Kompaktowe cewki zapłonowe przeznaczone do silników o małej pojemności to nowość w ofercie Sentech. Do ich produkcji wykorzystano nową technologię komponentów systemowych, zapewniając w ten sposób dokładne wypełnienie cewki spoiną, a tym samym – szczelność jej konstrukcji.
Nowa technologia produkcji zapewnia lepsze przystosowanie cewki do pracy ciągłej w trudnych warunkach.
Diagnozowanie
Co 80 tysięcy kilometrów przebiegu pojazdu cewka wymaga kontroli stanu technicznego metodą pomiaru rezystancji i ewentualnej wymiany. Zanim trafią do odbiorcy, cewki zapłonowe Sentech sprawdzane są w laboratorium na stanowisku pomiaru rezystancji oraz na innych stanowiskach, gdzie bada się odporność na czynniki chemiczne, wytrzymałość i szczelność obudowy. Na rynek trafiają zatem wyłącznie produkty niezawodne w najbardziej ekstremalnych warunkach, całkowicie szczelne, odporne na wysoką temperaturę oraz na różne związki chemiczne.
Prawidłowy montaż
Standardowe jego zasady i procedury są następujące:
- wszystkie czynności należy wykonywać na zimnym silniku i przy wyłączonym zapłonie,
- najpierw mocuje się nową cewkę w miejscu wymontowanej starej, a następnie podłącza do niej przewody wysokiego i niskiego napięcia, zgodnie z oznaczeniami zacisków,
- po zakończeniu wymiany należy uruchomić silnik, aby sprawdzić równomierność jego pracy.
W nowoczesnych systemach sterujących może po tej operacji pojawić się sygnał usterki wymagający wykasowania z pamięci sterownika.
Nowy katalog cewek dostępny jest u dystrybutorów Sentech. Można go także bezpłatnie zamówić na stronie www.sentech.pl.
Komentarze (0)