Sottozero
Sottozero Serie II to najnowsza udoskonalona wersja modelu Winter Sottozero, zimowego ogumienia wprowadzonego do sprzedaży cztery lata temu. Tym razem inżynierowie koncernu Pirelli największy nacisk położyli na szybkość reakcji opony na zmieniające się warunki atmosferyczne. Punktem wyjścia były obserwacje pogodowe w Europie. Otóż coraz częściej w okresie, kiedy należałoby spodziewać się opadów śniegu, następuje susza, a późną zimą lub wczesną jesienią zaskakują silne opady deszczu. Taka aura wymaga zaprojektowania tzw. inteligentnych opon. W produkcji najnowszej generacji Winter Sottozero wykorzystano więc kilka innowacji technologicznych. Np. mieszanka z której wykonano “zimówkę” ma dynamicznie reagować na zmiany temperatury – technologia TDC (Temperature Dynamic Compound) i optymalnie łączyć cechy mieszanek stosowanych w oponach do nawierzchni mokrych i oblodzonych. Kolejną nowinką ma być technologia konstrukcji bieżnika (system IBS), który przypomina strukturą ceglany mur. Pionowe ruchy ,,cegiełek’’ pozwalają na dopasowanie bieżnika do nierówności nawierzchni, co m.in. poprawia efektywność odprowadzania wody i błota, a także powoduje większą stabilność boczną i wzdłużną auta.
Nowe ogumienie zimowe jest dostępne w dwóch wersjach, dostosowanych do parametrów prędkości rozwijanych przez pojazdy. Model W210/W240 jest przeznaczony dla samochodów klasy średniej i wyższej, zaś model W270 do mocnych, szybkich samochodów najwyższej klasy.
Komentarze (0)