Już wkrótce, bo w przyszłym roku, skończą się czasy ręcznego wypisywania faktur. Formatki rodem z Worda czy Excela zastąpi Krajowy System e-Faktur (KSeF) wprowadzający istotne modyfikacje w sposobie wystawiania i zarządzania fakturami. Przygotowując się do zmian, warto zwrócić uwagę na kompleksowe rozwiązanie, które zapewni nie tylko zgodność z nowym system, lecz także pomoże w zarządzaniu warsztatem – tak jak robi to program „Mój Warsztat” od Inter-Team.
Nowe przepisy wykluczą wiele dotychczasowych sposobów wystawiania faktur. Odtąd każdy dokument tworzony będzie elektronicznie, w sposób określony ustawą, co oznacza, że wszystkie faktury będą takie same. Organy podatkowe będą mogły kontrolować wystawiane faktury, uniemożliwiając wprowadzanie dokumentów z odrębną numeracją czy po dacie wystawienia.
Każdy przedsiębiorca będzie zobligowany do korzystania z narzędzia, które jest zgodne z system KSeF. W tym celu będzie można skorzystać z aplikacji stworzonej przez Ministerstwo Finansów. Lepiej jednak sięgnąć po rozwiązanie dedykowane warsztatom.
„Mój Warsztat” dopasowany jest do specyfiki pracy serwisu samochodowego. Rozwój oprogramowania odbywa się we współpracy z warsztatami, na podstawie zgłaszanych sugestii dotyczących rozszerzania funkcjonalności. Cechuje się prostotą obsługi i dużą elastycznością. Mimo wielu przydatnych funkcji użytkownik może korzystać jedynie z wybranych elementów i w miarę poznawania programu sięgać po kolejne – choćby takie jak moduł wystawiania faktur.
Może ponadto skorzystać z dedykowanych rozwiązań wbudowanych w program. Są to: możliwość powiązania FV z pojazdem, budowanie historii napraw pojazdu, wprowadzanie danych pojazdu i kontrahenta na podstawie kodu AZTEC oraz dostęp do katalogu części i bazy usług AutoData. Istnieje także możliwość generowania i wysyłania dokumentów w formacie PDF oraz kontaktu przez e-mail i SMS. Właściciele warsztatów korzystających z tego modułu mogą spać spokojnie i nie przejmować się rewolucją, którą przyniesie rok 2024. Niezbędne modyfikacje, wynikające z nowych przepisów, są wprowadzane na bieżąco.
„Mój Warsztat” jest rozwiązaniem chmurowym, nie wymaga instalacji i może być używany na dowolnym komputerze z dostępem do internetu. Aktualizacje oprogramowania i jego serwis odbywają się automatycznie, dzięki czemu obsługa warsztatu nie musi martwić się o sprawność działania.
„Mój Warsztat” można łatwo dopasować do istniejących procesów i wypracowanego sposobu zarządzania warsztatem. Można w nim edytować istniejące elementy, aby odtworzyć lub stworzyć w programie własną ścieżkę obsługi klienta.
Skorzystaj ze wsparcia Inter-Team
Przygotowując się do zmian, warto zrewidować, z jakich programów korzystamy. Czy stawiać na rozwiązania niepowiązane ze sobą, czy sięgnąć po „Mój Warsztat” – dedykowane i proste w obsłudze narzędzie skrojone na miarę każdego warsztatu.
Każde wdrożenie „Mojego Warsztatu” poprzedzone jest weryfikacją potrzeb klienta, które pomaga w jego adaptacji w warsztacie. Dotyczy to liczby stanowisk, personelu, który ma mieć dostęp do programu, i poziomu uprawnień. Wszyscy pracownicy przechodzą także szkolenie z obsługi, a w razie pytań przedstawiciel Inter-Team udzieli odpowiedniego wsparcia.
Zainteresowanych programem „Mój Warsztat” zachęcamy do skorzystania z formularza kontaktowego na stronie www.mojwarsztat.inter-team.com.pl lub z kodu QR zamieszczonego w artykule.
Wystarczy zostawić swój numer telefonu bądź adres e-mail, a przedstawiciel Inter-Team skontaktuje się z Państwem.
Jeden system umożliwia dostęp nie tylko do platformy handlowej Inter- -Team, lecz także do wszystkich funkcjonalności potrzebnych w prowadzeniu nowoczesnego warsztatu. Są to m.in.:
1. Tworzenie zleceń serwisowych i wycen
- Program umożliwia elastyczne wprowadzanie danych pojazdu/klienta lub użycie skanera kodów AZTEC.
- Przygotowywanie wycen w oparciu o dane techniczne systemu AutoData.
- Wyszukiwanie części i zamienników z pełnej bazy TecDoc.
- Łatwe zamawianie części z katalogu Inter-Team.
2. Kompleksowa komunikacja z klientem
- Informowanie klientów o przebiegu naprawy za pomocą wiadomości SMS lub e-mail.
- Przekazywanie szczegółowych wycen zawierających zdjęcia lub filmy oraz zatwierdzanie wyceny.
- Łatwy dostęp do historii prowadzonych napraw.
- Przechowywanie dokumentacji i korespondencji z klientem w jednym miejscu.
3. Kontrola czasu i planowanie pracy
- Planowanie pracy dzięki wbudowanemu terminarzowi.
- Wprowadzanie godzin pracy i dostępności stanowisk oraz pracowników.
4. Zarządzanie sprzedażą i magazynem
- Importowanie dokumentów zakupu Inter-Team i z pozostałych hurtowni.
- Ustalanie cen sprzedaży i rabatów na każdym etapie pracy.
- Kontrola stanów magazynowych.
- Generowanie raportów i plików JPK.
- Tworzenie własnych raportów.
- Drukowanie paragonów fiskalnych i faktur.
Ceny serwisu auta wzrosły o 40%
Na przestrzeni 2022 roku stawki za roboczogodzinę mechanika zwiększyły się o nawet 38%, ceny oleju silnikowego wzrosły o 25-44%, a części samochodowe podrożały o 15-25% To wartości większe od wzrostu cen samych samochodów oraz inflacji. Według danych Samar średnia wartość nowego auta osobowego była w listopadzie 2022 roku o ponad 14% wyższa niż rok wcześniej. Tyle samo wyniósł średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w roku 2022 wyliczony na podstawie danych GUS. Takie informacje podają eksperci z Automarket.pl.
– Przewidujemy, że rok 2023 przyniesie kolejne wzrosty. Główne przyczyny podwyżek w serwisach to zwiększenie kosztów pracy oraz rosnące ceny energii. Poza tym drożeją też komponenty – mówi Tomasz Otto, dyrektor departamentu strategii i marketingu w PKO Leasing odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl. Jak dodaje, w najbliższej przyszłości trudno liczyć na stabilizację cen usług związanych z obsługą pojazdów.
Komentarze (0)