Akzo Nobel Car Refinishes Polska Sp. z o.o. wprowadza najnowszą generację baz wodorozcieńczalnych pod nazwą Lesonal Basecoat WB®. Produkt ten w 2007 roku zastąpi docelowo konwencjonalną bazę Lesonal Basecoat SB®, której wysoką jakość doceniło już ponad 350 warsztatów lakierniczych.
Trochę historii
Lesonal jest znakiem handlowym znanym w Polsce od pięciu lat. Logo Lesonal można znaleźć na produktach tworzących pełny system naprawczy. Obejmuje on poza bazą także kity szpachlowe, podkłady gruntujące i wypełniające, mieszalne lakiery akrylowe oraz lakiery bezbarwne. W Niemczech – kraju powstania marki Lesonal, ma ona już prawie 150-letnią tradycję i skutecznie konkuruje z innymi wiodącymi produktami do renowacji pojazdów. Dewizą związaną z wprowadzeniem linii produktowej Lesonal w Polsce była wysoka jakość w atrakcyjnej cenie.
Odrobina szczegółów technicznych
Lesonal Basecoat WB® jest kontynuatorem tej strategii, stanowiąc znakomitą ofertą dla warsztatów blacharsko-lakierniczych oczekujących bardzo wysokiej jakości w kuszącej cenie. Kolory w nowej bazie Lesonal Basecoat WB® są komponowane w oparciu o zestaw 62 tonerów. Proces ważenia poszczególnych tonerów, wchodzących w skład danej receptury, jest wspomagany dedykowanym oprogramowaniem. Nowa generacja dokumentacji kolorystycznej, bazująca na lakierowanych wzornikach, będzie wprowadzana razem z tym systemem w przyszłym roku. Za to już teraz można korzystać z klasycznej dokumentacji kolorystycznej Lesonal. Po wymieszaniu tonerów wchodzących w skład receptury możemy ją wlać do zbiornika pistoletu i przystąpić do lakierowania. Produkt jest gotowy do użycia. Sam mieszalnik zaczyna przypominać szafkę z puszkami, ponieważ tonery Lesonal Basecoat WB® nie wymagają mieszania. Sposób aplikacji jest podobny do tego, który znamy z baz konwencjonalnych. Lesonal Basecoat WB® charakteryzuje znakomite krycie. Technicznie jest to produkt z najwyższej półki. Nowy lakier bezbarwny spełniający normy dyrektywy LZO na rok 2007, którym polecamy zakończyć cały system naprawy, to Lesonal 2K HS Clear 420. Półtorej warstwy schnącej w ciągu 30 minut w temp. 60°C zapewnia szybką i skuteczną naprawę. Lakier bezbarwny Lesonal 2K HS Clear 420 ma znakomitą rozlewność i połysk.
Czy trzeba zainwestować?
Dziś wielu właścicieli warsztatów nie chce zamieniać technologii konwencjonalnej na wodorozcieńczalną, obawiając się związanych z tym inwestycji. Lesonal Basecoat WB® pomaga rozwiać te wątpliwości. Załóżmy, że warsztat Jana Kowalskiego od poniedziałku do piątku wykonuje do trzech napraw dziennie, czyli około 60 napraw miesięcznie. Naprawy wykonywane są w kilkuletniej kabinie o przepływie 17000 m3/h. Kompresor daje wystarczającą ilość sprężonego powietrza dobrej jakości. W tym przypadku do skutecznego stosowania systemu Lesonal Basecoat WB® zupełnie wystarczy. Proces odparowania wody z bazy można dodatkowo przyspieszyć przez stosowanie krótkiego podgrzewania lub niedrogich ręcznych dysz Venturiego. Pan Jan musi jednak pamiętać o tym, aby pomieszczenie, w którym umieści mieszalnik, było na zimę ogrzewane przynajmniej do 15°C i aby lakiernicy zostali odpowiednio przeszkoleni. Przyjaciel Pana Kowalskiego z sąsiedniego miasta, pan Waldemar Nowicki, ma taką samą kabinę i kompresor, ale naprawia do 5 aut dziennie, czyli do 100 napraw miesięcznie. Aby utrzymać tak wysoką wydajność przy przejściu na Lesonal Basecoat WB®, pan Nowicki musi stosować dysze lub technikę podgrzewania bazy w każdej naprawie. Pięć aut dziennie to granica, przy której należy rozważyć zastosowanie sytemu dodatkowej cyrkulacji powietrza w kabinie. Uwagi o szkoleniu i przechowywaniu produktów oczywiście obowiązują nadal. Jak można zauważyć z podanych przykładów, poziom inwestycji zależy od liczby napraw wykonywanych w warsztacie. Lesonal Basecoat WB® jest bardzo uniwersalnym rozwiązaniem, pozwalającym w prosty sposób na przejście na technologię zgodną z dyrektywą LZO w warsztatach o różnej wydajności. I to są DoWody Mocy! Zapraszamy do współpracy.
Krzysztof Podhorodecki
Dyrektor Marketingu na Europę Środkową
Akzo Nobel
Car Refinishes Polska Sp. z o.o.
Trochę historii
Lesonal jest znakiem handlowym znanym w Polsce od pięciu lat. Logo Lesonal można znaleźć na produktach tworzących pełny system naprawczy. Obejmuje on poza bazą także kity szpachlowe, podkłady gruntujące i wypełniające, mieszalne lakiery akrylowe oraz lakiery bezbarwne. W Niemczech – kraju powstania marki Lesonal, ma ona już prawie 150-letnią tradycję i skutecznie konkuruje z innymi wiodącymi produktami do renowacji pojazdów. Dewizą związaną z wprowadzeniem linii produktowej Lesonal w Polsce była wysoka jakość w atrakcyjnej cenie.
Odrobina szczegółów technicznych
Lesonal Basecoat WB® jest kontynuatorem tej strategii, stanowiąc znakomitą ofertą dla warsztatów blacharsko-lakierniczych oczekujących bardzo wysokiej jakości w kuszącej cenie. Kolory w nowej bazie Lesonal Basecoat WB® są komponowane w oparciu o zestaw 62 tonerów. Proces ważenia poszczególnych tonerów, wchodzących w skład danej receptury, jest wspomagany dedykowanym oprogramowaniem. Nowa generacja dokumentacji kolorystycznej, bazująca na lakierowanych wzornikach, będzie wprowadzana razem z tym systemem w przyszłym roku. Za to już teraz można korzystać z klasycznej dokumentacji kolorystycznej Lesonal. Po wymieszaniu tonerów wchodzących w skład receptury możemy ją wlać do zbiornika pistoletu i przystąpić do lakierowania. Produkt jest gotowy do użycia. Sam mieszalnik zaczyna przypominać szafkę z puszkami, ponieważ tonery Lesonal Basecoat WB® nie wymagają mieszania. Sposób aplikacji jest podobny do tego, który znamy z baz konwencjonalnych. Lesonal Basecoat WB® charakteryzuje znakomite krycie. Technicznie jest to produkt z najwyższej półki. Nowy lakier bezbarwny spełniający normy dyrektywy LZO na rok 2007, którym polecamy zakończyć cały system naprawy, to Lesonal 2K HS Clear 420. Półtorej warstwy schnącej w ciągu 30 minut w temp. 60°C zapewnia szybką i skuteczną naprawę. Lakier bezbarwny Lesonal 2K HS Clear 420 ma znakomitą rozlewność i połysk.
Czy trzeba zainwestować?
Dziś wielu właścicieli warsztatów nie chce zamieniać technologii konwencjonalnej na wodorozcieńczalną, obawiając się związanych z tym inwestycji. Lesonal Basecoat WB® pomaga rozwiać te wątpliwości. Załóżmy, że warsztat Jana Kowalskiego od poniedziałku do piątku wykonuje do trzech napraw dziennie, czyli około 60 napraw miesięcznie. Naprawy wykonywane są w kilkuletniej kabinie o przepływie 17000 m3/h. Kompresor daje wystarczającą ilość sprężonego powietrza dobrej jakości. W tym przypadku do skutecznego stosowania systemu Lesonal Basecoat WB® zupełnie wystarczy. Proces odparowania wody z bazy można dodatkowo przyspieszyć przez stosowanie krótkiego podgrzewania lub niedrogich ręcznych dysz Venturiego. Pan Jan musi jednak pamiętać o tym, aby pomieszczenie, w którym umieści mieszalnik, było na zimę ogrzewane przynajmniej do 15°C i aby lakiernicy zostali odpowiednio przeszkoleni. Przyjaciel Pana Kowalskiego z sąsiedniego miasta, pan Waldemar Nowicki, ma taką samą kabinę i kompresor, ale naprawia do 5 aut dziennie, czyli do 100 napraw miesięcznie. Aby utrzymać tak wysoką wydajność przy przejściu na Lesonal Basecoat WB®, pan Nowicki musi stosować dysze lub technikę podgrzewania bazy w każdej naprawie. Pięć aut dziennie to granica, przy której należy rozważyć zastosowanie sytemu dodatkowej cyrkulacji powietrza w kabinie. Uwagi o szkoleniu i przechowywaniu produktów oczywiście obowiązują nadal. Jak można zauważyć z podanych przykładów, poziom inwestycji zależy od liczby napraw wykonywanych w warsztacie. Lesonal Basecoat WB® jest bardzo uniwersalnym rozwiązaniem, pozwalającym w prosty sposób na przejście na technologię zgodną z dyrektywą LZO w warsztatach o różnej wydajności. I to są DoWody Mocy! Zapraszamy do współpracy.
Krzysztof Podhorodecki
Dyrektor Marketingu na Europę Środkową
Akzo Nobel
Car Refinishes Polska Sp. z o.o.
Komentarze (0)