Programy unijne, z których możesz skorzystać z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” – CAŁY KRAJ (składanie wniosków I kwartał 2009 roku)
Wskazówki:
I. Kto może się ubiegać o dotację?
- Przedsiębiorca mikro, mały i średni już działający lub chcący założyć przedsiębiorstwo.
- Osoba zamieszkała w miejscowości należącej do gminy wiejskiej lub miejsko-wiejskiej.
- O pomoc oprócz osób fizycznych ubiegać się mogą osoby prawne, wspólnicy spółki cywilnej, spółki prawa handlowego nieposiadające osobowości prawnej.
II. Wysokość dofinansowania – 50 proc. wartości inwestycji, maksymalnie 300 tys. złotych.
- 1-2 nowo utworzone miejsca pracy – max 100 tys. zł dofinansowania;
- 3-4 nowo utworzone miejsca pracy – max 200 tys. dofinansowania;
- 5 i więcej nowo utworzonych miejsc pracy – max 300 tys. dofinansowania.
III. Na co można uzyskać dofinansowanie?
- zakup maszyn, urządzeń, narzędzi, wyposażenia i sprzętu;
- zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania;
- budowa, przebudowa lub remont połączony z modernizacją niemieszkalnych obiektów budowlanych wraz z zakupem instalacji technicznej;
- nadbudowa, przebudowa lub remont połączony z modernizacją.
Pomoc nie obejmuje podatku VAT, nabywania rzeczy używanych.
16 Regionalnych Programów Operacyjnych dla każdego województwa
Ponadto w ramach seminarium przedstawione zostaną możliwości uzyskania dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO) na realizacje inwestycji rozwojowych przedsiębiorstw z sektora Małych i Średnich przedsiębiorstw (MŚP). Dofinansowaniu podlegają działania ukierunkowane na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez realizację nowych innowacyjnych inwestycji obejmujących zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych związanych z:
- utworzeniem nowego przedsiębiorstwa;
- rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa;
- dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów lub usług.
- zasadniczą zmianę dotyczącą procesu produkcyjnego w istniejącym przedsiębiorstwie.
Zgodnie z mapą pomocy publicznej, w zależności od lokalizacji oraz wielkości, przedsiębiorstwa, mogą one liczyć na refinansowanie od 40 do nawet 70 proc.
W ramach RPO realizowane są inwestycje, o całkowitej wartości maksymalnie do 8 mln zł.
Zapraszamy firmy motoryzacyjne na spotkanie z Doradcami Programów Unijnych.
Cykliczne seminaria organizowane w Kobyłce są okazją do zapoznania się z najnowszą technologią w naprawach karoserii samochodowych.
Spotkania z doradcami oraz pobyt w Kobyłce – BEZPŁATNE!
Firmy, z którymi współpracujemy w sprawach dotacji:
- Agencja Usługowa “ELID” Daniel Kiestra - tel. 0 604 520 725 Ul. Nowowiejska 6/11, 50-314 Wrocław
- Provent Investment Sp. z o.o. Tomasz Kuchlewski - tel. 0 605 986 010 Ignatki-Osiedle Ul. Jeździecka 1, 16-001 Kleosin
- Korporacja Prawno-Finansowa FENIKS Koordynator Teresa Olszak tel. 0 519 540 860 lub 0 693 303 733 Ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin
Poniżej prezentujemy maszyny i urządzenia objęte programem Dotacji Unijnych. Zgłoszenia kierować pod adresem e-mailowym autorobot@sobanski.com.pl lub faxem (022) 786 88 03 i telefonicznie (022) 786 23 22 do 25 w.122 lub tel. kom. 0606 894 884.
XLS+
Dzięki ramie naprawczej Autorobot XLS+ wzrasta zyskowność warsztatu naprawczego. Urządzenie to zostało opatentowane. Modułowa budowa przyczynia się do szybkiego montażu pojazdu na ramę naprawczą, jest prosta obsłudze i bardzo zwinna. Można ją rozbudowywać za pomocą dodatkowych modułów naprawczych i akcesoriów. Urządzenie naprawcze XLS+ wychodzi naprzeciw wysokim wymaganiom współczesnych warsztatów blacharskich.
Autorobot IV
Rama naprawcza Autorobot IV jest technologią jutra do pracy dzisiaj. Opatentowany system pozwala na naciąg i pchanie w czasie prostowania pojazdu, a sterowanie odbywa się za pomocą prostego pilota, trzymanego w ręku. Przy pomocy bezłańcuchowego naciągu można dokonać wielu napraw. To powoduje, że naprawy są szybkie, efektowne i zyskowne.
Autorobot B15
Oszczędność czasu w podnoszeniu i naciąganiu karoserii. Autorobot B15 jest opatentowaną kombinacją ramy naprawczej i podnośnika. Pełnowymiarowa rama o sile naciągu 10 ton zapewnia doskonałą wydajność zarówno przy małych, jak i wymagających pracach blacharskich. Autorobot B15 ma bardzo szeroki zakres funkcji, jest opatentowaną rampą najazdową, co umożliwia pomoc przy różnych naprawach np. analiza zniszczenia, prostowanie, pomiary i demontaż części zamiennych oraz prace serwisowe.
LUTOSPAWARKA ALLUMINIO 250
Praca urządzenia kontrolowana jest przez szybki mikroprocesor i dzięki zmianie prędkości przesuwu drutu urządzenie automatycznie ustawia optymalne parametry spawania. Użytkownik musi tylko wybrać rodzaj metalu i średnicę drutu.
Zgrzewarka SPOT SW 60
Wielofunkcyjna zgrzewarka SPOT SW 60 jest wysokokwalifikowanym automatem zgrzewającym sterowanym elektronicznie o automatycznym rozpoznawaniu podłączonych urządzeń. Posiada mikroprocesorową kontrolę parametrów w trakcie zgrzewania.
DECATIG 200E
DECATIG 200E przeznaczony jest do spawania najnowszych konstrukcji karoserii aluminiowych. Uniwersalny na prąd stały i zmienny.
MiniRobot ZTR 8/800
posiada następujące możliwości
- prostowanie uszkodzeń profili zamkniętych, takich jak drzwi, progi, błotniki itp.;
- termiczne obkurczanie blachy stalowej tzw. bańkowanie za pomocą elektrody węglowej;
- nagrzewanie punktowe śrub i nakrętek;
- przygrzewanie elementów dodatkowego wyposażenia nadwozia.
- jednostronne zgrzewanie małych łatek z blachy stalowej o grubości do 0,8 mm (połączenia “zszywane”);
- naprawa drobnych zewnętrznych pofałdowań blachy.
Elektroniczny dwu/trójwymiarowy cyrkiel do pomiarów pojazdu EzCalipre
EzCalipre jest zaawansowanym dwu/trójwymiarowym urządzeniem pomiarowym do dokładnych pomiarów nadwozia i podwozia pojazdu oraz do dokumentacji zniszczenia. Ten nowy cyrkiel jest podręcznym i przenośnym urządzeniem, może być używany do pomiarów dwu/trójwymiarowych.
Calipre
Technologia kontrolowana komputerowo. Calipre pokazuje trójwymiarowe wartości punktów pomiarowych po obu stronach pojazdu jednocześnie. Wybierz poprawną pozycję podwozia/nadwozia dla głowicy pomiarowej, kliknij “Zatwierdź”. Punkty te będą zapisane w pamięci komputera. Wszystkie punkty zapisane w pamięci przed i po naprawie mogą być wydrukowane w osobnym raporcie pomiarowym. Calipre pracuje z technologią bezprzewodową WLAN.
Wspaniale zaprojektowane złączki umożliwiają dotarcie do wszystkich części pojazdu: podwozia, nadwozia i wnętrza. Poniżej pokazano pomiar tylnej sprężyny górnego punktu montażowego.
Autorobot B20
Następna generacja ramy naprawczej, która zapewnia nowe techniki napraw powypadkowych współczesnych samochodów.
- Sterowanie pilotem wszystkich funkcji Autorobota B20 jak:
- naciąg i pchanie oraz podparcie,
- ustawienie rozstawu szczęk mocujących samochód do maszyny,
- szybkie mocowanie samochodu bez rantu (nowe mocowanie “STAR”),
- podnoszenie samochodu razem z ramą,
- jednoczesne ciągnięcie z kilku miejsc uszkodzonych.
- Zastosowanie pilota zmaksymalizowało efekty prostowania karoserii, co znacznie skróciło czas pracy blacharza (zwiększenie zysków).
- Super szybkie mocowanie pojazdu za pomocą opatentowanych szczęk. Mocowania te przesuwane są wzdłuż pojazdu za pomocą pilota.
- Nowe, szybkie zamocowanie do małego uszkodzenia.
- Efektywne, wszechstronne możliwości pracy przy pomocy wieży naciągającej nowej generacji (szybkie prostowanie karoserii z połączeniem hydraulicznego pchania / naciągu).
- Jednakowa siła naciągu 10 ton na całej długości wieży naciągającej. Łatwość naprawy wzmocnionej konstrukcji karoserii (przy nowych samochodach).
- Hydraulicznie przedłużana rama naprawcza (optymalna długość dla krótkich i długich pojazdów).
Komentarze (0)