Na oświetleniu samochodów ciężarowych nie warto oszczędzać
W kontekście prawidłowego oświetlenia pojazdu najczęściej mówi się o samochodach osobowych. Nie mniej ważne są ciężarówki i autobusy, które generują duży odsetek ruchu na drodze.
Pojazdy powyżej 3,5 tony nie mają takiego przyspieszenia i osiągów jak samochody osobowe, więc zdawać by się mogło, że inni uczestnicy ruchu łatwo je dostrzegą. Kierowca, siedząc wysoko, ma też zapewnioną doskonałą widoczność, więc bez trudu zauważy i zareaguje na każde niebezpieczeństwo. To błędne założenia, bo taki pojazd ze względu na swoją masę całkowitą ma zdecydowanie dłuższą drogę hamowania, a do tego kolizja z nim podlega niezmiennym prawom fizyki. Warto więc inwestować w wysokiej jakości oświetlenie, zarówno do reflektorów głównych i tylnych, jak i świateł pomocniczych.
– Od ponad stu lat marka Philips rozwija konstrukcje żarówek do samochodów osobowych i motocykli. W latach 90. ubiegłego wieku wprowadziliśmy do masowej produkcji pierwsze na świecie lampy ksenonowe, które znacząco poprawiły zarówno widoczność pojazdu na drodze, jak i pole widzenia kierowcy – mówi Piotr Wajszczyk, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną w Lumileds Poland. – Te bogate doświadczenia przekładamy również na produkcję oświetlenia do pojazdów ciężarowych i autobusów oraz tych, w których stosowane jest napięcie 24 V. Wszystkie nasze propozycje wyróżniają się nie tylko właściwościami świetlnymi, ale też wysoką trwałością. Przy optymalizacji kosztów eksploatacji pojazdów ma to niebagatelne znaczenie.
Oferta Philips do pojazdów ciężarowych obejmuje trzy pozycje. Wszystkie charakteryzują się wysoką odpornością na wstrząsy i wibracje, na jakie narażone są pojazdy ciężarowe i autobusy w trakcie eksploatacji. Wyprodukowano je z zachowaniem tych samych parametrów co produkty przeznaczone na pierwszy montaż. Bańka żarówki wykonana została ze szkła kwarcowego.
Żarówki halogenowe MasterDuty (typ H1, H3, H4, H7 i H11) charakteryzują się temperaturą barwową 3250 K i żywotnością 500 godzin ciągłego świecenia. Taką samą temperaturę mają żarówki halogenowe MasterLife (typ H1, H3, H4, H7 i H11), przy czym są to produkty o dłuższej (nawet czterokrotnie) żywotności.
Ostatnią pozycją w ofercie są lampy ksenonowe do pojazdów ciężarowych Philips MasterDuty BlueVision (H3, H4 i H7). Wyższa temperatura barwowa (3700 K) zbliżona jest do białego światła, neutralnego dla ludzkiego oka. W tym przypadku mamy jeszcze niebieską poświatę, co docenią ci kierowcy, którzy chcą połączyć wysoką sprawność oświetlenia z efektownym wyglądem. A takich osób wśród truckerów nie brakuje.
Użytkownicy pojazdów ciężarowych i autobusów mogą wybierać także żarówki Philips 24 V przeznaczone do świateł krótkich i dziennych, lamp tylnych i pomocnych oraz oświetlenia wnętrza kabiny.
– W zawodzie kierowcy działające oświetlenie pojazdu to nie tylko kwestie bezpieczeństwa na drodze, ale też możliwość sprawnej realizacji zleconej pracy. Stąd też dużą popularnością w ofercie Philips cieszą się zestawy żarówek zapasowych – dodaje Piotr Wajszczyk. – Nasze produkty sprzedawane są zarówno na sztuki, jak i w kompletach. Przy wymianie żarówek w światłach głównych, podobnie jak przy samochodach osobowych, zalecamy zrobić to parami.
Komentarze (0)