- Na pierwszy rzut oka większość zamiennych wycieraczek wygląda tak samo, lecz przyjrzyjmy się bliżej, a dostrzeżemy kilka prostych metod na odróżnienie piór wysokiej jakości od złych rozwiązań alternatywnych – mówi Marios Gerogiannis, menedżer produktu w DENSO Europe aftermarket. - Istotne jest, aby zrozumieć te różnice, gdyż wycieraczki mają do odegrania kluczową rolę w zapewnieniu kierowcy doskonałej widoczności oraz przyczyniają się do zapewniania bezpieczeństwa pasażerów.
Kilka punktów kontaktowych
Wycieraczka szkieletowa dobrej jakości powinna mieć od sześciu do ośmiu równo rozłożonych punktów docisku wzdłuż długości pióra. To zapewnia maksymalną powierzchnię kontaktu, dzięki czemu wycieraczka pracuje skuteczniej. Pióra słabej jakości miewają zaledwie trzy punkty docisku, marnując większą część swojej długości oraz zmniejszając skuteczność, zwiększając tym samym ryzyko wypadku.
Materiały naturalne kontra syntetyczne
Materiał, z którego wykonane jest pióro gumowe jest niezwykle ważny. Guma syntetyczna lub materiały kompozytowe są mniej trwałe i podatne na szybszą degradację. Guma naturalna jest idealna, gdyż jest mocna, elastyczna i charakteryzuje się długą żywotnością. Pióro wycieraczki wykonane z syntetycznej gumy może być co prawda tańsze, ale w perspektywie wartość zdecydowanie przewyższa początkowe nakłady. Należy zwracać uwagę na to, aby szkielet wycieraczki był wykonany z wytrzymałego metalu, a nie ograniczał się do elementów plastikowych. Tworzywa sztuczne nie są fotostabilne, dlatego stała ekspozycja na światło słoneczne przyspiesza ich degradację.
Grubość szkieletu wycieraczki
Szkielet wycieraczki jest niezbędny dla stabilizacji docisku do przedniej szyby. Grubszy szkielet zapewnia lepszy docisk do szyby niż cienki, jaki często jest charakterystyczny dla tańszych i gorszych rozwiązań.
Normy branżowe
Wszystkie pióra wycieraczek sprzedawane w Europie muszą przejść test norm branżowych w celu określenia ich słabych punktów, takich jak: korozja materiałów, osłabienie połączeń i odbarwienia. Każda wycieraczka, która nie zaliczyła odpowiedniego testu w danym kraju, nie powinna być montowana, jeżeli może mieć to negatywny wpływ na widoczność. Program wycieraczek dla rynku wtórnego DENSO obejmuje wycieraczki szkieletowe, płaskie oraz wycieraczki najnowszej technologii – hybrydowe. Każda część jest produkowana z zachowaniem najwyższej jakości produkcji części pierwszego montażu i, w założeniu projektowym, ma zapewnić niespotykaną nigdzie indziej skuteczność w wycieraniu szyb oraz przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Oferta obejmuje: wycieraczki profilowane, wycieraczki dopasowane, wycieraczki ze spojlerem. Ponadto, jest szereg opcji łatwego montażu, w tym systemy bagnetowe, haczykowe lub z wykorzystaniem dwóch śrub. Wycieraczki DENSO to także wyjątkowa łatwość i zakres wyboru dla dystrybutorów. Przy 1550 zastosowaniach, obejmujących 95% europejskiego parku samochodowego, DENSO oferuje wycieraczki dla niemal każdego samochodu. Warto odnotować, że zakres tego pokrycia uzyskuje się za pomocą jedynie 124 pozycji katalogowych, dzięki czemu program ten jest najbardziej skonsolidowany na rynku wtórnym.
Klienci rynku wtórnego mogą znaleźć każdy numer katalogowy wycieraczek DENSO, zastosowanie i odpowiednik, w katalogu wycieraczek DENSO 2010/2011, który jest dostępny w wersji dla ruchu lewostronnego (LHD – ref. DEWB10-0001) i prawostronnego (RHD – ref. DEWB10-0002). Szczegóły dotyczące pełnego programu wycieraczek DENSO są dostępne również w TecDoc (wersja Q2/2011).
Biorąc pod uwagę, że wszystkie jakościowe zamienniki dla wycieraczek hybrydowych, płaskich i szkieletowych, zachowujące jakość oryginalnego wyposażenia, są już dostępne w DENSO, nadchodzi idealny czas na zadanie sobie pytania, dlaczego jakość wycieraczek jest tak ważna.
Komentarze (0)