W ciągu minionych kilku lat obserwujemy niesamowity rozwój cyfrowych rozwiązań w każdej dziedzinie życia i biznesu. Mając na uwadze ostatnie dwie dekady, śmiało można powiedzieć o rewolucji, która nadeszła i pozostanie z nami na dłużej. Rozwój technologii informatycznych przyniósł nowe trendy, do których zaliczamy digitalizację, upowszechnienie urządzeń mobilnych i aplikacji oraz innowacyjne rozwiązania technologii chmurowych.
Zmienił się sposób komunikacji oraz forma przekazu, której podstawą jest obraz. Narzędzia wykorzystywane w obecnych czasach muszą być łatwe w użyciu oraz ergonomiczne, przy zachowaniu ich wysokiej jakości wykonania. Dostosowanie się do zmieniających się trendów na rynku oraz związanych z tym potrzeb klientów jest kluczowym kryterium osiągnięcia sukcesu.
AkzoNobel od ponad 40 lat nieustannie wdraża innowacyjne narzędzia ułatwiające dopasowanie kolorystyczne. Od momentu wprowadzenia przez firmę na rynek w 1993 roku pierwszego spektrofotometru wiele warsztatów blacharsko-lakierniczych zaczęło stosować cyfrowe rozwiązania z zakresu wyszukiwania kolorów. Większość klientów w pełni polega na cyfrowych metodach dopasowania kolorów, inni stosują je w połączeniu z tradycyjną dokumentacją kolorystyczną. Firma szacuje, że dynamika zmian i rozwój cyfrowych rozwiązań zrewolucjonizują narzędzia w branży lakierniczej, a w roku 2017 odsetek klientów korzystających z nowoczesnych sposobów dopasowania kolorów wzrośnie o kilkadziesiąt procent.
Automatchic Digital Color Solution
To właśnie jeden z przykładów najnowszych rozwiązań. W skład Automatchic Digital Color Solution wchodzi przenośny spektrofotometr Automatchic Vision oraz oprogramowanie Automatchic Smart Search. Wyznacza on standardy dokładnego dopasowania kolorów, umożliwia optymalizację pracy oraz zwiększa dokładność, przy znacznie skróconym czasie procesu, co przekłada się na wzrost rentowności. Pomaga prowadzić działania w sposób zrównoważony, zmniejszając zużycie lakieru oraz ilość odpadów.
Automatchic Smart Search
Innym przykładem wykorzystywania w codziennej pracy technicznych nowinek jest Automatchic Smart Search. To nowa funkcja w programie kolorystycznym Color Manager. Dzięki niej pracownicy warsztatów blacharsko-lakierniczych mogą szybko i łatwo dobrać najlepiej pasującą recepturę koloru. Wizualny wskaźnik dopasowania informuje o stopniu dopasowania znalezionego koloru do sugerowanej receptury. Na ekranie widoczny jest także sam kolor.
Funkcja Automatchic Smart Search jest już dostępna w używanych przez klientów programach Color Manager. W łatwy sposób można skonfigurować jej ustawienia, aby była domyślnym narzędziem wyszukiwania. Automatchic Smart Search działa w połączeniu z Color Checker oraz Automatchic Vision.
Przyszłość doboru kolorów jest w chmurze
Urządzenia mobilne stały się podstawowym narzędziem komunikacji. Świat jest coraz bardziej mobilny, a dostęp do rzeczywistej informacji stymuluje zmianę zachowań modeli biznesowych. Statystyki pokazują, że wciąż rośnie liczba konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych i ta dynamika, choć bardziej wyhamowana w porównaniu z latami poprzednimi, widoczna będzie jeszcze w najbliższym okresie. Od kilku lat jesteśmy w erze mobilnej, która stopniowo obejmuje kolejne obszary życia codziennego i biznesu.
Przykładem wykorzystania nowoczesnych technologii w branży warsztatowej jest MIXIT, który został stworzony jako odpowiedź na potrzeby klientów branży lakierniczej. To ultraszybkie, przyjazne dla użytkownika narzędzie zapewnia dostęp do bazy kolorów na bieżąco, z dowolnego miejsca i urządzenia, niezależnie od obsługiwanego systemu (iOS, Android czy Windows). Baza danych MIXIT jest nieustannie aktualizowana w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że użytkownicy posiadają natychmiastowy dostęp do nowych receptur. Dzięki zaawansowanym opcjom wyszukiwania i filtrowania MIXIT zapewnia najdokładniejszy dobór kolorów w najkrótszym czasie.
Anna Adamska, AkzoNobel
Komentarze (0)