Zobacz jakie dodatki stosować do benzyny, aby utrzymać wnętrze silnika twojego samochodu w idealnej czystości.
Spektakularne awarie silników wskutek zatankowania „chrzczonej” benzyny na szczęście należą już w Polsce do rzadkości. Jednak sytuacja, w której bezwzględne kontrole jakości paliwa dokręciły śrubę oszustom na stacjach benzynowych, uśpiła nieco uwagę kierowców. Przecież nadal to, jak długo silnik twojego samochodu będzie pracował bezawaryjnie, zależy w dużej mierze od jakości tankowanego paliwa. Nawet drobne, ale niepożądane domieszki mogą spowodować pogorszenie osiągów czy kultury pracy silnika. Szczególnie najnowsze jednostki napędowe są wrażliwe na takie zanieczyszczenia. Kierowca tankując nie ma żadnej możliwości ustrzec się przed taką przykrą niespodzianką – może się jednak zabezpieczyć przed jej konsekwencjami.
- Nawet niewielkie odstępstwa jakości paliwa od normy powodują postępującą destrukcję elementów układu zasilania paliwem, która jest trudna do zauważenia przez użytkownika samochodu – przestrzega Rafał Kobza, specjalista ds. wsparcia technicznego Liqui Moly Polska. Zdaniem ekspertów LIQUI MOLY o skuteczności dodatków do benzyny i specjalnych środków przeznaczonych do silników benzynowych najłatwiej przekonać się stosując produkt czyszczący wtryskiwacze Injection Reiniger (Liqui Moly, nr art. 1971). Wystarczy wlać całe opakowanie do baku paliwa, aby wypłukać nagromadzone we wtryskiwaczach osady. Taki jednorazowy zabieg przywraca silnikom sprawność. Znikają problemy związane z rozruchem i spada zużycie paliwa. Problemy z osadami z benzyny nie kończą się tylko na wtryskiwaczach. Im więcej zanieczyszczeń w benzynie, tym więcej popiołu powstaje w silniku podczas jej spalania. Wraz ze wzrostem zanieczyszczenia komór spalania spadają osiągi silnika i pogarsza się jego kultura pracy. W skrajnej sytuacji może nawet wystąpić spalanie stukowe, a także erozja elementów metalowych (np. zaworów). To już wstęp do remontu silnika!
- Na taką degenerację szczególnie narażone są samochody eksploatowane w gęstym ruchu miejskim – wskazuje Rafał Kobza z LIQUI MOLY.
Regularnie stosując oczyszczacz zaworów LIQUI MOLY (nr art. 1014) nie tylko zapobiegamy zbieraniu się osadów, ale możemy usunąć te, które już zalegają w silniku. Wbrew potocznej opinii, nie będzie to miało żadnych negatywnych konsekwencji, a silnik odzyska dawną moc. Dużym problemem jest zawartość wody w benzynie. Praktycznie żadna hurtownia czy stacja paliwa nie dolewa jej już specjalnie, ale woda zawsze zbiera się na dnie zbiorników, w których przechowywane jest paliwo. Stąd jej domieszka trafia do baku samochodu. W samym zbiorniku także może się kondensować wilgoć, szczególnie gdy kierowca uparcie tankuje „za 50 zł” i bak jest praktycznie pusty non-stop. Oczywiście woda powoduje korozję elementów układu paliwowego. Przeciwdziała temu środek do ochrony układu wtryskowego LIQUI MOLY (nr art. 5108). W kwestiach związanych z samochodami warto zaufać doświadczeniu naszych sąsiadów zza Odry. Oni nauczyli się już, że nowoczesne produkty chemiczne pomagają rozwiązać problemy związane z funkcjonowaniem silnika benzynowego. Bardzo często bez konieczności wizyty u mechanika! Dodatki LIQUI MOLY działają we wnętrzu silnika, przywracając układowi zasilania paliwem jego fabryczną sprawność. To odczuwalna poprawa komfortu jazdy samochodem.
Komentarze (0)