Klimatyzacja

ponad rok temu  09.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Czy już czas na czynnik R1234yf?

Jak przygotować się na obsługę układów klimatyzacji? To, że nowy czynnik pojawił się w segmencie samochodów osobowych, jest faktem. Chyba nie ma już osób w branży, które by o tym nie słyszały. Obecnie najważniejsze pytanie, jakie powinno się postawić, to czy już czas na wyposażenie się w sprzęt, który pozwoli na obsługę pojazdów z czynnikiem R1234yf? Wydawać by się mogło, że większość czytelników odpowie, że nie. Może się jednak okazać, że są oni w błędzie.

Na chwilę obecną liczba samochodów posiadających w układzie klimatyzacji nowy gaz sukcesywnie wzrasta. Wszystkie modele wprowadzane na rynek zawierają już tylko i wyłącznie R1234yf. Co więcej, pojazdy schodzące z linii produkcyjnych w Europie napełniane są tylko i wyłącznie gazem spełniającym europejską dyrektywę. Co ważne, sytuacja ta dotyczy nie tylko Europy. Również w Stanach Zjednoczonych koncerny motoryzacyjne wprowadzają nowy czynnik. Jak widać, jest to trend światowy i na chwilę obecną jedynym rozwiązaniem jest R1234yf.
Na dowód tego podczas targów Philadelphia Auto Show, które odbyły się pod koniec stycznia br., zaprezentowano szereg nowych modeli pojazdów właśnie z tym czynnikiem. Pokazano tam między innymi Dodge’a Durango czy Dodge’a Journeya, które prawdopodobnie będą modelami niszowymi, ale i bardziej popularne, takie jak np.: Jeep Wrangler, Jeep Renegate, prestiżowy Jaguar XJL, nie wspominając już o Land Roverze, grupie Fiat-Chrysler, Kia, Hyundaiu, PSA, GM, Volkswagenie i wielu innych.
Zgodnie z danymi opublikowanymi na niemieckim portalu www.duh.de liczba pojazdów z nowym czynnikiem, jakie poruszały się tylko po niemieckich drogach w 2013 roku, była bliska 99.500, rok później było ich już prawie 187.000 sztuk.
Biorąc pod uwagę wszystkie te fakty, trzeba zdawać sobie sprawę, że w tym roku nastąpi dalszy wzrost liczby pojazdów z nowym gazem w układzie klimatyzacji. A zwracając uwagę na liczbę modeli dostępnych z nową instalacją, wzrost ten będzie zdecydowanie gwałtowniejszy. Wobec tego rodzi się pytanie, czy stać mnie na to, żeby nie mieć możliwości ich obsłużenia?


Odpowiedź na postawione pytanie jest banalna. Linia maszyn serii Konfort jest w stanie zapewnić obsługę wszystkich typów układów klimatyzacji obecnych na rynku. Oczywiście najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest posiadanie maszyny Konfort K78R Bi-GAS. Kryje ona w sobie możliwość obsługi układów klimatyzacji zarówno z czynnikiem R134A, jak i R1234yf. Warsztat nie ma konieczności posiadania dwóch maszyn, co pozwala zaoszczędzić pieniądze, a wyposażenie maszyny w identyfikator czynnika dodatkowo zabezpiecza właściciela maszyny przed pobraniem do niej zanieczyszczonego czynnika chłodzącego wprost z instalacji w pojeździe. Co więcej, wspomniany identyfikator zabezpiecza również samego użytkownika pojazdu, dlatego że podawany czynnik chłodniczy ponownie do układu klimatyzacji będzie na pewno czystym technicznie, a nie zmieszanym z czynnikiem, który mógłby być zanieczyszczony i pochodzić z innych pojazdów. Tak więc jest to jedno z najlepszych rozwiązań.
Dla użytkowników posiadających już maszyny, którzy obsługują pojazdy z czynnikiem R134a, możemy zaproponować model K760R. Uniwersalność jest jego mocnym atutem, dlatego że maszynę można zakupić do obsługi R134a, a w dowolnym momencie można ją przezbroić na gaz R1234yf. Podobnie jak w modelu K780 możliwe jest zastosowanie identyfikatora czynnika chłodzącego.
W ofercie Texa znajduje się również Konfort K770S. Maszyna ta dedykowana jest między innymi dla autoryzowanych stacji obsługi. Stworzono ją na wniosek Stowarzyszenia Niemieckich Producentów Pojazdów, takich jak: Daimler i GM (Opel). Obecnie rekomendowana jest również przez innych producentów europejskich. Dzięki nawiązaniu współpracy przez firmę Texa i Volkswagena powstała maszyna VAS 581 003. Zbudowana ona została na bazie urządzenia K770S i jest rekomendowana jako wyposażenie autoryzowanej sieci Volkswagena. Dowodzi to faktowi, że firma Texa zdobyła uznanie również w sektorze producentów pojazdów. Tak wysokie zaufanie oznacza dla użytkowników, że Texa oferuje produkty najwyższej jakości.
Ostatnią maszyną przeznaczoną do obsługi nowego czynnika jest K707R. Jest to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dla warsztatów posiadających już maszyny obsługujące R134a, a jednocześnie nastawione na dołączenie do swojego wachlarza usług również obsługę układów z nowym czynnikiem. Maszyna ta jest bardzo podobna do modelu K705, który odniósł olbrzymi sukces na rynku. Dzięki szerokiej gamie oferowanych urządzeń mechanik ma możliwość wyboru dokładnie tego, co potrzebuje. Do wyższych modeli oferowany jest również szereg akcesoriów ułatwiających pracę, między innymi Nano Service Klima, dający możliwość przekształcenia stacji do obsługi klimatyzacji również w urządzenie diagnostyczne do układu klimatyzacji, pozwalający na uzyskanie połączenia ze sterownikiem układu w pojeździe.

Źródło: Texa

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony