Firma DuPont Performance Polymers zaprezentowała innowacyjny odbojnik zawieszenia samochodowego. Jego zastosowanie umożliwi zwiększenie wydajności działania i redukcję kosztów. Prezentowany odbojnik to część systemu pochłaniania wstrząsów służącego do neutralizowania uderzeń i tłumienia uciążliwego hałasu oraz wibracji (NVH, Noise, Vibration and Harshness). Produkt powstał dzięki połączeniu termoplastycznego elastomeru DuPont Hytrel oraz technologii wtrysku z rozdmuchem firmy Ossberger. W efekcie skomplikowany element, składający się pierwotnie z czterech wymagających wstępnego montażu części, uproszczony został do jednej, co pozwoliło znacząco obniżyć koszt i rozmiar, jak również poprawić sprawność komponentu.
Podczas procesu tworzenia nowego elementu firma DuPont korzystała z unikatowych technik analizy elementów skończonych (FEA) oraz specjalistycznego oprogramowania. Wykorzystano również inne metody, w tym szybkie tworzenie prototypów i testy laboratoryjne w Europejskim Centrum Technicznym DuPont. Dzięki zastosowaniu maszyn i technologii firmy Ossberger można było precyzyjnie kontrolować grubość profilu, dążąc do osiągnięcia optymalnego pochłaniania energii przy maksymalnym współczynniku kompresji.
Odbojniki wykonane z materiału Hytrel zostały przetestowane przez producentów samochodów w różnych pojazdach przez dziesiątki tysięcy kilometrów. Jak podaje niezależny instytut zajmujący się testowaniem pojazdów: ”W porównaniu z częściami z poliuretanu resory z materiału Hytrel zapewniają znacznie wygodniejszą jazdę i szybszą reakcję układu kierowniczego, a pojazd lepiej zachowuje się na drodze. Dzięki lepszemu tłumieniu nagłych uderzeń zmniejszyło się odbijanie kół. Zredukowano także kąt odchylenia przedniej osi”.
Podczas procesu tworzenia nowego elementu firma DuPont korzystała z unikatowych technik analizy elementów skończonych (FEA) oraz specjalistycznego oprogramowania. Wykorzystano również inne metody, w tym szybkie tworzenie prototypów i testy laboratoryjne w Europejskim Centrum Technicznym DuPont. Dzięki zastosowaniu maszyn i technologii firmy Ossberger można było precyzyjnie kontrolować grubość profilu, dążąc do osiągnięcia optymalnego pochłaniania energii przy maksymalnym współczynniku kompresji.
Odbojniki wykonane z materiału Hytrel zostały przetestowane przez producentów samochodów w różnych pojazdach przez dziesiątki tysięcy kilometrów. Jak podaje niezależny instytut zajmujący się testowaniem pojazdów: ”W porównaniu z częściami z poliuretanu resory z materiału Hytrel zapewniają znacznie wygodniejszą jazdę i szybszą reakcję układu kierowniczego, a pojazd lepiej zachowuje się na drodze. Dzięki lepszemu tłumieniu nagłych uderzeń zmniejszyło się odbijanie kół. Zredukowano także kąt odchylenia przedniej osi”.
Komentarze (0)