Delphi High Pressure Heavy Duty Common Rail System (F2E system) to nowa technologia w koncepcji silników wysokoprężnych i jako pierwszy na świecie układ montowany w całości na danej głowicy silnika. W połączeniu z wysoką wydajnością dla nowych silników system F2E zapewnia efektywny sposób aktualizacji dla istniejących silników z elektronicznymi pompowtryskiwaczami Delphi.
System F2E wykorzystuje dwa typy wtryskiwaczy. Wtryskiwacze niepompujące działają jak tradycyjne wtryskiwacze Common Rail, podczas gdy pompujące elektroniczne wtryskiwacze EUI zawierają oddzielne elementy napędzane przez wałek rozrządu, które zasilają szynę wysokiego ciśnienia. Liczba pompujących pompowtryskiwaczy może zostać zaktualizowana zgodnie z wymaganiami wydajności dla każdego zastosowania. Szyna paliwowa zapewnia wtryskiwaczom stałe źródło wysokiego ciśnienia paliwa w każdej prędkości obrotowej, co pozwala na w pełni elastyczne możliwości wtrysku, szczególnie z zamknięciem i sprężeniem małych ilości paliwa.
Solidny, sprawdzony system elektronicznych pompowtryskiwaczy Delphi, wraz z wykorzystaniem nowoczesnych wtryskiwaczy Common Rail, pozwala na pełną kontrolę małych ilości wtryskiwanego paliwa. Możliwość uzyskania ciśnienia do 2700 barów zapewnia potencjał, aby zminimalizować konieczność użycia urządzeń do oczyszczania spalin. Oferując różne warianty końcówek wtryskowych i uzyskując w pełni elastyczne możliwości wielokrotnego wtrysku, zapewnia wysoką efektywność energetyczną oraz niski poziom hałasu mechanicznego.
Skalowana konstrukcja pompy umożliwia technologiczne użycie różnych kombinacji i wraz z niepompującym wtryskiwaczem instalację w różnych wariantach mocy silników. Dynamiczna i selektywna wymiana pompujących wtryskiwaczy zapewnia zwiększoną wydajność pracy. Sekcja pompującego wtryskiwacza jest skonstruowana z tłoka o średnicy 7 mm i skoku 18 mm, co w różnych wariantach pozwala na uzyskanie optymalnej wydajności systemu. Jednostki wtryskujące są montowane w cylindrach o rożnych pojemnościach, od 1,5 do 2,6 l.
Elektroniczna jednostka sterująca ECU, przy wykorzystaniu 50 V napięcia sterującego oraz dzięki określonej i zapisanej w kodzie charakterystyce wydajności pracy wszystkich wtryskiwaczy, jest w stanie wygenerować określoną długość i szerokość impulsów potrzebnych do prawidłowej kontroli i realizacji procesu wtrysku paliwa we właściwym momencie sprężania cylindra.
Systemy wysokiego ciśnienia Common Rail F2E zostały zaprojektowane do spełnienia norm emisji spalin Euro 6 oraz są zamontowane w silnikach o pojemności 10,8 l, 12,8 l oraz 16,1 l, które są stosowane w aplikacjach Volvo FM, FMX i FH oraz Renault C, K i T.
Delphi jest światowym liderem w dziedzinie innowacji, projektowania i produkcji systemów paliwowych Diesla o dużej ładowności. Delphi ma wieloletnie doświadczenie i długą historię w ścisłej współpracy z producentami silników, oferując technologię spełniającą wymagania norm emisji spalin, zużycia paliwa i poprawy zwiększenia wydajności.
Delphi ogłasza wprowadzenie na rynek wtórny oryginalnych części zamiennych do układów paliwowych silników wysokoprężnych, spełniających normy emisji Euro 6 stosowanych w pojazdach.
Łukasz Szafraniec
J.R. Motor Services G.B.
Komentarze (0)