Polscy kierowcy coraz więcej wiedzą na temat oświetlenia samochodowego, ale wciąż jest tu pole do poprawy – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki OSRAM. Co czwarty kierowca nie wie, czym powinno się charakteryzować źródło światła wysokiej jakości, a 16% nie zna żadnego typu żarówek o podwyższonych parametrach.
Spora grupa kierowców jest zdania, że żarówki wysokiej jakości to takie, które są trwałe, a przecież istotnych parametrów jest znacznie więcej. Zaledwie 5% ankietowanych uważa, że żarówka wysokiej jakości powinna charakteryzować się dużym zasięgiem, a wg 3% powinna dawać dużo światła. Aż 26% badanych nie wie, jakie cechy powinno mieć źródło światła, by można było powiedzieć o nim, że jest wysokiej jakości.
Głównym źródłem wiedzy o oświetleniu samochodowym są mechanicy. Aż 46% respondentów badania ARC wskazuje właśnie warsztaty jako miejsce, gdzie szukają informacji na temat żarówek czy lamp ksenonowych. Na drugim miejscu są sklepy z częściami samochodowymi z 43% wskazań (można było wybrać kilka odpowiedzi). Rośnie znaczenie internetu, ale żadne ze źródeł online (fora internetowe, strony producentów itp.) na razie nie jest w stanie zagrozić warsztatom i sklepom.
Ankietowani, dokonując wyboru źródeł światła, kierują się głównie ceną i trwałością, ale znaczenie tych cech powoli spada. Rośnie za to waga barwy, zasięgu, a przede wszystkim ilości generowanego światła.
Poziom wiedzy polskich kierowców o oświetleniu samochodowym nie jest najwyższy, ale na szczęście stale się poprawia. Coraz większy odsetek wie, że istnieją żarówki o przedłużonej trwałości, wytwarzające więcej światła czy takie, które emitują chłodne, biało-niebieskie światło. 16% ankietowanych deklaruje, że nie zna żadnego z wymienionych rodzajów żarówek. W badaniu przeprowadzonym przez ARC na zlecenie OSRAM w 2017 roku takich niezbyt zorientowanych kierowców było aż 25%.
Komentarze (0)