- Czy macie sprzęt do kalibracji kamer i radarów ADAS i czy jest popyt na taką usługę? - takie pytanie pojawiło się na naszej warsztatowej grupie Warsztatowcy na Facebooku. Odpowiedzi nie pozostawiają złudzeń - to dobry czas na taką inwestyję.
- Zakupiłem zestaw gutmanna za 38k brutto i już mi się spłaca. Zainteresowanie tylko rośnie - odpowiada Kamil, prowadzący warsztat mechaniczny. Inny mechanik wskazuje, że sprzęt w jego przypadku spłacił się już po kilku miesiącach. Warsztatowcy wskazują, że to szczególnie przydatne urządzenia w serwisach blacharskich, które realizują naprawy powypadkowe. Ale za sprawą dobrej reklamy i wciąż niewielkiej dostępności systemów do kalibracji ADAS w wielu warsztatach w Polsce, także w serwisach typowo mechanicznych takie wyposażenie ma sens. Klienci mogą być przysyłani z innych warsztatów.
Przypomnijmy, że kalibracja systemów ADAS powinna być przeprowadzana po każdej kolizji, wymianie przednich elementów karoserii, po wymianie szyby czy regulacji geometrii zawieszenia. Ważne, żeby zrobić to zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Gwarantuje to sprawne działanie systemów wspierających kierowcę.
Systemy tego typu to np.: system rozpoznawania znaków drogowych, system Lane Assist, wspomagający utrzymanie pasa ruchu, aktywny tempomat.
Czytaj więcej na ten temat TUTAJ w artykule Rafała Dobrowolskiego.
Zobacz też na naszym filmie jak przebiega kalibracja systemów ADAS.
Komentarze (0)