Goodyear wprowadza na rynek oponę UltraGrip 8 – pierwszą oponę z bieżnikiem kierunkowym z zastosowaniem opatentowanej technologii Goodyear 3D-BIS (ang. Block Interlocking System) na całej rzeźbie bieżnika. Innowacyjna technologia Goodyeara gwarantuje, że UltraGrip 8 będzie spełniać najistotniejsze oczekiwania kierowców związane z oponą zimową: większą przyczepność i krótszą droga hamowania, a także lepsze hamowanie i kierowanie pojazdem.
Badania osiągów opony, prowadzone przez niemiecki instytut badawczy TÜV SÜD Automotive1, jedną z czołowych jednostek badawczo-certyfikujących w Europie wykazały, że nowa opona Goodyear UltraGrip 8 ma osiągi na śniegu lepsze o 3%, a na mokrej nawierzchni o 3%, przy czym:
- droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 4% (na asfalcie o niskim współczynniku tarcia),1
- odporność na aquaplaning większa o 16% na krętych, mokrych drogach,1
- droga hamowania na śniegu krótsza o 3%,1
- przyczepność w czasie jazdy po śniegu wyższa o 5%.1
- Krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni o 4% w stosunku do czołowych opon konkurencji przekłada się na 1,6 metra, co daje Goodyearowi znaczną przewagę konkurencyjną(2) – wyjaśnia Hugues Despres, dyrektor Goodyeara ds. opon do samochodów osobowych na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. - Możliwość zatrzymania samochodu o ponad metr bliżej to ogromny plus w postaci większego bezpie-czeństwa przy nagłym hamowaniu.
Opona UltraGrip 8: następczyni mistrzowskich opon
Nowa opona Goodyear UltraGrip 8 buduje swoją reputację na bazie doskonałych osiągów poprzedniczki UltraGrip 7+, która była mocno chwalona za osiągi przez wiele czołowych, międzynarodowych jednostek badawczych i czasopism motoryzacyjnych, w tym m.in. ADAC, „Autobild”, „Auto Motor und Sport” oraz „Auto Express” – największe brytyjskie czasopismo motoryzacyjne, które określiło oponę UltraGrip 7+ jako “najbezpieczniejszą oponę w najbliższych miesiącach” w ub. roku zimą3. Opony zimowe Goodyear UltraGrip są jedną z najbardziej udanych rodzin opon zimowych, mogącą pochwalić się doskonałymi wynikami w kilkudziesięciu testach opon od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej opony UltraGrip.
Doskonałe osiągi w każdych warunkach zimowych
Zima jest jednym z najtrudniejszych okresów dla kierowców. Temperatury są niskie, a warunki na drodze mogą być bardzo zmienne, z szybkimi przejściami od nawierzchni suchej do mokrej i śniegu lub nieoczekiwanego lodu. Opona zimowa musi dobrze się sprawdzać we wszystkich ww. okolicznościach. Nowa opona UltraGrip 8 łączy w sobie szereg innowacyjnych technologii, które zimą zapewniają jej najwyższe osiągi.
Technologia 3D-BIS, wzajemnie blokujących się klocków trójwymiarowych
Opona UltraGrip 8 jest pierwszą oponą z bieżnikiem kierunkowym z zastosowaniem najnowszej generacji wysoce skutecznej technologii 3D-BIS na całej rzeźbie bieżnika.
Opatentowana technologia Goodyeara 3D-BIS (wzajemnie blokujących się trójwymiarowych klocków) pozwala na umieszczenie większej liczby lameli w bieżniku opony. Im więcej lameli, tym większa przyczepność. Duża gęstość lameli daje dodatkową przyczepność na lodzie i śniegu, bowiem lamele mają krawędzie, które dosłownie wgryzają się w śnieg i zapewniają dobrą przyczepność i własności jezdne, ponieważ jeszcze przed zetknięciem z nawierzchnią otwierają się.
Aby zapewnić doskonałe kierowanie i hamowanie pojazdu, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, klocki muszą być sztywne i masywne. W tym celu inżynierowie Goodyeara opracowali efekt wzajemnego blokowania się trójwymiarowych lameli.
W każdej lameli ścianki mają wybrzuszone piramidy i otwory. Gdy klocki bieżnika zetkną się z nawierzchnią drogi, lamele zamykają się mocno dzięki specjalnemu kształtowi wafla. Zapewnia to wymaganą sztywność klocka, dzięki czemu opona ma zagwarantowane doskonałe prowadzenie oraz kierowalność na suchej i mokrej nawierzchni.
Nowa generacja mieszanki bieżnika
Mieszanka gumowa bieżnika opony UltraGrip 8 łączy w sobie polimery funkcjonalizowane i żywicę trakcyjną. Polimery wzmacniają wiązania chemiczne z krzemionką, dzięki czemu przebiegi opony są i zużycie paliwa zostały ulepszone, natomiast żywica trakcyjna zapewnia doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Zachowywana w niskich temperaturach elastyczność gumy gwarantuje doskonałą trakcję oraz kierowalność na śniegu i lodzie.
Większa powierzchnia netto styku z podłożem
Nowa opona UltraGrip 8 charakteryzuje się również większą powierzchnią netto styku z podłożem, co zapewnia zoptymalizowany rozkład nacisku opony na drogę. Większa powierzchnia styku z podłożem gwarantuje oponie lepsze hamowanie i lepsze panowanie nad pojazdem na lodzie.
Nowa rzeźba bieżnika
Dobre osiągi na mokrych nawierzchniach i błocie pośniegowym są obowiązkowe w przypadku opony zimowej. Opona UltraGrip posiada pełnej głębokości rowki kierunkowe w kształcie litery V, zapewniające niezwykle skuteczną jazdę po śniegu, błocie pośniegowym i wodzie, które są usuwane spod opony. Budowa bieżnika z podwójnymi rowkami w kształcie litery V – jeden rowek w kształcie litery V służy do usuwania wody, a drugi do usuwania przyczepiającego się śniegu – zapewnia oponie najlepszą przyczepność w różnych warunkach zimowych.
Ulepszone lamele boczne, z dużą ilością „wgryzających” się w podłoże krawędzi, dają oponie lepszą przyczepność boczną zarówno na śniegu, jak i mokrej nawierzchni.
Osnowa o małej masie
Z osnową o małej masie i niskich oporach toczenia, opona UltraGrip 8 zapewnia mniejsze zużycie paliwa i niski poziom emisji CO2.-
-Doskonałe osiągi w zakresie parametrów bezpieczeństwa, takich jak kierowanie pojazdem i hamowanie, są kluczowymi wymogami przy opracowywaniu wszystkich produktów Goodyeara – mówi H. Despres. - Jak w przypadku wszystkich naszych opon, także UltraGrip 8 poddaliśmy obszernemu i wymagającemu programowi testów. Z dumą przedstawiamy nową oponę zimową, która stanowi kontynuację długiej historii rodziny opon UltraGrip, odnoszącej liczne sukcesy. Zima jest trudną porą dla wszystkich użytkowników dróg i jest niesłychanie ważne, aby samochody były wyposażone w wysoce skuteczne opony zimowe, zapewniające najwyższe osiągi przy niskich temperaturach i przy wszystkich rodzajach pogody.
- W porównaniu ze średnimi osiągami dwóch czołowych opon konkurencji, droga hamowania na mokrej nawierzchni, na asfalcie o niskim współczynniku tarcia z prędkości od 80 km/h do 20 km/h, na śniegu z prędkości 50 km/h do 5 km/h, zmierzone przez instytut badawczy TÜV SÜD Automotive w grudniu 2010 r.; Rozmiar opony: 205/55R16 91H; Samochód testowy: Golf VI; Miejsce: Ivalo (Finlandia), lodowisko w Montpellier (Francja), Mireval (Francja); Raport z badań Nr 76244609.
- Droga hamowania krótsza o 1,6 m na mokrej nawierzchni, na asfalcie o niskich współczynniku tarcia, w porównaniu ze średnimi osiągami dwóch czołowych opon konkurencji, droga hamowania na mokrej nawierzchni, na asfalcie o niskim współczynniku tarcia z prędkości od 80 km/h do 20 km/h, na śniegu z prędkości 50 km/h do 5 km/h, zmierzone przez instytut badawczy TÜV SÜD Automotive w grudniu 2010 r.; Rozmiar opony: 205/55R16 91H; Samochód testowy: Golf VI; Miejsce: Ivalo (Finlandia), lodowisko w Montpellier (Francja), Mireval (Francja); Raport z badań Nr 76244609.
- AutoExpress, 27 października 2010 r., Wyd.1138.
Komentarze (0)