Silnik przed demontażem.
Długa współpraca teamu Rowe Racing z Mercedesem zaowocowała wieloma sukcesami, z ekstremalnym testem na czele.
Silnik V8 AMG, który napędza bolid drużyny SLS AMG GT3, zdołał osiągnąć rekordową wytrzymałość, pokonując w wyścigowej prędkości ponad 50.000 kilometrów bez żadnego przeglądu i prawie wyłącznie jeżdżąc na jednym z najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie – legendarnym Nürburgring Nordschleife.
- Celem tego niezwykłego testu było zbadanie długowieczności silnika Mercedesa AMG w połączeniu z użyciem środków smarnych Hightec od Rowe – mówi Michael Zehe, dyrektor zarządzający Rowe. - Aktualnie zamierzamy przeprowadzić kompleksowe badanie silnika, a uzyskane informacje chcemy wykorzystać, m.in. przenosząc technologię z toru wyścigowego na nasze drogi.
Osiągnięty rekord to znaczący punkt w historii sukcesów silnika. Jednostka pokonała 50.000 km, zwyciężając w dziewiątym wyścigu VLN, wyścigu Rowe-250-mile. Na linii mety milometr na drzwiach samochodu z numerem 6 wskazał dystans wynoszący dokładnie 50.150 km. Tego samego dnia samochód zdążył wcześniej zainteresować widzów, uzyskując najlepszy czas podczas klasyfikacji wyścigów VLN. Christian Hohenadel pokonał Nürburgring Sprint i Nordschleife z wynikiem 7:59.797, pozostając poniżej magicznej granicy 8 minut. Tegoroczne zwycięstwo Rowe Racing w 6-godzinnym wyścigu podczas szóstego VLN to kolejny rekord silnika, ogromnym sukcesem jest również 3. miejsce w legendarnym 24-godzinnym wyścigu w Nürburgring w 2014 roku.
- Z silnikiem nie obchodziliśmy się delikatnie – przyznaje Hans Peter Naundrof, szef teamu Rowe Racing. - Wprost przeciwnie, wielokrotnie zmuszaliśmy go do pracy, zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. Jeśli zamknięty silnik o tak dużej wydajności jest wciąż zdolny do osiągów na najwyższym, sportowym poziomie, oznacza to, że zarówno silnik, jak i stosowane produkty od Rowe są najwyższej jakości.
Rzut oka na silnik
AMG V8 – silnik wolnossący, usytuowany w przedniej części samochodu, na środku, za przednią osią. Rozmiar: 6,208 ccm, 4 zawory na każdy cylinder. Układ smarowania z suchą misą olejową, ok. 550 KM przy 7300 obrotach na minutę, ok. 650 Nm przy 4800 obrotach na minutę. Prędkość od 0 do 100 km/h osiągana w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna (zależnie od wskaźnika szybkości obrotu) to ponad 300 km/h.
Komentarze (0)