14 marca 2014 roku w hotelu Aroma Stone w Sycowie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród najlepszemu dealerowi DAF 2014. Dealerem Roku 2014 został oddział WTC z Długołęki k. Wrocławia. Natomiast 2. miejsce w klasyfikacji zajął również serwis firmy WTC, odział w Ozimku koło Opola, zaś 3. miejsce serwis autoryzowanego dealera DAF DBK Szczecin. Wszystkie trzy nagrodzone serwisy należą do Grupy DBK.
Firma DAF Trucks Polska po raz trzeci zorganizowała konkurs na najlepszego dealera DAF – Dealer Roku 2014. W konkursie udział wzięli wszyscy autoryzowani dealerzy DAF w Polsce, których praca oceniana była przez cały 2013 rok. Pod uwagę brane były aspekty działania dealera, które bezpośrednio przekładają się na satysfakcję klienta, tj. dostępność części, realizację celów dotyczących kluczowych klientów, produktów oraz akcji specjalnych, sprzedaż części, poprawność wykonania usługi za pierwszym razem, szybkość reakcji na zażalenia klienta, wydajność obsługi w ramach serwisu ITS/PTS, sprzedaż kontraktów obsługowo-naprawczych DAF Multisupport, realizację planów sprzedaży nowych i używanych pojazdów, jakościowe szkolenia z ekonomicznej jazdy oraz usługi finansowe Paccar Financial.
W trakcie konferencji prasowej zaprezentowano m.in. dotychczasowe osiągnięcia warsztatowe dealerów marki DAF w Polsce. Wynika z nich, że w ubiegłym roku padły same rekordy. Pierwszym była sprzedaż 4000 pojazdów oraz części DAF/TRP. Udział kontraktów serwisowych w stosunku do sprzedaży sięgnął 15,6%, co oznacza portfolio ponad 1000 takich umów. Przeanalizowano także wyniki serwisu DAF (ITS). Tu też padły rekordy, gdyż aż 81% interwencji zostało zrealizowanych w czasie nie dłuższym niż 6 godzin, a 91% w czasie nie dłuższym niż 12 godzin. Oznacza to, że klienci w razie awarii nie tracili kilku dni na naprawę, ale co najwyżej pół dnia.
Aby zostać dealerem roku, należało zdobyć maksymalnie 1200 punktów. Jako że dealer to nie tylko sprzedawca pojazdów ciężarowych, punkty były dostępne w 4 dziedzinach: Parts Sales (300 pkt.), Customer Services (300 pkt.), Truck Sales (350 pkt.), Dealer Business (250 pkt.). Wyniki uzyskane przez najlepszą trójkę to: 1. WTC Wrocław – 939 pkt., 2. WTC Opole – 920 pkt.,3. DBK Szczecin – 841 pkt. Jak łatwo zauważyć, uzyskane notowania nie stanowią 70-78% puli. Świadczy to o tym, że sieci dealerskie mają jeszcze sporo do zrobienia.
Pierwsze miejsce zdobyła firma Warsaw Truck Center – autoryzowany dealer samochodów ciężarowych marki DAF z oddziałami w Długołęce pod Wrocławiem oraz Ozimku pod Opolem. Firma powstała pod koniec 2002 roku. W 2013 roku firma osiągnęła 100 nowych kontraktów obsługowo-naprawczych, wykonała 6148 zleceń serwisowych, zatrudniając jedynie 62 pracowników. Poza sprzedażą pojazdów ciężarowych DAF (nowych i używanych z gwarancją) oraz naczep firmy Koegel dealer w Mirkowie prowadzi fachowe doradztwo w zakresie zabudowy specjalistycznej pojazdu i szkolenia dla kierowców DAF EcoDrive.
Firma WTC oferuje szeroki wybór narzędzi finansowania pojazdów, kontrakty obsługowo-serwisowe DAF, ubezpieczenia i szeroki wybór akcesoriów.
W serwisie wykonywane są naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne pojazdów DAF oraz autobusów VDL, naprawy powypadkowe (w tym prostowanie ram i kabin), kontrola i ustawienie geometrii zawieszenia pojazdu, pełna diagnostyka systemów hamulcowych (Wabco, Knorr-Bremse i Haldex), naprawy gwarancyjne naczep i przyczep Koegel oraz Wielton, serwis pogwarancyjny naczep i przyczep wszystkich marek, diagnostyka układów EBS (Wabco, Knorr i Haldex), naprawa osi SAF i BPW, naprawa zabudów specjalnych oraz plandek, serwis ogumienia i jego wymiana, naprawa układów ogrzewania i klimatyzacji, legalizacja i serwis tachografów, montaż systemu poboru opłat, holowanie pojazdów, remonty główne silników, skrzyń biegów i elementów układu przeniesienia napędów – w sumie ogrom różnych prac koniecznych dla pojazdów użytkowych. W magazynie zamienników znajdują się: oryginalne części zamienne do pojazdów (DAF, VDL, Koegel, Wielton), zamienniki TRP do wszystkich marek pojazdów, naczep i przyczep, a także bogata oferta akcesoriów. Na miejscu oferowane jest także doradztwo w zakresie doboru części, a brakujące zamienniki sprowadzane są do 48 godzin. Dla lojalnych klientów dostępny jest atrakcyjny program rabatowy Max Card.
Od 2009 roku spółka WTC jest członkiem Grupy Kapitałowej DBK. Grupa DBK to holding kapitałowo powiązanych spółek wyspecjalizowanych w obsłudze klienta z sektora TSL (Transport Spedycja Logistyka). Główną filozofią, która połączyła spółki należące do Grupy, jest hasło „Total Care” oznaczające pełną i kompleksową opiekę. Oznacza to, że przedsiębiorcy w jednym miejscu i podczas jednej wizyty mogą zrealizować wszystkie potrzeby związane z zakupem czy obsługą pojazdów ciężarowych. Zdobycie tytułu Dealera Roku 2014 to ogromny prestiż dla zwycięskiego serwisu DAF. Oznacza on, że klient może spodziewać się obsługi najbardziej wszechstronnej i na najwyższym, profesjonalnym poziomie. Dealer ma możliwość wykorzystywania w ciągu całego roku tytułu DAF Dealer Roku 2014 wraz z logo programu.
Grzegorz Teperek
Komentarze (0)