Plany i strategię rozwoju firmy przedstawił Nikolai Setzer, członek zarządu spółki Continental AG, podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji 100-lecia obecności firmy w Polsce. Koncern zapowiedział zwiększanie istniejących mocy produkcyjnych oraz rozbudowę fabryk na rynku europejskim, co pozwoli zwiększyć dostępność nowego ogumienia i zaspokoi szybko rosnący popyt. Firma zamierza również wybudować nową fabrykę w Stanach Zjednoczonych zdolną wyprodukować 4 mln opon rocznie. Ponadto, w brazylijskim zakładzie koncernu planowane jest podwojenie liczby wytwarzanego ogumienia z 4,5 mln do 9 mln sztuk. Globalna strategia niemieckiego producenta opon przewiduje także zwiększanie zaangażowania na rynku azjatyckim. Dwoma kluczowymi filarami koncernu na Dalekim Wschodzie są uruchomiony wiosną tego roku zakład w Chinach oraz przejęta fabryka opon Modi Tyres Ltd. w Indiach.
Nikolai Setzer podsumował również dotychczasowe osiągnięcia firmy w Polsce. Krajowy rynek ze swoim potencjałem oraz szybko rosnącym zapotrzebowaniem na nowe Nikolai Setzer ogumienie pozostaje jednym z kluczowych rynków w Europie. Continental ze sprzedażą 2,4 mln opon do samochodów osobowych i dostawczych jest drugim największym dostawcą ogumienia w Polsce i w dalszym ciągu zamierza zwiększać swoje zaangażowanie we wszystkich segmentach rynku. Silna pozycja krajowego oddziału Continental umożliwia także skuteczną koordynację działań na wschodzie Europy i zwiększanie zaangażowania firmy w krajach nadbałtyckich i na Ukrainie.
Szeroko zakrojone plany inwestycyjne są możliwe do realizacji dzięki dobrym wynikom finansowym koncernu. W ubiegłym roku firma osiągnęła 104 mld PLN (26 mld EUR) przychodu, z czego ponad 27% stanowiła sprzedaż opon. Równie istotną pozycję w strukturze przychodów firmy stanowią produkty z segmentów: wyposażenie wnętrza samochodu (Interior 21%), podwozie i bezpieczeństwo (Chassis & Safety 22%) oraz
układ napędowy (Powertrain 18%). Produkty z kauczuku, inne niż opony oraz z tworzyw sztucznych pochodzące z oferty ContiTech stanowiły 12% sprzedaży.
Komentarze (0)