Epidemia koronawirusa zaburzyła działalność wszystkich sektorów gospodarki na całym świecie. Do walki ze skutkami Covid-19 od pierwszych dni włączyła się spółka Elit Polska. Wszechstronnymi działaniami objęto zarówno mechaników samochodowych, jak i pracowników służby zdrowia.
Konsekwencje globalnego lockdownu gospodarczego dotknęły niemal każdą funkcjonującą firmę, także w obszarach branży motoryzacyjnej – od produkcji, poprzez dystrybucję, do sprzedaży i usług. Konfrontacja z tą nieznaną nikomu sytuacją wymagała podjęcia natychmiastowych i jednocześnie rozważnych działań. Spółka Elit Polska, będąca częścią Grupy Rhiag i LKQ Corporation, wykorzystała do tego celu zdobyte przez lata know-how i ruszyła z akcją #ELITpomaga.
Mając na względzie ważną rolę, jaką w czasie epidemii odgrywają prywatne środki transportu i zaopatrzenie, Elit Polska skoncentrowała się na zapewnieniu ciągłości swojej pracy. Utrzymany został cały łańcuch logistyki, od centralnych magazynów, poprzez filie, po sprzedaż i dostawy do warsztatów samochodowych. Na tym etapie dodano opcję e-faktur oraz rozszerzono sprzedaż online dla klientów indywidualnych. Spółka przekazała też wsparcie dla stałych klientów w postaci voucherów na zakupy.
Nie mniej ważnym elementem działań było zapewnienie maksymalnego, wychodzącego daleko poza zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego pakietu środków bezpieczeństwa dla pracowników, dostawców i klientów. Opracowano także poradnik dla warsztatów odnośnie do działalności w warunkach zagrożenia koronawirusem. Jednocześnie za pośrednictwem profilu na Facebooku prowadzone są otwarte webinary Akademii Elit z zakresu doboru części i serwisowania samochodu. Dla najmłodszych przygotowano „Warsztatowe kolorowanki”. Książeczkę z grafikami można pobrać bezpośrednio na dysk komputera i wydrukować.
Spółka przekazała ponadto maseczki ochronne i płyny dezynfekujące służbie zdrowia. Do tej pory transporty te trafiły do jednoimiennych szpitali zakaźnych w Dębicy, Krakowie, Sosnowcu i Wrocławiu.
Komentarze (0)