Steve Hood, dyrektor działu pojazdów elektrycznych EV w Ford of Europe
Ford powołał Steve’a Hooda na nowo ustanowione stanowisko dyrektora działu pojazdów elektrycznych EV w Ford of Europe. Będzie on odpowiadał za opracowanie strategii, tworzenie nowych modeli biznesowych i planów dla zelektryfikowanych usług i pojazdów.
Utworzenie tego stanowiska to wyraz gruntownych zmian struktury Ford of Europe, które mają przyczynić się do zwiększenia przychodów w branży pojazdów użytkowych, a także skoncentrowania kapitału i zasobów firmy na segmentach, produktach i usługach, jakie mogą zapewnić spółce zwycięską pozycję handlową i długoterminową rentowność.
– W związku z przyspieszeniem rozwoju pojazdów elektrycznych Steve będzie ściśle współpracować z naszym globalnym zespołem inżynierskim Team Edison. Wspólnie będziemy rozwijać portfolio pojazdów EV i dostosować je do potrzeb naszych europejskich klientów – komentuje Steven Armstrong, wiceprezes grupy i prezes Ford Motor Company w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.
Do 2022 roku Ford zainwestuje globalnie 11 miliardów dolarów w pojazdy EV, w tym hybrydy typu plug-in i pojazdy z pełnym napędem elektrycznym. W Europie wkrótce rozpocznie się produkcja modelu Mondeo Hybrid Wagon, który dołączy do sprzedawanego czterodrzwiowego Forda Mondeo Hybrid. W 2019 roku Ford Europe planuje dodać do oferty łagodne hybrydy z akumulatorami o napięciu 48 woltów oraz wersję produkcyjną Transita Custom PHEV. W roku 2020 na rynek trafią w pełni elektryczny samochód terenowy o spodziewanym zasięgu co najmniej 480 km i dwa inne całkowicie zelektryfikowane modele.
Od momentu dołączenia do Forda w 1985 r. Steve Hood pracował na różnych stanowiskach, w tym od września 2016 do czerwca 2017 roku jako wiceprezes ds. sprzedaży Ford Asia Pacific. W latach 2015-2017 był także prezesem i dyrektorem generalnym należącej do Forda brytyjskiej grupy dilerskiej TrustFord. Hood pracował w Ford Europe od 2011 do 2014 roku jako dyrektor ds. strategii sprzedaży detalicznej, a później jako dyrektor ds. sprzedaży operacyjnej. Był odpowiedzialny za opracowywanie strategii sieci dilerskich w Europie i rozwój sprzedaży detalicznej dla klientów.
Komentarze (0)