Już po raz drugi odbył się event szkoleniowy Textar Brake Clinic. W zorganizowanym w pierwszej połowie października spotkaniu w ośrodku Driveland w Słabomierzu uczestniczyło 30 mechaników samochodowych z całej Polski.
Zaproszeni mechanicy – zdobywcy nagród w promocji sprzedażowej firmy TMD Friction, właściciela marki Textar – podzieleni zostali na małe grupy, w których wykonywali zadania warsztatowe oraz wzięli udział w sprawdzianie umiejętności na torze szkoleniowym. Część aktywności była oceniana, a na najlepszych czekała wyjątkowa nagroda.
Prawidłowa wymiana klocków hamulcowych
Zaliczane do końcowych wyników ćwiczenie w warsztacie polegało na przeprowadzeniu prawidłowego serwisu hamulców. Liczył się nie czas, a dokładność wykonywanych czynności. Dodatkowym utrudnieniem było wprowadzenie przez trenera technicznego Textar różnych nieprawidłowości, które należało wychwycić podczas demontażu i montażu tarczy oraz klocków hamulcowych. Po zakończeniu pracy uczestnicy mieli okazję porozmawiać z ekspertem technicznym. Najczęściej poruszane tematy to typowe błędy popełniane przez mechaników i ich konsekwencje, a także nietypowe przypadki warsztatowe.
– Przygotowane dla nas zadanie nie było przesadnie trudne, ale nie było też łatwe. Należało wyłapać nieścisłości, przypilnować właściwej kolejności prac. Dobrze współpracowaliśmy w ramach grupy, każdy był odpowiedzialny za część zadania – relacjonuje Bartosz Pietrzak, jeden z uczestników.
W warsztacie goście mogli przekonać się również o znaczeniu pomiaru bicia tarczy hamulcowej. Innym ważnym wnioskiem płynącym z tego szkolenia było stwierdzenie, że nawet doświadczeni mechanicy powinni zaglądać do instrukcji montażu, zwłaszcza kierunkowych klocków hamulcowych.
Uczestnicy wzięli ponadto udział w procesie tworzenia własnej mieszanki ciernej. Przygotowany produkt można było od razu przetestować za pomocą pojazdu poruszającego się w rzeczywistości wirtualnej i przeanalizować osiągnięte efekty.
Doskonalenie techniki jazdy
Sporo emocji dostarczyły zajęcia na torze i płytach poślizgowych. Instruktorzy Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara uczyli gości prawidłowych reakcji na trudne sytuacje na drodze. Na mokrej płycie z szarpakiem, który wprowadzał samochód w poślizg, uczestnicy mieli za zadanie m.in. ustabilizować tor jazdy. Ćwiczyli również awaryjne hamowanie i slalomy na mokrej nawierzchni. Z kolei na okrągłej płycie poślizgowej poznawali zachowanie auta ślizgającego się w łuku. Najwięcej adrenaliny dawały jednak szybkie przejazdy samochodami sportowymi. Goście mieli przejechać wyznaczoną trasę jak najszybciej, a uzyskane czasy liczyły się do wyników końcowych.
– Właśnie slalom na czas oraz płyty poślizgowe były najfajniejsze. Sytuacje na płytach to bardzo ciekawe doświadczenie. Na co dzień nie spotykamy się z takimi poślizgami i nie jesteśmy na podobne zachowania przygotowani – przyznają Piotr Warchoł i Emil Kopciński. Grzegorz Florczak uzupełnia: – Zajęcia na płytach dały nam do myślenia, zwłaszcza szarpak i kurtyny wodne. Uświadomiłem sobie, co może zdarzyć się w przypadku niebezpiecznej sytuacji na drodze już przy prędkości o tylko 5 km/h wyższej niż prawidłowa.
Niezapomniane przeżycia
Wyłonieni po zsumowaniu wyników z ocenianych zadań zwycięzcy zdobyli nagrodę w postaci lotu helikopterem, pilotowanym przez Tomasza Kuchara. Dla wszystkich triumfatorów było to niezapomniane przeżycie.
– Bardzo cieszę się z pozytywnego odbioru naszego szkolenia – komentuje Joanna Krężelok, dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce. – Uważamy, że takie wydarzenia są potrzebne. Szczególnie po pandemicznym roku, z ograniczonymi kontaktami z klientami warsztatowymi, są ważne również dla nas. Pozwalają uzyskać i skonsultować pomysły na rozwój współpracy z mechanikami.
Event zainspirował wielu uczestników do dalszego poszerzania wiedzy dotyczącej serwisu układów hamulcowych i skorzystania z innych kursów oferowanych przez markę Textar. Szczegóły dotyczące szkoleń dla mechaników samochodowych dostępne są na stronie www.textar.com/pl/textar-program-szkolen/.
Komentarze (0)