodów o zacięciu wyścigowym.

W gamie artykułów Ceramizer.pl brakowało preparatu dla segmentu samochodów użytkowanych sportowo i ekstremalnie, w rajdach czy wyścigach, po prostu dla samochodów stworzonych nie po to, aby jeździć nimi wolno. W związku z tym zdecydowaliśmy się rozpocząć pracę nad produktem, który zachowa skuteczność charakterystyczną dla Ceramizera, ale będzie dawał ochronę silnika znacznie szybciej niż dotychczasowa, flagowa wersja naszego preparatu. Wiedząc o tym, że taki popyt istnieje, około półtora roku temu rozpoczęliśmy pracę nad tego typu rozwiązaniem. Dziś produkt CSX jest gotowy do dystrybucji.
Istotą Ceramizera CSX jest kompozycja składników aktywnych, która pozwala na osiągnięcie ochrony dla eksploatowanego podzespołu dziesięć razy szybciej, niż miało to miejsce w przypadku produktu CS, bo już po 100 km.
Jest to rozwiązanie „szyte na miarę” dla tych, którzy jeżdżą w rajdach czy uczestniczą w zawodach typu wyścigowego, ponieważ po 100 km pracy silnika lub po ok. 3 godzinach na biegu jałowym warstwa metaloceramiczna jest gotowa i chroni silnik przed zużyciem, co jest szczególnie istotne w warunkach ponadnormatywnego eksploatowania auta.
Takie parametry produktu są ważne z kilku względów. Najistotniejsze jest to, że działa szybko i zapewnia ochronę pojazdu praktycznie od pierwszej minuty wyścigu, co w dłuższej perspektywie czasowej przełożyć się może na osiągnięcie zwiększonego bezpieczeństwa w zakresie eksploatacji pojazdów rajdowych czy użytkowanych ekstremalnie. Istnieje wiele przypadków ze świata rajdów, gdzie konkretne typy silnika lub jego podzespoły nie wytrzymują trudów ścigania się i są zmorą właścicieli danego modelu, gdyż zakup zamienników staje się nieprzyjemną i regularną koniecznością. CSX może pomóc w tym zakresie. Stosując go regularnie, dodatkowo i w znacznym stopniu zabezpieczamy silnik przed zużyciem wynikającym z ekstremalnych obciążeń.
Ponadto do korzyści ze stosowania CSX możemy zaliczyć wzrost i wyrównanie ciśnień sprężania w cylindrach, co przekłada się na kolokwialne „trzymanie” parametrów auta i daje pewność, że osiągi naszego pojazdu będą optymalne z punktu widzenia mechanicznego przygotowania go do danego rajdu.
Wreszcie, biorąc pod uwagę, że jedną z właściwości Ceramizera jest obniżanie temperatury oleju, występuje nie mniej istotna korzyść – dodatkowa ochrona przed przegrzaniem jednostki napędowej. Przy stosowaniu CSX przewodzenie i odprowadzanie ciepła z jednostki napędowej jest zdecydowanie lepsze, co ma pozytywny wpływ na jej sprawność i bezpieczeństwo eksploatacji.
Ceramizer CSX to produkt, który zapewnia intensywną i stałą ochronę silnika, jeśli stosuje się go co 10-15 tys. km, a więc co wymianę oleju. Taka jest też trwałość wytwarzanej warstwy ceramicznej.

Dlaczego warto stosować Ceramizer CSX?

  • Poprawia konduktywność cieplną.
  • Obniża temperaturę oleju w silniku.
  • Gwarantuje wzrost i wyrównanie ciśnień sprężania we wszystkich cylindrach.
  • Łatwiejszy rozruch zimnego silnika, co jest szczególnie istotne zimą, na zewnątrz.
  • Redukuje zużycie oleju (redukcja dymienia).
  • Osiągniemy wyciszenie i wyrównanie pracy silnika.
  • Po aplikacji – natychmiastowa ochrona silnika (już po 100 km od wlania CSX).
  • Poprawia dynamikę i kulturę pracy silnika.

O Ceramizerach
Ceramizer to polska marka preparatów do regeneracji mechanizmów w samochodzie, istniejąca od ponad 16 lat. Jest produktem polskim, z całkowicie rodzimą recepturą i myślą techniczną oraz polskim kapitałem. Produkcja również odbywa się w Polsce.
Gama asortymentowa liczy aktualnie dwanaście elementów: produkty do silnika w wersji dla samochodu osobowego, ciężarowego, motocykla, a także produkty do manualnej skrzyni biegów, układu wspomagania i paliwa. Trzynasty produkt – CSX do samochodów użytkowanych ekstremalnie – właśnie ma swoją premierę na rynku. 

Jak działają?
Ceramizery to preparaty dodawane do oleju, które pod wpływem temperatury (tarcia) łączą się z cząsteczkami metalu i odbudowują zużyte powierzchnie tarcia.
Utworzona warstwa ceramiczno-metalowa charakteryzuje się niskim współczynnikiem tarcia, a jej powierzchnia jest odporniejsza na ścieranie niż w przypadku kontaktu metalu-metal.
Taka warstwa chroni silnik przy normalnej eksploatacji przez co najmniej 70 tysięcy kilometrów (z wyjątkiem CSX). Namacalnym skutkiem działania preparatów jest podniesienie i wyrównanie ciśnień sprężania na poszczególnych cylindrach silnika oraz obniżenie temperatury oleju. 
Analogiczny proces ma miejsce przy zastosowaniu Ceramizera przeznaczonego do innych układów, takich jak manualna skrzynia biegów czy układ wspomagania lub tylny most.

Więcej o Ceramizerach, w tym opinie o produktach i nowe wideotesty, na www.ceramizer.pl, profilu facebookowym firmy oraz na kanale YouTube.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Borysław Czajczyński, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Ceramizer Sp. z o.o.
Schemat działania CSX w czasie. Tradycyjny produkt do samochodów osobowych tworzy warstwę metaloceramiczną w 1000 km

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony