W dniach 13-18 października 2005 w Paryżu odbędą się targi Equip Auto.
Globalna strategia dla ogólnoświatowej publiczności
EQUIP AUTO 2005 odbędzie się w Centrum Wystawienniczym Paris-Nord pomiędzy 13 a 18 października, gromadząc wszystkich kluczowych graczy z całego sektora samochodowego. Przewiduje się przyjazd około 140.000 odwiedzających, z czego 30% z zagranicy. Na powierzchni wystawienniczej 200 tys. m2 swoje wyroby i usługi zaprezentuje ponad 2 tys. wystawców.
Wyjątkowy pakiet usług wielojęzycznych
Gwałtowny wzrost odwiedzających z zagranicy (+38% w 2003) na targach EQUIP AUTO, skłonił organizatorów wystawy do udostępnienia na miejscu wyjątkowego pakietu multijęzycznych usług, aby pomagać odwiedzającym tegoroczne targi. Ma to na celu maksymalne ułatwienie życia międzynarodowym delegacjom – organizację podróży, wizytę na targach, zawieranie kontraktów, oraz oczywiście umożliwienie wystawcom zaprezentowania swojej oferty handlowej z jak najlepszym efektem. W wyniku procesów globalizacji język angielski jest obecnie najbardziej rozpowszechnionym językiem w branży motoryzacyjnej. Ale ponieważ wystawa ma miejsce we Francji, międzynarodowe firmy często wysyłają swoich francuskojęzycznych przedstawicieli. W samej Unii Europejskiej jest 20 oficjalnych języków. Dostarczenie odpowiednich usług multi-języcznych jest kluczowym zagadnieniem podczas wydarzenia tego typu.
Międzynarodowa publiczność EQUIP AUTO rośnie niezmiennie od dwudziestu lat. Po nieznacznym zwolnieniu w 2001, kiedy to wystawę otwarto zaledwie miesiąc po ataku z 11 września, rosnący trend powrócił w pełni w 2003 roku. Podczas ostatniej wystawy ponad jedna czwarta odwiedzających (a ściślej 26%) reprezentowała rynki międzynarodowe, i to nie tylko z krajów sąsiadujących. Jeden na dwóch międzynarodowych gości był mieszkańcem UE, ale reszta pochodziła z każdego zakątka świata. Wielkości wzrostu zanotowane w 2003 roku mówią same za siebie: +50% dla Ameryki, +35% dla Azji, +59% dla Środkowego Wschodu.
Globalny sukces – ale nie przez przypadek
Ogólnoświatowy sukces EQUIP AUTO nie zawdzięcza przypadkowi. Oczywiście, dynamika firm działających na rynku motoryzacyjnym oraz globalizacja sektora jako całości pomogły nadać impetu. Ale EQUIP AUTO zyskał na tym trendzie ze swoją własną strategią sięgnięcia po rynki międzynarodowe jako bazę dla długotrwałego sukcesu.
Globalna strategia – “od projektu do konserwacji”
Dwadzieścia lat temu EQUIP AUTO rozszerzył się poza swój początkowy zakres (naprawy i konserwacja), włączając sektor oryginalnego wyposażenia i techniczny, kontynuując globalną strategię “od projektu do utrzymania”. W tym czasie była to rewolucyjna strategia, stanowiąca podłoże trwającego sukcesu EQUIP AUTO. Strategia umożliwia odwiedzającym spotkanie wszystkich swoich partnerów i dostawców w jednym miejscu oraz poznanie kompletnej oferty serwisów i technologii mających wpływ na wszystkie obszary ich działalności. Taka strategia oznacza również, że wystawcy mogą skoncentrować się na tym jednym wydarzeniu, przyciągającym odwiedzających z całego świata. Nie muszą rozpraszać się jeżdżąc na specjalistyczne targi poszczególnych sektorów.
Reprezentacje w 45 krajach
Przez 30 lat EQUIP AUTO położył fundamenty pod międzynarodowy rozwój, powołując delegacje we wszystkich znaczących na rynku motoryzacyjnym krajach. Wystawa ma obecnie stałych międzynarodowych przedstawicieli w 45 krajach, którzy są odpowiedzialni za lokalny marketing i komunikowanie się z wystawcami, lokalną prasą oraz organizacjami handlowymi.
Forum – globalna debata
EQUIP AUTO zapewnia symultaniczne tłumaczenia odczytów, aby udostępnić je wszystkim odwiedzającym i wystawcom. Podczas każdego spotkania, od roku 1989, Międzynarodowe Forum EQUIP AUTO (w 2005 roku odbędzie się 9. Forum) gromadzi kluczowych graczy światowego rynku w celu omówienia wyzwań, jakie stają przed sektorem samochodowym i producentami wyposażenia samochodów.
Wyjście naprzeciw potrzebom wystawców i odwiedzających
Od stycznia 2005 EQUIP AUTO działa również jako interfejs pomiędzy wystawcami i odwiedzającymi, mając na celu pomoc w bardziej efektywnym aranżowaniu spotkań. Oczywiście nie chodzi tu o pośredniczenie w negocjacjach pomiędzy gośćmi a wystawcami, ale o zapewnienie im możliwości pierwszego kontaktu. Możliwe jest bardziej efektywne zaplanowanie spotkań, co również wystawcom pomaga zoptymalizować ich pobyt na targach.
Międzynarodowy rozwój EQUIP AUTO odzwierciedla zarówno profil wystawców, jak i odwiedzających
W 1999 roku międzynarodowi wystawcy stanowili 57,5% ogólnej liczby wystawców, w 2003 roku było to już 66,5% (2/3). Ich stoiska zajmowały odpowiednio 30% powierzchni wystawienniczej w 1999 roku i 36,2% w 2003 roku. Ogólnoświatowy charakter EQUIP AUTO odzwierciedla również liczba międzynarodowych pawilonów, których z każdą edycją jest coraz więcej. Pokazują one pozycję targów na międzynarodowych rynkach. EQUIP AUTO jest kluczowym wydarzeniem dla każdego kraju, który chce pokazać swą obecność na rynku motoryzacyjnym, oraz dla każdej organizacji rozwoju gospodarczego, która chce budować współpracę pomiędzy producentami, dostawcami wyposażenia oraz dostawcami drugiego i trzeciego rzędu.
22 międzynarodowe pawilony
Sukces tych pawilonów jest wyraźną wskazówką dla przyszłość EQUIP AUTO. Są to głównie przedstawiciele sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), chociaż czasem są to również większe firmy, które nie mają jeszcze znaczącej pozycji na rynkach europejskich. Dla takich firm EQUIP AUTO to trampolina, ułatwiająca dojście do różnorodnych sektorów globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Na przykład chińskie pawilony w 2003 roku nie uszły niczyjej uwadze, tak jak i wyraźnie zaznaczona obecność Korei i Polski.
Polskie firmy na EQUIP AUTO
Targi EQUIP AUTO w 2003 roku okazały się przełomem z punktu widzenia udziału w nich polskich wystawców. W 2003 roku na łącznej powierzchni 300 m2 wystawiało się 18 firm z Polski, podczas gdy w roku 2001 targi odnotowały obecność 7 firm polskich, wystawiających się na powierzchni 90 m2. W tym roku targi EQUIP AUTO po raz pierwszy w historii znalazły się na liście „C” Ministerstwa Gospodarki. Nasi wystawcy mogą więc liczyć na dofinansowanie. Zainteresowanie targami EQUIP AUTO w Polsce wzrasta znacząco z każdą edycją imprezy. Widać to także wyraźnie w liczbie odwiedzających z Polski. W 2003 roku na targi przybyło 600 odwiedzających z Polski. W tym roku najprawdopodobniej padną kolejne rekordy – zarówno jeśli chodzi o liczbę wystawców, jak i odwiedzających z naszego kraju.
Komentarze (0)