Rynek świec przeżywa okres głębokich zmian w związku z ewolucją parku samochodowego,
szybkim rozwojem pojazdów wyposażonych w silniki diesla, wreszcie z ewolucją technologiczną
systemu silnika i samej świecy poprzez wykorzystanie innowacyjnych materiałów.
Skutkiem tego jest nieustanne zmniejszanie się potencjalnego rynku, coraz wyższe wymagania dotyczące jakości świec oraz zwiększenie ich żywotności, a w konsekwencji mniejsza częstotliwość wymiany. Firma Magneti Marelli Aftermarket Poland nastawiona jest na to, aby oferować swoim klientom jak najszerszą gamę produktów, spełniających ich wymagania dotyczące napraw. W gamie tej nie może oczywiście zabraknąć produktu takiego jak świeca zapłonowa, posiadająca cechy, jakich oczekuje nabywca, czyli oryginalność, jakość, technologia, pokrycie parku samochodowego. Nowa seria świec zapłonowych Denso, które obecnie dystrybuuje Magneti Marelli Aftermarket, charakteryzuje się licznymi ciekawymi rozwiązaniami. Najważniejsze innowacje, które najlepiej wyróżniają świece Denso spośród oferty konkurencji, to:
- rowkowanie w kształcie litery U elektrody bocznej (U-GROOVE: patent Denso): gwarantuje to lepszy zapłon świecy, a więc lepsze spalanie, także w przypadku ubogich mieszanek stosowanych w nowoczesnych silnikach. Cechy te zachowują się przez długi okres czasu dzięki temu, że rowkowanie znajduje się na elektrodzie bocznej i w mniejszym stopniu podlega zużyciu;
- zastosowanie stopu irydu, charakteryzującego się najwyższą twardością i odpornością na zużycie, w elektrodzie środkowej, co pozwala na zmniejszenie jej rozmiarów (nawet do 0,4 mm), a więc na zwiększenie wytrzymałości oraz niezawodność świecy przy zachowaniu wysokiego poziomu jej właściwości (zapłon, redukcja emisji, przyspieszenie, itp.), mimo upływu czasu.
Gama świec zapłonowych Denso składa się z bardzo wielu modeli, które umożliwiają spełnienie wszelkich oczekiwań klientów, gwarantując zawsze jakość, niezawodność, trwałość i wysoki poziom produktu.
W proponowanym asortymencie znajduje się 61 świec, w tym:
- 42 świece ze stopu niklu i chromu z miedzianym rdzeniem,
- 13 świec z pojedynczej lub podwójnej platyny (PLATINUM),
- 6 świec z elektrodą centralną wykonaną ze stopu irydu (IRIDIUM).
Cechy świec zapłonowych DENSO
1.) Izolator
Izolatory wykonane są z wysoko oczyszczonego proszku aluminiowego charakteryzującego się wyjątkową izolacją i przewodzeniem ciepła. Kolejną zaletą tego materiału jest jego niezwykła wytrzymałość fizyczna.
2.) Pięcio-żebrowa konstrukcja
Pięcio-żebrowa konstrukcja zapobiega przeskokowi i zmniejsza straty napięcia. Zapewnia 20% więcej izolacji niż świece konwencjonalne. Zwiększa to osiągi, zwłaszcza w warunkach mokrych i wilgotnych, a także w świecach o dużej szczelinie pracujących pod wysokim napięciem. Żebra są zaokrąglone, dzięki czemu są bardziej odporne na uszkodzenia.
3.) Specjalne miedziano-szklane uszczelnienie
Specjalna mieszanka miedzi i proszku szklanego łączy elektrodę centralną i izolację uszczelnieniem gazoszczelnym. Uszczelnienie to posiada wysokie przewodzenie elektryczne i cieplne, a także przyczynia się do równej dystrybucji ciepła. Uszczelnienie zapobiega również wydostawaniu się gorących gazów spalania.
4.) Elektroda centralna z rdzeniem miedzianym
Elektroda centralna wykonana jest z odpornego na zużycie dwuskładnikowego stopu niklowo-chromowego z głęboko osadzonym rdzeniem miedzianym. Zapewnia to wysoką odporność elektrody centralnej na przegrzanie i zwiększa zakres pracy.
5.) Elektroda uziemienia
z rowkiem w kształcie litery U
Szczelina utworzona przez rowek w kształcie litery U zapewnia dodatkową przestrzeń wypełnioną przez iskrę. Dzięki temu jądro płomienia ma więcej miejsca, aby się rozszerzyć tworząc większe i bardziej gorące czoło płomienia. Wynikiem tego jest pełniejsze spalanie.
Z rowkiem w kształcie litery U
Jedną z najważniejszych cech świec zapłonowych DENSO jest unikalna elektroda uziemienia z rowkiem w kształcie litery U. Rowek ten zapewnia:
1.) Lepsze działanie zapłonu - rowek w kształcie litery U posiada dwie ostre krawędzie zamiast jednej płaskiej powierzchni. Tak jak błyskawica, iskra zawsze uderza w najwyższy i najbliższy punkt.
2.) Lepsze spalanie - rowek w kształcie litery U może zapalić uboższą mieszankę, nie dopuszczając do przerw zapłonu.
3.) Równa praca silnika - iskra i czoło płomienia nie są wciśnięte pomiędzy elektrody, dzięki czemu tworzą większe czoło płomienia.
4.) Zmniejszenie emisji spalin - rowek w kształcie litery U utrzymując szczelinę standardową tworzy efekt większej szczeliny iskry.
Świeca tradycyjna.
Świeca z rowkiem w kształcie litery U.
Podczas pracy świecy zapłonowej największe zużycie występuje na elektrodzie centralnej. Związane to jest z kierunkiem iskry. W związku z tym elektroda centralna wykonana jest z wysokiej jakości stopu niklowo-chromowego z rdzeniem miedzianym. Rowek w kształcie litery U umieszczony jest na elektrodzie uziemienia, ponieważ właśnie to miejsce jest najmniej narażone na zużycie, dzięki czemu zalety rowka trwają przez cały czas używania świecy zapłonowej. Rowek w kształcie litery U jest standardową cechą większości świec zapłonowych DENSO.
Świece zapłonowe ZU Platinum o wysokiej wydajności
Aby sprostać wymaganiom silników o wysokiej mocy i warunkom jazdy o dużej wydajności DENSO zaprojektowało świecę zapłonową ZU Platinum dostępną w szerokiej gamie. Świece te posiadają platynową elektrodę o średnicy 0,7mm.
Świeca DENSO ZU o wysokiej wydajności oferuje:
- mocną alternatywę dla normalnych zastosowań,
- ponad 100 różnych typów,
- cienką platynową elektrodę centralną wymagającą niższego napięcia i tworzącą mocniejszą iskrę,
- łatwiejszy rozruch i lepsze przyspieszenie,
- stożkową elektrodę uziemienia z rowkiem w kształcie litery U poprawiającą efektywność spalania.
Świece zapłonowe Platinum o przedłużonym działaniu
Czas stosowania standardowej świecy zapłonowej można przedłużyć aż do 60 000 km stosując różne elektrody. Aby sprostać ciągle rosnącym okresom pracy, DENSO zaprojektowało platynowe świece zapłonowe, pracujące efektywnie nawet do 100 tys. km. Piętnaście lat doświadczenia podczas produkcji świec zapłonowych Platinum Long Life dało efekt w postaci dostępu do szerokiego wyboru najwyższej jakości świec Long Life zaprojektowanych tak, aby działały nawet do 100 000 km.
Posiadają one silniejszą iskrę w porównaniu ze świecami tradycyjnymi. Dzięki temu, że wymagane jest niższe napięcie ze względu na cienką elektrodę centralną, rzadziej dochodzi do przerw zapłonu. Stała szczelina przez cały okres użytkowania, to stała praca, czyli mniej przerw zapłonu, czystsze, efektywniejsze spalanie i poprawa ekonomii paliwa.
Świece zapłonowe Iridium Long Life
Najnowszym osiągnięciem DENSO jest rewolucyjna nowa generacja świec zapłonowych. Cechą charakterystyczną tych świec jest elektroda centralna wykonana ze specjalnego stopu irydu. Po 15 latach doświadczeń z podwójnymi platynowymi świecami zapłonowymi DENSO robi krok w przyszłość z tym innowacyjnym nowym materiałem. Świece zapłonowe DENSO Iridium SK zostały opracowane dla silników najnowszej generacji i mogą z łatwością przekroczyć czas użytkowania 100 000 km. Stop irydu posiada większą odporność na zużycie niż platyna, dzięki czemu średnica elektrody centralnej może wynosić zaledwie 0,7mm. Świece zapłonowe DENSO Iridium są montowane w standardzie w nowych modelach Lexus, Avensis i Hiace. Dla nowej Leanburn Avensis DENSO dostarcza 100% świec zapłonowych montowanych jako wyposażenie oryginalne.
Świece zapłonowe DENSO Iridium oferują:
- czas użytkowania ponad 100 000 km,
- w trakcie okresu użytkowania wymagane bardzo niskie napięcie,
- możliwość zapalenia uboższych mieszanek paliwo-powietrze,
- większą wydajność połączoną z dłuższą żywotnością,
- lepszą kontrolę emisji spalin.
Konstrukcja świecy Semi-Surface.
Częste krótkie podróże na zimnym silniku mogą doprowadzić do powstawania węgla na izolatorze świecy zapłonowej, ponieważ temperatura samooczyszczenia potrzebna do spalenia tego węgla nie zostaje osiągnięta. Aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia we wszystkich warunkach DENSO opracowało serię wyładowczych świec zapłonowych Semi-Surface, z numerami typu kończącymi się na “-S”. Technologia ta zapewnia niezawodny zapłon i ochronę konwertora katalitycznego. W normalnych warunkach iskrzenie następuje pomiędzy elektrodami, wynikiem czego jest całkowite spalanie. Jeżeli warunki pracy świecy ulegają ciągłym zmianom może nastąpić uszkodzenie węglowe. W tej sytuacji iskra występuje pomiędzy izolatorem a obudową, spalając węgiel, po czy, iskra wraca pomiędzy elektrody. Świece zapłonowe Semi-Surface Gap są odpowiednie dla samochodów eksploatowanych w bardzo zmiennych warunkach, czyli bardzo szybka jazda, częste i krótkie podróże.
Gama świec zapłonowych Denso proponowana przez Magneti Marelli Aftermarket ze względu na innowacyjność i zaawansowaną technologię umożliwia pokrycie ponad 90% europejskiego parku samochodowego.
Komentarze (0)