Na targach pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się w Hanowerze w dniach 21 – 29 września 2016, firma Delphi Automotive PLC zaprezentuje szereg nowych technologii dla układów napędowych, które pomogą spełnić wymagające normy emisji spalin i normy ekonomiki spalania, których wprowadzenie zostało zaplanowane na następną dekadę. Nowa, modularna rodzina systemów common rail przeznaczonych dla średniej wielkości pojazdów użytkowych i pojazdów z segmentu Heavy Duty zostanie oparta na sprawdzonej technologii Euro VI Delphi.
Ta technologia zapewnia sterowanie układami w systemie zamkniętej pętli, a pojedyncze wtryski są zminimalizowane, co prowadzi do znaczącego obniżenia poziomów emisji i poprawy ekonomiki spalania oraz pomaga użytkownikom tych pojazdów w zapewnieniu, że oryginalne parametry fabryczne zostaną zachowane przez cały okres użytkowania silnika.
Sercem nowej rodziny systemów common rail jest przełomowy pod względem zastosowanych technologii wtryskiwacz, dostarczający w czasie rzeczywistym do jednostki sterującej informacje dotyczące pracy samego wtryskiwacza. System nie musi być wyposażany w żadne dodatkowe przewody czy interfejsy. Nie potrzebuje też więcej przestrzeni pod maską pojazdu. Dane ze sterownika umożliwiają na zastosowanie systemu sterowania działającego w układzie zamkniętej pętli, które stale monitoruje i optymalizuje pojedyncze wtryski, reagując na zmieniające się warunki i okoliczności – włączając w to także zużycie komponentów w miarę jak pojazd staje się coraz starszy.
- Uważamy, że to nie tylko najbardziej skuteczne rozwiązanie, ale także – z uwagi na swoją przemyślaną konstrukcję – jest to także rozwiązanie najprostsze - stwierdził Kerem Erman, wiceprezes Delphi Powertrain i dyrektor Fuel Injection Systems. - System sterowania działający w układzie zamkniętej pętli jest niezbędny dla układów sterowania następnej generacji, jednak należy dążyć do osiągnięcia zamierzonego efektu bez konieczności podnoszenia jego ceny i stopnia skomplikowania. Nowy, działający w układzie zamkniętej pętli, wtryskiwacz Delphi, przeznaczony dla średniej wielkości pojazdów użytkowych i pojazdów z segmentu Heavy Duty uzyskuje zamierzony efekt przy jednoczesnym zachowaniu prostej, eleganckiej formy, która nie wymaga stosowania żadnego dodatkowego okablowania.
Zdolność do zapewnienia bardzo precyzyjnego działania układu przez cały okres użytkowania pojazdu, w połączeniu z zastosowaniem nowego, mniejszego, lżejszego i szybszego zaworu wtryskiwacza umożliwia inżynierom zajmującym się problematyką spalania paliwa w silniku wyizolowanie nawet 9 pojedynczych wtrysków w trakcie jednego cyklu. Redukcja poziomów emisji i poprawa ekonomiki spalania nawet o 1,5% to nie jedyne korzyści. Zdolność do kontrolowania początkowych faz cyklu spalania również znacząco wpływa na możliwości obniżenia hałasu generowanego przez silnik oraz na wyrafinowanie charakterystyki pracy silnika.
Firma Delphi opracowała nową rodzinę sterowników silnika i układu napędowego, które są znacznie mocniejsze niż te stosowane obecnie. Nowe, zaawansowane technologie Delphi, wykorzystujące elektroniczne układy scalone zaprojektowane do realizacji z góry określonego zadania (ASIC) umożliwiają dołączenie dodatkowych parametrów, np. zwiększenie cyber – bezpieczeństwa, zintegrowanie sterowania SCR czy skrócenie czasu potrzebnego na kalibrację.
- Nowe systemy Delphi zapewniają znaczą poprawę jakości pracy układów bez konieczności zmiany jakichkolwiek innych aspektów konstrukcyjnych silnika - dodał Kerem Erman. - A ponieważ zostały one zaprojektowane dla architektury modularnej, dlatego zapewniają znaczną elastyczność i mogą być dostosowane dla każdej strategii dla układów napędowych przyjętej przez poszczególnych klientów.
Na stanowisku Delphi (stanowisko A04, Hala 17) zostanie zaprezentowanych szereg innych technologii przeznaczonych dla układów napędowych, a wyspecjalizowani w tych kwestiach inżynierowie chętnie omówią możliwe zastosowania dla tych rozwiązań.
Nowy, modularny element pompujący Delphi, zaprojektowany z myślą o jak najlepszej wydajności i elastyczności jeśli chodzi o jego umieszczenie. Może działać jako niezależny EUP w ramach bloku silnika lub może zostać umieszczony na kilka innych, niekonwencjonalnych sposobów.
Przykład nowego, modularnego elementu pompującego Delphi dostarczanego jako część kompaktowej, wysokociśnieniowej pompy DFP8 Delphi.
Komentarze (0)