wciąż popularny!
Jak wynika z ogłoszonego właśnie 56. dorocznego raportu popularności kolorów DuPont, w Europie we wszystkich sektorach dominują pojazdy w kolorze czarnym. Stanowi to kontynuację trendu zeszłorocznego, kiedy czerń pod względem popularności wyprzedziła kolor srebrny.
Ogółem kupujący najczęściej wybierają pojazdy w takich barwach, jak czerń/efekt czerni, biel/efekt bieli oraz srebrny przy zauważalnym spadku popularności jaskrawych czerwieni. Ranking pozostaje dość spójny w przypadku czerni/efektu czerni stanowiących 26 proc. rynku europejskiego. DuPont uważa ponadto, że ponowny wzrost popularności bardziej neutralnych kolorów, takich jak beż i brąz, ma związek z rosnącym wpływem koncepcji ekologicznych na wybór konsumentów.
Biorąc pod uwagę, że klienci wymagają obecnie szybkiego i skutecznego lakierowania przy jak najniższych kosztach, warsztaty muszą się szczególnie postarać o dopasowanie kolorów za pierwszym podejściem.
- Dzięki bliskiej współpracy z DuPont Automotive Systems – działem firmy zajmującym się lakierami oryginalnymi – DuPont Refinish jest w stanie szybko zaoferować wydajne i dokładne formuły pasujących kolorów, nawet dla najnowszych lakierów oryginalnych – mówi Linda Van Calster, menedżer ds. marketingu i komunikacji DuPont w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W 2008 r. poszerzono zakres raportu na temat kolorów nowych samochodów, dzięki czemu obecnie obejmuje on także konkretne dane na temat rynków wschodzących Indii i Rosji. W tych regionach dominującą pozycję ma kolor srebrny, a tuż za nim plasują się czarny i czerwony. Z kolei w Ameryce Północnej drugi rok z rzędu największą popularnością cieszy się biel. Raport omawia kilka globalnych trendów, m.in. popularność efektu bieli, pozwalająca klientom na subtelne wyróżnianie się kolorem samochodu celem zaznaczenia swojej indywidualności; postępująca konwergencja wyboru kolorów, w wyniku czego ogólnoświatowe preferencje kolorystyczne stają się coraz bardziej jednolite; oraz zaznaczona w raporcie DuPont utrzymująca się popularność bieli, barwy oczyszczającej paletę, przerywająca długoletni trend dominacji koloru srebrnego i wyznaczająca początek nowej tendencji.
- Silny wpływ na obecne preferencje wywierają koncepcje ekologiczne, co objawia się we wzroście popytu na jasny, czysty i wyrafinowany wygląd oraz rosnącym znaczeniu niebieskiego symbolizującego optymistyczne spojrzenie w przyszłość. W dłuższej perspektywie klienci europejscy będą wymagać od producentów samochodów bogatszej palety kolorystycznej podkreślającej ich indywidualizm – mówi Elke Dirks, projektantka kolorów DuPont w Europie.
- Naszą kolejną ważną zaletą jest to, że wyprzedzamy konkurencję, ponieważ znamy nowe trendy kolorystyczne i dostosowujemy się do nich, zanim zrobi to reszta rynku. Również to zawdzięczamy bliskiej współpracy z gałęzią zajmującą się lakierami oryginalnymi, DuPont Automotive Systems – dodaje Van Calster.
Komentarze (0)