Nowa Twarz
Na spotkaniu przywitał nas nowy, niedawno mianowany prezes polskiej filii międzynarodowego giganta. Jest nim Fin Ville Ylosjoki, który z koncernem związany jest od 1996 roku.
- Jestem niezmiernie zadowolony z nowego wyzwania, jakim jest kierowanie marką ExxonMobil na tak dużym rynku, jakim jest rynek polski – mówił Ville Ylosjoki. - Nasza pozycja tu jest bardzo silna i jest to zasługą wieloletniego zaufania polskich klientów do naszych produktów. W obecnych czasach kryzysu i znamienitego wzrostu jakości produktów oraz konkurencji, stawiam sobie za cel dotarcie do jeszcze większej części rynku i mam nadzieję, że nasze produkty będzie wybierać coraz więcej zwykłych kierowców, jak i profesjonalistów.
Formuła 1
Poznaliśmy Mike’a Frosta, mocno związanego z marką Mobil 1, który zaciekawił nas swoim przemówieniem. Jest on szefem zespołu pracującego z ramienia Mobil 1 z zespołem McLaren w Formule 1. Podzielił się on z nami swoją wiedzą i niecodziennymi doświadczeniami z pracy przy najbardziej prestiżowej serii wyścigów na świecie. Mobil 1 zapewnia produkty smarne i oleje używane do bolidów McLaren. Praca zespołu Mobil 1 polega głównie na bardzo szybkim i dokładnym przeprowadzaniu badań laboratoryjnych środków smarnych i olejów na każdym etapie sezonu, weekendu wyścigowego, jak i samego wyścigu.
- Zaskoczę Was, mówiąc, że wiele produktów używanych w jakże ekstremalnych bolidach Formuły 1, jest stworzonych na bazie ich zwykłych odpowiedników sprzedawanych przez nasz koncern kierowcom – uważał Mike Frost. - Co więcej, powiem też, że są takie, które niczym się nie różnią. Ich wytrzymałość i parametry okazały się wystarczające dla bolidów. Mobil 1 dostarcza nie tylko oleje silnikowe, ale również oleje do skrzyni biegów, smary do łożysk, oleje do systemów hydraulicznych zastosowanych w bolidach, oraz środki smarne wykorzystywane w układzie napędowym. Mike Frost tłumaczył także na czym polega badanie właściwości wszystkich tych płynów i jak wyciąga się wnioski z takich badań, ile to trwa i co daje zespołowi McLaren ich praca.
Nowe Partnerstwo
Na grudniowym spotkaniu zainaugurowano współpracę polskiego oddziału ExxonMobil, a właściwie Mobil Delvac z Akademią Transportu. Podpisy pod porozumieniem o współpracy złożyli włodarze obu podmiotów.
- Nawiązanie współpracy z Akademią Transportu to oczywiste korzyści dla każdej ze stron, ale również dla kierowców i właścicieli firm transportowych – tłumaczył Ville Ylosjoki. - Nasze ponad 80-letnie doświadczenie w smarowaniu pojazdów ciężarowych oraz wiedza pozwolą kierowcom spojrzeć na olej silnikowy jako sprzymierzeńca w walce o lepszą efektywność kosztową w firmie transportowej.
Partnerstwo pomiędzy ExxonMobil i Akademią Transportu w praktyce oznacza m.in. organizację dodatkowych szkoleń dla kierowców i właścicieli firm transportowych, promocję eco-drivingu oraz informowanie o zmianach prawnych dotyczących tej tematyki. Program tej współpracy obejmuje również łatwiejszy dostęp do literatury fachowej dla kierowców. Dodatkowo poinformowano, że Mobil Delvac zostanie głównym partnerem przyszłorocznej tegorocznej edycji Truck & Bus Show Poland. Pierwszym wspólnym krokiem w ramach partnerstwa będzie marcowy cykl szkoleń.
Aprobata GM
General Motors (GM) zatwierdził olej marki Mobil 1 jako produkt spełniający wszelkie wymagania dla silników samochodowych. Dzięki temu olej ten może być używany do silników GM bez obawy o utratę gwarancji. Inne, konkurencyjne produkty, nieposiadające takiego certyfikatu – GM Dexos 2 – nie dają takiej pewności przy świadczeniach gwarancyjnych, na co warto zwrócić uwagę kierowców, którzy użytkują samochody z koncernu General Motors. A jest ich w naszym kraju niemało.
- General Motors dbając o wysoką jakość smarowania swoich pojazdów wymaga, aby oleje silnikowe spełniały wysokie standardy i takim olejom przyznaje licencjonowaną aprobatę GM Dexos – chwalił się Michał Pełczyński z biura prasowego ExxonMobil Poland. - W pełni syntetyczny olej Mobil 1 ESP 0W-40 należy do środków smarnych, które spełniają te oczekiwania koncernu GM w zakresie smarowania. Olej ten ma najnowszą aprobatę GM Dexos2, potwierdzoną certyfikatem koncernu. Oznacza to, że silniki najnowszych samochodów Opel i Chevrolet mogą być, w przeciwieństwie do innych olejów, smarowane olejem syntetycznym Mobil 1 ESP 0W-40, bez obawy o utratę gwarancji producenta pojazdu.
Artur Ostaszewski
– spotkanie z ExxonMobil. Pod koniec ubiegłego roku polski oddział koncernu ExxonMobil zaprosił nas na spotkanie wigilijne, na którym firma pochwaliła się czterema wydarzeniami. O każdym z nich piszemy kilka słów poniżej.
Komentarze (0)