Obecnie możemy już mówić o wzrostach przychodów ze sprzedaży oraz zysków we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w których jesteśmy obecni. Spośród spółek zagranicznych najwyższy wzrost sprzedaży zanotowały spółki Inter Cars Ukraina oraz Inter Cars Litwa. Natomiast największy udział przychodów przypadł Inter Cars Słowacja. Już dzisiaj mogę zdradzić, że przygotowujemy się do rozpoczęcia działalności w Bułgarii. Obecnie sieć dystrybucyjna Inter Cars SA liczy 140 filii w kraju i 85 poza jego granicami. Dzięki tak dużej sieci jesteśmy blisko naszych klientów, gotowi by świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Odzwierciedleniem słuszności tej strategii jest stabilny wzrost naszej firmy, jak również zwiększenie liczby naszych lojalnych klientów. Można by powiedzieć – tylko tak dalej. Jednak, w naszych rozmowach z właścicielami warsztatów, wielokrotnie pojawia się temat dystrybucji części poprzez internet. I zwykle jawi się on moim rozmówcom jako zagrożenie dla tradycyjnie prowadzonej działalności. Wydaje się, że te obawy są dość uzasadnione. Najlepiej pokazuje to przykład USA, gdzie obecnie warsztaty nie zarabiają już na sprzedaży części, tylko na usłudze. Co zatem zrobić, aby zapewnić warsztatom dywersyfikację przychodów? Naszą odpowiedzią jest Motointegrator. O idei Motointegratora pisaliśmy już niejednokrotnie. Wydaje mi się jednak, że w dalszym ciągu ta idea nie do końca jest zrozumiana.
Analizując negatywne komentarze, z jakimi się do tej pory spotkałem, odnoszę wrażenie, że większość krytycznych opinii na temat Motointegratora wynika z niedostatecznego doinformowania krytykujących go osób. Wiele razy osobiście rozmawiałem z osobami początkowo negatywnie nastawionymi do naszego projektu, które w trakcie rozmowy zmieniały swoje stanowisko. Motointegrator ma służyć pozyskiwaniu nowych klientów-kierowców warsztatom współpracującym z Inter Cars S.A. Sprzedaż zawsze odbywa się z zachowaniem tradycyjnego łańcucha dostaw. Filia dostarcza produkt do warsztatu, który dokonuje sprzedaży, zarabiając na usłudze, na marży z części oraz na opłacie transportowej. Decydując się na rozwój Motointegratora, chcemy zaoferować kierowcom atrakcyjne i nowoczesne narzędzie, które pomoże im w kompleksowej i bezpiecznej obsłudze samochodu. Kierowcy za pomocą MI mogą zamówić części oraz umówić się na wykonanie usługi warsztatowej – w wygodny sposób – za pomocą internetu. Jednocześnie, wykorzystując do tego tradycyjne i praktyczne rozwiązania, takie jak odbiór osobisty zamówionych części w warsztacie. I chociaż o Motointegratorze nie możemy jeszcze mówić jak o wielkim sukcesie, to wierzę, że, chociaż jest to projekt długofalowy, już niebawem będziemy mogli o nim rozmawiać jako o kolejnym udanym pomyśle Inter Cars. Zresztą mamy wiele informacji od warsztatów, że pozyskały klientów z wyszukiwarki na stronie www.mi.eu. W tym miejscu warto wspomnieć także o tym, że Inter Cars już odniósł dość spektakularny sukces w internecie. Mam tutaj na myśli fakt, że obecnie około 40% zamówień realizowanych przez sieć sprzedaży IC odbywa się za pośrednictwem internetu. Warsztaty współpracujące z nami cenią sobie nasze narzędzia internetowe i bardzo chętnie z nich korzystają, zamawiając części. Jeśli chodzi o użycie nowoczesnych technologii w podstawowym biznesie, na tle konkurencji wypadamy bardzo korzystnie.
Póki co przed nami sezon wiosenny, do którego, jak co roku, jesteśmy dobrze przygotowani, o czym będą się Państwo mogli przekonać, korzystając z naszej oferty. Życząc miłej lektury, chciałbym wyrazić nadzieję na spotkanie z Państwem na Gali Mistrzów Warsztatu w Mikołajkach, która odbędzie się 13-15 maja. Wierzę, że będzie to dobrze spędzony czas, poświęcony zarówno rozmowom i wymianie doświadczeń, jak również dobrej zabawie. Zatem do zobaczenia w Mikołajkach.
JAK DZIAŁA MOTOINTEGRATOR?
Motointegrator.pl – to platforma internetowa skierowana dla kanału detalicznego z zachowaniem ciągu logistycznego i współpracy z warsztatami samochodowymi. Detalista za pomocą www.motointegrator.pl, www.mi.eu znajduje towar i określa, gdzie chce wymieniać zamówione części. Konsultant MI rezerwuje części w lokalizacji filialnej i umawia klienta w warsztacie. Konsultant sprzedaje części do warsztatu za pośrednictwem filii, filia dostarcza części do warsztatu, a warsztat montuje je i wystawia klientowi dokument sprzedaży.
Przedruk z kwartalnika „Wiadomości IC”
– podsumowanie wyników finansowych za 2010 r. Przychody spółki ponownie rosną w dwucyfrowym tempie. Skonsolidowana wartość sprzedaży wyniosła 2,42 miliarda złotych. W stosunku do ubiegłego roku wzrost wynosi 17,6%. Pozytywne wyniki spowodowane są wciąż rosnącym popytem na rynku polskim oraz konsekwentnym rozwojem naszych spółek zagranicznych, które odnoszą duży sukces.
Komentarze (0)