Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Dotacje unijne dla warsztatów (serwisów) samochodowych

Poniżej przedstawiamy urządzenia, które ze względu na stopień innowacyjności zastosowanych w nich rozwiązań są szczególnie predestynowane przy inwestycjach dotowanych z funduszy unijnych. Ich innowacyjność została potwierdzona przez Federację Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT – podmiot, który jest ustawowo upoważniony do wystawiania opinii o innowacyjności. Opinie o innowacyjności są standardowymi załącznikami przy wnioskach unijnych o dotacje. Potwierdzenie stopnia innowacyjności przez NOT gwarantuje uzyskanie dodatkowych cennych punktów przy ocenie wniosku. Firma Jan Sobański Auto System PUH jest w posiadaniu opinii o innowacyjności na poniższe urządzenia.

W urządzeniach tych zostały wykorzystane innowacyjne technologie znane i stosowane na świecie w okresie nie dłuższym niż rok lub odpowiednio 3 lata.
1. Autorobot B15 – 1 rok.
2. Elektroniczny dwu/trójwymiarowy cyrkiel do pomiarów pojazdu EzCalipre – 1 rok.
3. AAT33 System indukcyjnej nagrzewnicy – 1 rok.
4. Autorobot B20 – 3 lata.
5. Autorobot Calipre Elektroniczne Urządzenie Pomiarowe – 3 lata.
6. Autorobot XLS+ - 3 lata.

Daniel Kiestra, specjalista ds. Funduszy Unijnych ELID - Doradztwo Unijne

Opisane urządzenia fińskiej marki Autorobot mogą uzyskać wsparcie finansowe w Regionalnych Programach Operacyjnych (RPO) poszczególnych województw (dla przykładu w województwie śląskim – termin 12.11.2009 r., w małopolskim i świętokrzyskim – październik 2009 r., w opolskim i lubelskim – listopad 2009 r.), w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka 4.4 (PO IG 4.4) – termin naboru 30.10.2009 r. oraz w ramach “Tworzenia i rozwoju mikroprzedsiębiorstw” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich – przewidziane wznowienie naboru jeszcze w tym roku. W przypadku zainteresowania innymi programami prosimy o kontakt.

XLS+
Dzięki ramie naprawczej Autorobot XLS+ wzrasta zyskowność warsztatu naprawczego. Urządzenie to zostało opatentowane. Modułowa budowa przyczynia się do szybkiego montażu pojazdu na ramę naprawczą, jest prosta obsłudze i bardzo zwinna. Można ją rozbudowywać za pomocą dodatkowych modułów naprawczych i akcesoriów. Urządzenie naprawcze XLS+ wychodzi naprzeciw wysokim wymaganiom współczesnych warsztatów blacharskich.


Autorobot B15
Oszczędność czasu w podnoszeniu i naciąganiu karoserii. Autorobot B15 jest opatentowaną kombinacją ramy naprawczej i podnośnika. Pełnowymiarowa rama o sile naciągu 10 ton zapewnia doskonałą wydajność zarówno przy małych, jak i wymagających pracach blacharskich. Autorobot B15 ma bardzo szeroki zakres funkcji, jest opatentowaną rampą najazdową, co umożliwia pomoc przy różnych naprawach np. analiza zniszczenia, prostowanie, pomiary i demontaż części zamiennych oraz prace serwisowe.


Elektroniczny dwu/trójwymiarowy cyrkiel do pomiarów pojazdu EzCalipre
EzCalipre jest zaawansowanym dwu/trójwymiarowym urządzeniem pomiarowym do dokładnych pomiarów nadwozia i podwozia pojazdu oraz do dokumentacji zniszczenia. Ten nowy cyrkiel jest podręcznym i przenośnym urządzeniem, może być używany do pomiarów dwu/trójwymiarowych.


Calipre
Technologia kontrolowana komputerowo. Calipre pokazuje trójwymiarowe wartości punktów pomiarowych po obu stronach pojazdu jednocześnie. Wybierz poprawną pozycję podwozia/nadwozia dla głowicy pomiarowej, kliknij “Zatwierdź”. Punkty te będą zapisane w pamięci komputera. Wszystkie punkty zapisane w pamięci przed i po naprawie mogą być wydrukowane w osobnym raporcie pomiarowym. Calipre pracuje z technologią bezprzewodową WLAN. Wspaniale zaprojektowane złączki umożliwiają dotarcie do wszystkich części pojazdu: podwozia, nadwozia i wnętrza. Poniżej pokazano pomiar tylnej sprężyny górnego punktu montażowego.


System indukcyjnej nagrzewnicy AUTOROBOT jest najmocniejszym, najbezpieczniejszym, uniwersalnym i kompletnym systemem dostępnym dla napraw powypadkowych i innych prac samochodowych. Ułatwia wielokrotne użycie części wymiennych.
System indukcyjnej nagrzewnicy Autorobot przyspiesza i ułatwia naprawę samochodu:
- usunięcie szyby przedniej, tylnej i bocznych;
- usunięcie bocznych odlewów, pasków kauczukowych i grafiki winylowej;
- usunięcie zardzewiałych śrub i nakrętek samochodowych;
- bezlakierową naprawę wgięć;
- usunięcie części zamiennych;
- prostowanie belki podłużnicy/sekcji skrzynkowej.


Właściwości (podstawowe wyposażenie):


Szybkie podgrzewanie bez użycia płomienia, elektromagnetyczny system nagrzewnicy do usunięcia i wstawienia wklejonych części samochodowych, szyb zamkniętych, paneli z tworzyw sztucznych, bocznych odlewów i innych części samochodowych jak zasłony odpowietrzników z tworzyw sztucznych, rozszerzenia zderzaków, jak również setka innych zastosowań.
- Usunięcie i montaż bocznych odlewów w czasie krótszym niż 6 minut:
- ponowne zastosowanie oryginalnej taśmy pierwotnego producenta sprzętu komputerowego.
- Usunięcie i montaż szyby bocznej w czasie krótszym niż 12 minut:
- nie stosuje się żadnego drutu ani noży,
- perfekcyjnie czyści zgrzewy ściśnięte.
- Usunięcie i montaż naklejki obudowy rdzeniowej w kilka sekund.
- Podgrzewanie nakrętek i śrubek do koloru wiśniowego w kilka sekund bez użycia płomienia.
- Bezlakierowa naprawa wgięć i obkurczanie karoserii.
- Kształt zaakceptowany przez Unię Europejską.
- Zdalnie sterowany przycisk start/stop do włącznika stopą (w zestawie) lub inne urządzenie start/stop.

Dane techniczne:
- 110 wolt i 220 wolt zgodne poprzez gniazda chromatografii jonitowej z wbudowanym wyłącznikiem obwodu.
- Pokrętło nieograniczonego kontrolowania mocy.
- Duży, wyraźny licznik mocy wyjściowej.
- Moc wyjściowa ponad 3300 W ze sztywno zamocowanego łącznika wielkiej częstotliwości.
- W zestawie 4 łączniki grzewcze i 3 kliny.
- Moc 1500/3000 W.
- Częstotliwość sieciowa 50 kHz – 60 kHz.
- Moc wejściowa: 120/230 V; 15-20 A; 50/60 Hz.

Autorobot B20


Następna generacja ramy naprawczej, która zapewnia nowe techniki napraw powypadkowych współczesnych samochodów.
- Sterowanie pilotem wszystkich funkcji Autorobota B20 jak:
- naciąg i pchanie oraz podparcie,
- ustawienie rozstawu szczęk mocujących samochód do maszyny,
- szybkie mocowanie samochodu bez rantu (nowe mocowanie “STAR”),
- podnoszenie samochodu razem z ramą,
- jednoczesne ciągnięcie z kilku miejsc uszkodzonych.
- Zastosowanie pilota zmaksymalizowało efekty prostowania karoserii, co znacznie skróciło czas pracy blacharza (zwiększenie zysków).
- Super szybkie mocowanie pojazdu za pomocą opatentowanych szczęk. Mocowania te przesuwane są wzdłuż pojazdu za pomocą pilota.
- Nowe, szybkie zamocowanie do małego uszkodzenia.
- Efektywne, wszechstronne możliwości pracy przy pomocy wieży naciągającej nowej generacji (szybkie prostowanie karoserii z połączeniem hydraulicznego pchania / naciągu).
- Jednakowa siła naciągu 10 ton na całej długości wieży naciągającej. Łatwość naprawy wzmocnionej konstrukcji karoserii (przy nowych samochodach).
- Hydraulicznie przedłużana rama naprawcza (optymalna długość dla krótkich i długich pojazdów).
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony