Continental Opony Polska świętuje 20-lecie istnienia. W 1996 roku otwarto w Polsce pierwsze oficjalne przedstawicielstwo niemieckiego koncernu. Urodzinowa gala odbyła się w Warszawie, o czym pisaliśmy TUTAJ.
Plany na kolejnych nie tylko 20 lat to utrzymanie wysokiej pozycji firmy na rynku, ale przede wszystkim prace nad bezpieczeństwem na drogach. Continental to, poza oponami, dostawca, m.in. układów hamulcowych, systemów i komponentów do układów napędowych i podwozi, elektroniki samochodowej, rozwiązań informacyjno-rozrywkowych.
Podczas gali w Warszawie Continental zaprezentował założenia projektu Wizja Zero. Jazda bez wypadków wspierana przez innowacje. Jakie? Projekt składa się z czterech elementów:
Opony - tworzenie najbezpieczniejszych i niezawodnych opon
Systemy bezpieczeństwa - projektowanie i wdrażanie zaawansowanych systemów wspierających kierowcę
Kierowca - kształtowanie prawidłowych postaw i świadomości poprzez profesjonalną edukację kierowców
Infrastruktura - poprawa warunków drogowych poprzez konsultacje społeczne i planowanie infrastruktury.
Kierowcy odpowiadają za 70% wypadków na drodze. Rozwiązaniem proponowanym przez Continental jest automatyzacja jazdy – wyeliminowanie błędów człowieka przez inteligentne systemy. Jakie? Na przykład system ESC - elektroniczny system stabilizacji toru jazdy.
Szacuje się, że montaż tego systemu w każdym samochodzie może każdego roku ratować życie czterem tysiącom Europejczyków. Natomiast aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) może o jedną trzecią zmniejszyć liczbę wypadków związanych z uderzeniem w tył poprzedzającego pojazdu. Stosowanie systemów zwiększających bezpieczeństwo to jeden z podstawowych elementów programu „Wizja Zero”. Zero rannych, zero ofiar, zero wypadków.
Innowacje od Continental sprawiają, że firma jest jednym ze światowych liderów w kwestii prac nad bezpieczeństwem na drogach. Koncern wspólnie z Global NCAP zachęca decydentów do wprowadzenia obowiązku montowania systemów bezpieczeństwa w każdym samochodzie.
Każdy wypadek to o jeden wypadek za dużo. Wizja Zero to priorytet marki Continental na najbliższe lata. Tak w Polsce, jak i na całym świecie. Obecnie każdego roku na całym świecie ginie w wypadkach drogowych 1,25 miliona ludzi.
Zdj. Piotr Łukaszewicz oraz Continental
Komentarze (0)