Najnowsza wersja systemu UniAir jest nie tylko bardziej kompaktowa, ale także o około 30% lżejsza od poprzedniej
Dzięki firmie Schaeffler zużycie paliwa i emisja CO2 mogą zostać zredukowane nawet o 15%.
Świat mobilności ulega zmianom. Aby osiągnąć cel określony w klimatycznym porozumieniu paryskim, czyli obniżyć temperaturę o dwa stopnie, absolutnie niezbędne jest połączenie napędów elektrycznych, hybrydowych i ekologicznych opartych na silnikach spalinowych. Firma Schaeffler przewiduje, że w przyszłości silnik spalinowy będzie nadal odgrywał decydującą rolę. W roku 2030 silniki spalinowe będą nadal instalowane w około 70% pojazdów, z czego 30% będzie miało wyłącznie silnik spalinowy, a 40% będzie korzystało z rozwiązania hybrydowego. W związku z tym konieczne jest kontynuowanie rozwoju konwencjonalnych napędów. – Rozwiązania, które zostały zaprezentowane na targach IAA, umożliwiają oszczędność paliwa do 15% w zależności od klasy silnika i pojazdu – wyjaśnia Matthias Zink, dyrektor generalny automotive OEM w grupie Schaeffler. – Dajemy naszym klientom wiele korzyści, dzięki którym możemy spełnić surowe wymogi prawne i zredukować emisję CO2 również podczas rzeczywistej eksploatacji.
Nowoczesne rozwiązania dla układu zmiennych faz rozrządu
Na targach IAA Schaeffler zaprezentował najnowszą wersję systemu regulacji zmiennych faz rozrządu UniAir. System ten jest nie tylko bardziej kompaktowy, ale także o 30% lżejszy od poprzedniej wersji, co pozwala na optymalizację przepływu powietrza w silniku i osiągnięcie maksymalnej dynamiki przy zmianach obciążenia i prędkości. System składa się z modułu zainstalowanego pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworem. Jako partner przemysłu motoryzacyjnego, Schaeffler wykorzystuje swoje bogate doświadczenie w zakresie termodynamiki, aby pomóc klientom dopasować system do odpowiedniego silnika i wybrać odpowiednie strategie działania.
Rozwiązanie eRocker firmy Schaeffler zostało zaprojektowane dla sterowania zaworów wydechowych. Elektromechaniczne sterowanie układu nie wymaga ciśnienia magistrali olejowej w silniku, co daje możliwość zastosowania rozwiązania w wielu nowoczesnych samochodach.
Firma Schaeffler zaprezentowała kolejną innowację związaną z elektrycznym mechanizmem sterowania koła zmiennych faz rozrządu (ECP). System ten dokonuje szybkich regulacji zmiany faz rozrządu w oparciu o prędkość i temperaturę oraz pozwala na optymalizację pracy układu, ponieważ silniki spalinowe w pojazdach hybrydowych muszą być uruchamiane ze znacznie większą częstotliwością niż w rozwiązaniu klasycznym. Elektryczne sterowanie zmiennych faz rozrządu zapewnia, że proces uruchamiania odbywa się szybko, sprawnie i (co najważniejsze) przy niskim poziomie drgań.
„Miękka hybryda” 48 V umożliwia oszczędność paliwa do 7%
Wykorzystanie silnika elektrycznego jako elementu wspomagającego silnik spalinowy zmniejsza jego obciążenie, a odzyskiwanie energii z hamowania poprawia ogólną sprawność systemu. Na targach IAA firma Schaeffler przedstawiła rozwiązanie 48 V z wykorzystaniem rozrusznika z napędem pasowym, co pozwoli na znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji – o 5-7%. Tego typu rozwiązanie umożliwia komfortową i efektywną pracę podczas rozruchu i zatrzymania silnika, może być także skonfigurowane do pracy wspomagającej.
Moduł zarządzania temperaturą
Zarządzanie temperaturą silnika jest kolejnym kluczowym elementem, jeżeli chodzi o zwiększenie wydajności. Indywidualnie regulowany moduł zarządzania temperaturą silnika (TMM) firmy Schaeffler dla silników spalinowych, napędów hybrydowych i elektrycznych zapewnia lepszą kontrolę temperatury pracy całego układu napędowego, w tym silnika, przekładni i komponentów elektrycznych, takich jak akumulator, elektronika i silnik elektryczny. Moduł umożliwia precyzyjną regulację przepływu płynu chłodniczego za pomocą zaworów kulowych sterowanych przez czujniki położenia. Oprócz zmniejszenia emisji CO2, krótsza faza rozgrzewania ma również inny pozytywny efekt uboczny: zwiększa komfort pasażerów.
Mniejsze tarcie wewnątrz silnika
Innowacyjne rozwiązania w zakresie wykorzystania łożysk tocznych jako elementów podporowych dla wałków wyważających, rozrządu i wałów korbowych dają możliwość znacznego zmniejszenia strat mocy w silniku, a tym samym redukcji zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Dla przykładu wałki wyważające z podporami, które wykorzystują łożyska toczne, generują o około 50% mniejsze tarcie w porównaniu z wałkami podpartymi łożyskami ślizgowymi. Firmie Schaeffler udało się również opracować zoptymalizowaną konstrukcję wałków wyważających, która jest nawet o 40% lżejsza bez utraty funkcjonalności.
Komentarze (0)