Michelin CargoXBib High Flotation to pierwsza opona z technologią Ultraflex, którą można wykorzystywać do przyczep rolniczych wyposażonych w system regulacji ciśnienia w oponach.
Ciśnienie powietrza w nowej oponie może wynosić od 0,8 bara podczas prac polowych do 4 barów podczas jazdy po drogach publicznych. W przyczepach niewyposażonych w systemy regulacji ciśnienia Michelin CargoXBib High Flotation można używać przy zastosowaniu ciśnienia 2,5-3 barów. Dla porównania, opony konkurentów pracują z ciśnieniem 4-5 barów.
Najważniejsze cechy opony Michelin CargoXBib High Flotation:
- zaokrąglone barki opon minimalizują ugniatanie gleby i zapewniają większą odporność opon na zużycie oraz zmniejszają ryzyko przemieszczania się ładunku podczas transportu;
- rzeźba bieżnika opony ma rowki z licznymi krawędziami i niekierunkowe klocki, dzięki czemu opona zapewnia dobrą przyczepność na pochyłym terenie i równomiernie się zużywa; dodatkowa korzyść to możliwość dowolnego rotowania opony na pojeździe czy odwrócenia opony na obręczy, a tym samym przedłużenie trwałości ogumienia;
- szerokie wzdłużne kanały, odpowiednio dobrany kąt natarcia klocków bieżnika i wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantują dobre właściwości samoczyszczące opony.
Jak zapewnia producent, opony Michelin z technologią Ultraflex mają większy obszar kontaktu z podłożem od opon konkurencji (średnio o 17% przy 2 barach i 37% przy 4 barach), oferując dzięki temu lepszą trakcję i większą ochronę gleby.
Michelin CargoXBib High Flotation jest już montowana jako opona na oryginalne wyposażenie. Na rynek wymiany trafi na początku przyszłego roku.
Komentarze (0)