Akumulator to towar szczególny. Zarówno jego sprzedaż, jak i utylizacja podlegają dodatkowym uregulowaniom. To jeden z produktów, którego nie możemy po prostu wyrzucić. Rodzi się pytanie, co zrobić z zużytym akumulatorem oraz na co zwrócić uwagę, by uniknąć przykrych konsekwencji jego niepoprawnej utylizacji?
Mimo że samochody oraz ich silniki stają się coraz bardziej zaawansowane, to nadal w dużej mierze polegają na akumulatorze. Z kolei akumulator – niezależnie od tego, czy mówimy o akumulatorze obsługowym, czy nowszym, bezobsługowym – w wyniku powtarzających się cykli ładowania i rozładowywania po pewnym czasie będzie wymagał wymiany.
Zużyty akumulator – problem dla środowiska
Zużytego akumulatora nie możemy się po prostu pozbyć, wyrzucając go na śmietnik. Akumulator samochodowy niepoddany recyklingowi stanowi poważne zagrożenie dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Należy pamiętać, że każdego roku na świecie produkuje się 5,6 mln ton baterii i akumulatorów. Do ich produkcji zużywa się 3,4 mln ton ołowiu, czyli blisko 70% światowej produkcji tego surowca. Dlatego tak istotny jest recykling akumulatorów, który pozwala skutecznie zredukować ilość toksycznych odpadów zanieczyszczających środowisko i umożliwia odzyskanie znacznej części surowców.
Mimo jednoznacznych przepisów dotyczących gospodarowania odpadami nie wszyscy właściciele warsztatów się do nich stosują. W większości przypadków dopiero nieoczekiwana kontrola Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska ujawnia nieprawidłowości w gospodarowaniu odpadami. Bolesny finansowo koszt kontroli mógłby nie zaistnieć, gdyby właściciel warsztatu był świadomy tego, jak ma postępować z takimi odpadami.
Bio Service powstał właśnie po to, żeby pomóc warsztatom w kwestiach związanych z ochroną środowiska. Jedną z najważniejszych spraw jest edukacja klientów w zakresie gospodarowania odpadami. Dołączenie do Bio Service nie tylko pozwoli uniknąć kary i właściwie zagospodarować niebezpieczne odpady, ale też podniesie wizerunek warsztatu w oczach klientów jako firmy dbającej o środowisko naturalne.
Ważne, aby zużyte akumulatory trafiły w odpowiednie ręce – firm, organizacji, które mają uprawnienia do zbiórki, transportu i recyklingu. Co jest istotne dla oddającego złom akumulatorowy? Odbierający złom powinien wystawić Kartę Przekazania Odpadu (KPO). Jeszcze często zdarza się, że odbierający złom akumulatorowy nie zostawia żadnych dokumentów potwierdzających odbiór. KPO to bardzo ważny dokument – w myśl przepisów warsztat musi udokumentować, w jaki sposób zagospodarował powstały odpad, co z nim zrobił.
Bio Service we współpracy z ILS zbiera złom akumulatorowy w oddziałach Inter Cars SA. Można oddać złom w punktach sprzedaży lub w ramach umowy wstawić specjalny pojemnik. Co ciekawe, ta forma oddawania złomu, gdzie wykorzystywany jest pojemnik o pojemności 600 kg, zyskuje coraz większą liczbę chętnych. Jest to wygodne dla warsztatu, pojemnik w warsztacie, ilość zbędnej ,,biurokracji” ograniczona do minimum, jasny i przejrzysty system IC CASH, prosta obsługa – to wszystko wpływa na jakość obsługi.
Dodatkowo, w zamian za złom akumulatorowy klient otrzymuje, oprócz satysfakcji z ochrony środowiska, wymierne korzyści w postaci IC CASH. Obowiązujący przelicznik za zwrot zużytych akumulatorów to 2,20 w IC CASH za 1 kg. Po zdaniu złomu punkty automatycznie pojawią się na koncie klienta. Warunkiem skorzystania z oferty jest posiadanie konta w programu IC Premia CASH.
W roku 2015 Bio Service zaufało i skorzystało z jego usług ponad 3500 klientów. Jak widać, taka forma sprawdza się i przynosi wymierne korzyści zarówno środowisku, jak i uczestnikom programu.
Szczegóły dostępne na stronie www.intercars.com.pl/ekologia
Jeżeli mają Państwo pytania dotyczące projektu Bio Service, prosimy pisać na adres: bio-service@bio-service.pl
Komentarze (0)