Wjazd samochodu odbywa się po najazdach i trwa kilka sekund. Samochód stoi kołami na najazdach. Blokujemy przednie koła – wybieramy odpowiednią funkcję pilota i przesuwamy tylne najazdy z ramionami, na których znajdują się szczęki progowe do wymiaru wskazanego przez kartę pomiarową. Ten wycinek karty pomiarowej, wskazujący wymiar 1810, jest elementem, który ustawiamy, korzystając z pilota, a nie z kluczy czy innych urządzeń, które wydłużają czas pracy w warsztacie. Możliwość ustawienia rozstawu szczęk za pomocą pilota daje nam wymierne oszczędności w czasie. Autorobot B20+ to rozwiązanie, w którym samochód nie zawsze musi być mocowany w szczękach progowych lub specjalistycznych uchwytach. Autorobot posiada w swojej przedniej części wsporniki – po prawej i lewej stronie, pozwalające na montaż samochodu na specjalnych ramionach i blokadzie karoserii na wysokości przegrody działowej podczas wstępnego formowania czy naprawy.
Należy podkreślić, że wszystkie funkcje podnoszenia, naciągu i pchania sterowane są pilotem, co ułatwia obserwację naprawianych elementów karoserii. Kolejnym urządzeniem wpływającym na oszczędność czasu w warsztacie jest zestaw do ochrony antykorozyjnej – elektrolityczne powlekanie uszkodzonych ocynkowanych elementów blacharki.
Wprowadzenie systemu zabezpieczenia antykorozyjnego daje możliwość naprawy uszkodzonej podczas prac blacharskich powłoki zabezpieczającej (ocynkowanej). Zestaw do ochrony antykorozyjnej RE-ZINC pozwala na przywrócenie blachy poddanej obróbce do stanu jakościowo równego produktowi fabrycznemu:
- w przypadku powypadkowych napraw karoserii blacha poddana obróbce traci swoje właściwości antykorozyjne; jeżeli nie zostaną podjęte odpowiednie działania, występuje zwiększone ryzyko korozji,
- za pomocą tego zestawu możliwe jest elektrolityczne uzupełnienie cynku w miejscach, w których dotychczas używane były środki gruntujące,
- w wyniku zastosowania produktu powstaje czysta, trwale przylegająca, matowa powłoka cynkowa,
- po zastosowaniu nie ma konieczności pozostawiania naprawianego miejsca do wyschnięcia,
- znakomite właściwości przylegające dla płynnej cyny, szpachli, wypełniaczy i lakierów,
- przeznaczony do wszystkich naprawianych, niczym niepokrytych (BLANK) i wyszlifowanych powierzchni metalowych,
- długotrwałe zabezpieczenie dla wszystkich połączeń wykonanych techniką zgrzewu punktowego, spawów, a także miejsc narażonych na uderzenie kamienia, np. pokryw silnika, błotników, nadkoli, progów oraz drzwi,
- idealny do napraw uszkodzeń powstałych na skutek wycięcia szyb samochodowych,
- niezbędny przy odbudowie pojazdów zabytkowych,
- może być wykorzystywany do czyszczenia miejsc pokrytych nalotem rdzy,
- recynkowanie wykonywane jest tylko na powierzchni metalowej niczym niepokrytej (BLANK), miejsca lakierowane pozostają nienaruszone.
Jan Sobański
Komentarze (0)