Spełnienie wymagań normy EURO 4, wprowadzonej w 2007 r., wymaga od konstruktorów samochodów wyposażenia pojazdów w dodatkowy system oczyszczania spalin montowany w układzie wydechowym. System ten w przypadku silników Diesla nazywa się DPF (Diesel Particle Filter), w przypadku silników benzynowych są to rozbudowane katalizatory spalin. Oleje produkowane według dotychczasowo stosowanych technologii powodują uszkodzenia nowych, rozbudowanych systemów oczyszczania spalin. Jest to wynikiem zastosowania w dodatkach nadmiernej ilości siarki, fosforu oraz powstających przy spalaniu oleju popiołów metalicznych.
ELF Solaris LSX 5W30 jest odpowiedzią na nowe wymagania konstruktorów samochodów. Został on specjalnie opracowany dla silników grupy VOLKSWAGEN (VW, AUDI, SEAT, ŠKODA) również wyposażonych w pompowtryskiwacze i w filtr cząstek stałych DPF. W samochodach ze zmiennymi okresami międzyobsługowymi (QG1) pozwala na osiągnięcie maksymalnych dopuszczalnych przebiegów między wymianami oleju (do 30 000 km silniki benzynowe i do 50 000 km silniki Diesla). ELF Solaris LSX 5W30 jest najnowocześniejszym olejem silnikowym, stworzonym w technologii syntetycznej, który jest całkowicie kompatybilny z najnowszymi systemami oczyszczania spalin.
Komentarze (0)