Samochody ciężarowe

ponad rok temu  16.05.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Dealer i Mechanik Roku DAF 2018

Zwycięzcą IV Olimpiady Technicznej DAF 2018 został Łukasz Wengrzynek z firmy DBK, z oddziału w Szczecinie

2 marca 2018 r. w Białowieży w hotelu Żubrówka miała miejsce uroczysta gala wręczenia nagród najlepszemu dealerowi i mechanikowi marki DAF w Polsce. Została nim firma DBK Sp. z o.o. oddział Białystok, z kolei w IV Olimpiadzie Technicznej DAF 2018 zwyciężył Łukasz Wengrzynek również z firmy DBK, ale z oddziału w Szczecinie.

Drugim miejscem w konkursie na najlepszy serwis DAF uhonorowany został krakowski oddział Firmy Wanicki, a na trzecim uplasował się kolejny serwis firmy DBK oddział Koszalin. Jak widać, tegoroczne nagrody pozostały w rękach jednej „rodziny” grupy DBK. Zwycięzca konkursu, białostocki oddział firmy DBK, po raz drugi znalazł się w finale konkursu – w 2012 roku zdobył III miejsce. 
Jakie kryteria podlegały ocenie jury? Podobnie jak w roku ubiegłym, w siódmej edycji konkursu organizowanego przez DAF Trucks Polska pod uwagę brane były działania dealerów, które bezpośrednio wpływają na satysfakcję klienta, tj.: poprawność wykonania usługi za pierwszym razem, wzrost satysfakcji klienta z obsługi w serwisie, wydajność obsługi w ramach serwisu ITS/PTS, sprzedaż kontraktów obsługowo-naprawczych DAF Multisupport, realizacja planów sprzedaży nowych pojazdów, części i marketingowych oraz jakościowe szkolenia z ekonomicznej jazdy. Dodatkowe punkty przyznawane były również za ponadstandardowy udział dealerów w akcjach specjalnych DAF, jak Welcome Home – oferta zniżek na wybrane usługi serwisowe i części dla pojazdów starszych niż 3 lata – oraz osiągnięcie wyższych niż wymagane poziomów w szkoleniach (Standard of Excellence) przez mechaników. 
Olimpiada Techniczna DAF za każdym razem cieszy się dużym zainteresowaniem mechaników. W tym roku przystąpiło do niej 148 serwisantów, spośród których w samym finale spotkało się czterech najlepszych. Oprócz zwycięzcy, pozostałymi finalistami IV Olimpiady Technicznej DAF zostali: Adam Karolik, DBK oddział Białystok (II miejsce), Adam Matyjaszczyk, WW Wanicki oddział Świdnik (III miejsce), Wojciech Karolik, DBK oddział Białystok (IV miejsce).
Uczestnicy olimpiady walczyli o pierwsze miejsce podczas styczniowych zmagań, w finale wykonując określone praktyczne zadania z wziętych z „życia serwisowego” przypadków napraw. Do ich rozwiązania konieczna była bardzo dobra znajomość narzędzi i systemów DAF, które są niezbędne do wykonania naprawy pojazdu. Tegoroczny zwycięzca w 2014 roku zajął II miejsce, podobnie Adam i Wojciech Karolik – w poprzednich olimpiadach oni też zajmowali miejsca w finale. 
Zdobycie tytułu najlepszego Dealera Roku i Mechanika Roku DAF przynosi prestiż zarówno zwycięskiemu serwisowi, jak i wyróżnionemu mechanikowi. DAF od zawsze przykłada wielką wagę do jakościowego rozwoju sieci dealerskiej i usług serwisowych. Dlaczego?
Marka DAF w tym roku obchodzi 90- lecie istnienia. Założyli ją pracowici i sumienni Holendrzy, którzy zdawali sobie sprawę, że sprzedaż ciężarówki to nie sztuka. To w DAF-ie powstało powiedzenie, że „pierwszy samochód sprzedaje handlowiec, a drugi serwis”. Pomimo upływu lat ta dewiza nadal obowiązuje, chociaż po drodze miały miejsce II wojna światowa, „kryzys naftowy” czy zmiana właściciela. A propos tego ostatniego, wielkim szczęściem holenderskiej marki było trafić pod adres firmy Paccar. To też niemłody gracz – jest starszy od DAF-a o 23 lata i chwali się, że nigdy nie zlikwidował żadnej z marek ze swojego portfolio. To cenne, bo jego koledzy z USA z branży osobowej „pogrzebali” takie legendy jak Pontiac czy Oldsmobile. Podobnie jak Holendrzy, Amerykanie patrzą w przyszłość, więc charaktery konstruktorów i inwestorów były zbieżne od samego początku. To spowodowało, że tam, gdzie pojawiał się DAF, tam rosły sieci warsztatów. Nie przypadkiem jest również to, że niektóre firmy serwisowe wyspecjalizowane w marce DAF to dawne firmy transportowe. Na przykład ESA Trucks wyrosła z małej firmy transportowej na dużą, międzynarodową sieć serwisową tej marki. 
Jest jeszcze jeden powód troski marki DAF o zaplecze serwisowe – pozycja na rynku. Niemal 20% europejskiego obszaru sprzedaży – na 7 głównych marek – to bardzo poważny udział. Natomiast w Polsce, Niemczech, Austrii, Litwie, Łotwie i Holandii DAF odnotowało od 11 do 22% wzrostu rynku. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to właśnie te kraje są „transportowym zagłębiem Europy”, to pozycja marki jest godna pozazdroszczenia. Takie wyniki zobowiązują, gdyż są owocem wielkiego zaufania przewoźników. Dlatego DAF stale rozwija zaplecze serwisowe i podnosi jego jakość. 
Przykładem takich starań jest skrupulatnie kontrolowana wydajność mobilnych usług serwisowych w ramach krajowych i międzynarodowych sieci warsztatów ITS/PTS. Badane są czas reakcji, szybkość dojazdu do klienta, procent napraw wykonanych na miejscu itp. Dzięki temu łatwo ocenić, jakie narzędzia i zamienniki warto mieć na pokładzie samochodu serwisowego. 
Najbliższe plany marki obejmują uzupełnienie mapy serwisów w Polsce. Na rok 2018 planowane jest uruchomienie oddziałów DBK w Suwałkach, ESA w Zgorzelcu, Wanicki w Kielcach oraz sklepu TRP w Wieluniu. Życzymy powodzenia i czekamy na kolejną edycję konkursu Dealer Roku i Mechanik Roku DAF 2019.

Grzegorz Teperek

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Olimpiada sprawdzała znajomość narzędzi diagnostycznych i budowy ciężarówek marki DAF
Osiem bram wjazdowych do warsztatu świadczy o ogromnym udziale marki DAF w rynku, a nie o jej awaryjności. Niemal co piąta ciężarówka w Polsce o dmc powyżej 16 ton to DAF
Serwisy DAF są otwarte na inne marki. Klientów przyciąga taki sam poziom obsługi „obcych” i „swoich”
„The Winner is….”. Dealerem Roku 2018 została firma DBK Sp. z o.o. oddział Białystok

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony