Całościowe podejście do układu paliwowego jest tu absolutnie konieczne. Usterki lub zgłoszone do reklamacji pompy mogą być oceniane w warsztacie wyłącznie na podstawie wyglądu zewnętrznego i ich wydajności – wielkości ciśnienia tłoczenia. Dokładna ocena szkód jest w większości przypadków możliwa tylko po otwarciu pompy paliwa i obejrzeniu uszkodzeń od „wewnątrz”.
Częste przyczyny uszkodzeń
- Szkody spowodowane przez zanieczyszczenia – jazda pojazdem do wyczerpania paliwa (wyschnięcia) powodująca zapchanie filtrów poprzez zanieczyszczenia z dna zbiornika, zatarcie pompy.
- Uszkodzenia powodowane przez wodę – nieszczelność układu paliwowego, skraplanie wody w zbiorniku, woda w paliwie/niska jakość paliwa.
- Niewłaściwe użycie – błędna alokacja/nieprawidłowy dobór pompy do pojazdu/uszkodzenia mechaniczne/błąd instalacji, szkoda spowodowana użyciem nadmiernej siły/uszkodzenia podczas transportu.
- Szkody termiczne – przegrzanie pompy.
Celem uniknięcia uszkodzeń zalecamy niżej wymienione środki
Przed naprawą należy przepłukać cały układ paliwowy paliwem czystej jakości. W zależności od stopnia zanieczyszczenia może być konieczne, aby został oczyszczony kompletny układ paliwowy, a zbiornik paliwa wyjęty i wyczyszczony. Należy oczyścić/wymienić zatkany filtr na stronie ssącej. Podsumowując, zalecane jest tankowanie tylko paliwa wysokiej jakości oraz wypełnianie samochodu całkowicie, jeśli stoi nieużywany przez długi czas. W przeciwnym razie z powietrza może się skondensować określona ilość wody.
Bezpieczeństwo
Ze względów bezpieczeństwa demontaż oraz montaż elektrycznych pomp paliwa powinien być wykonywany tylko przez specjalistyczne warsztaty. Należy odparować wyciekające paliwo, jak również upewnić się, że przed rozpoczęciem pracy samochodu nie jest wybrany żaden bieg ani zaciągnięty hamulec ręczny. Zdemontowane części powinny być przechowywane w czystości oraz być przykryte. Podczas przerwy w pracy otwarte części muszą być zakryte/zamknięte. Zainstalowane mogą być tylko czyste części. Części należy wyjąć z opakowania oraz zamknięcia transportowego dopiero bezpośrednio przed instalacją. Pracując przy układzie paliwowym, należy bezwarunkowo przestrzegać instrukcji producenta pojazdu. Pamiętać należy o ochronie osobistej. Uwaga, paliwo i opary paliwowe są łatwo palne!
Fot. MS Motor Service
Komentarze (0)