Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

EQUIP AUTO 2005 umacnia swą pozycję

W dniach 13-18 października w Centrum Wystawowym Paris – Nord Villepinte odbyły się targi Equip Auto 2005.

Salon Equip Auto odbył się w okresie optymistycznego klimatu ekonomicznego panującego w branży motoryzacyjnej oraz dużego wolumenu obrotów i zatrudnienia. Z linii montażowych w 2004 r. zjechało 64 miliony pojazdów, co stanowiło wzrost o 5,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Europa osiągnęła w roku poprzednim wzrost o 4,0%, produkując 20,8 miliona pojazdów. W samej tylko Francji wzrost w pierwszym półroczu 2005 jest bardzo obiecujący: 5,6%.
Podczas 6 dni targowych zaprezentowano wiele technologii oraz innowacji, które pojawią się w świecie motoryzacji do końca dekady – podzespoły i części do pojazdów, które właśnie wchodzą do produkcji oraz części, narzędzia i sprzęt do stacji serwisowych. Paryskie targi stanowią światową witrynę wyposażenia samochodowego przeznaczonego do aut osobowych, pojazdów użytkowych i przemysłowych, a także wyposażenia warsztatów mechanicznych, blacharskich, lakierniczych itp.
Wystawa Equip Auto 2005, która w dniach 13-18 października w Paris-Nord Villepinte zgromadziła cały sektor wyposażenia samochodów, zanotowała 4,9% wzrost frekwencji (137,566 odwiedzających, w tym 30% z zagranicy). Te wyniki potwierdzają nie tylko znaczący wzrost międzynarodowej publiczności, ale również wyjątkowy apel, mobilizujący 2042 wystawców, spośród których 78% pochodziło z zagranicy (72% w 2003 roku).

Equip Auto w tym roku wyraźnie wzmocniło swoją pozycję – liczba międzynarodowych gości zwiększyła się do 30% z 26% w 2003 roku. Zagraniczni odwiedzający to zarówno przedstawiciele dużych tradycyjnych rynków międzynarodowych, jak i nowych międzynarodowych centrów motoryzacyjnych. Należy nadmienić, że taki wynik został osiągnięty bez zaniedbywania krajowych gości z Francji, których liczba utrzymuje się na poziomie prawie 100 tysięcy osób.
Każda kolejna edycja targów jest coraz lepsza i ciekawsza. Nie brakuje także wystawców z Polski, których regularnie przybywa. – Tegoroczna impreza zgromadziła 22 wystawców z Polski,a powierzchnia stoisk przekroczyła 400 m2 – mówi Andrzej Bereda, Dyrektor generalny Promosalons Polska.
Na targach szczególnie zaznaczyła się obecność podmiotów z Chińskiej Republiki Ludowej, Tajwanu i Turcji. Jest już tradycją, że firmy te, podobnie jak podczas innych imprez targowych, gromadzą się w odrębnych pawilonach, wspólnie prezentując swoje oferty.

We wszystkich sektorach targowych, od designu po konserwację, poziom rozmów handlowych był bardzo wysoki, a klimat sprzyjał kontaktom biznesowym. Ponad 2 tysiące wystawców prezentowało swoje produkty i usługi na 200000 m2 powierzchni wystawienniczej Equip Auto 2005.

Podczas targów odbyło się także wiele dyskusji i konferencji. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, bez względu na to co reprezentuje.

Na koniec należy jeszcze wspomnieć o dynamizmie wystawców, którzy prezentowali bardzo kreatywne i innowacyjne pomysły oraz produkty z zakresu wyposażenia warsztatów i pojazdów.

W targach Equip Auto wzięliśmy udział drugi raz. IDACO eksportuje swoje produkty do 23 krajów świata, planujemy ekspansję na kolejne rynki. Dlatego obecność na takiej imprezie jak Equip Auto 2005 to dla naszej firmy dobrze zaplanowana inwestycja. Z jednej strony, to wspaniała okazja do spotkania z naszymi partnerami z całego świata. Z drugiej strony, stoisko w takim miejscu to swego rodzaju witryna handlowa przyciągająca nowych klientów. Trzeba przyznać – bardzo wymagających klientów, dla których kwestie jakości i bezpieczeństwa mają zawsze pierwszorzędne znaczenie. Miałem więc osobiście wielką satysfakcję prezentować na międzynarodowym forum producenta z Polski, gotowego sprostać wszystkim wymaganiom europejskiego i światowego rynku, który gwarantuje wysoką i stabilną jakość produktów rozpoznawanymi na świecie świadectwami. Paryż to miasto, w którym chciałoby się spędzić więcej czasu niż kilka pracowitych dni targowych. Zawsze chętnie będę tam wracał. Tegoroczne targi zapamiętam przede wszystkim ze względu na udany debiut naszego najmłodszego dziecka, czyli EVOLUTION – linii klocków hamulcowych do samochodów ciężarowych. Spośród wielu wydarzeń targowych na świecie, w których braliśmy udział w tym roku, Equip Auto wyróżnia się skalą, możliwościami ekspozycyjnymi i prestiżem. Jest to pełen przegląd nowości i trendów w technice motoryzacyjnej. Przy tym wszystko, jak w dobrej francuskiej kuchni, podane jest z elegancją i smakiem.

Eytan Dahan IDACO

Targi EQUIP AUTO 2005 w Paryżu, podczas których nasza firma miała swoje stoisko, były największymi w tym roku targami motoryzacyjnymi w Europie. Niewątpliwie była to najbardziej licząca się tegoroczna wystawa dla naszej branży. Targi te każdej jesieni przyciągają tysiące zwiedzających, co dwa lata poświęcone są częściom samochodowym (co dwa lata jest to salon samochodowy). W 2005 roku w 6 halach na 200000 m2 powierzchni można było spotkać największych producentów i dystrybutorów części. Tegoroczna edycja targów była oceniana przez fachowców jako bardzo udana, zanotowano wzrost zainteresowania o 5% w stosunku do lat ubiegłych. Zdecydowaliśmy się wziąć udział w targach w Paryżu i zaprezentować nasz asortyment części karoseryjnych i mechanicznych. Zwłaszcza że możemy się pochwalić bardzo szeroką ofertą 180000 referencji katalogowych dostępnych z naszego nowoczesnego magazynu w Warszawie oraz w filiach w Białymstoku i Toruniu. Skorzystaliśmy także z możliwości przedstawienia naszej oferty na stronach internetowych www.equipauto.com, gdzie zainteresowani mogli odnaleźć naszą firmę, szukając dostawcy, np. oświetlenia, chłodnic, elementów zawieszenia, tłumików czy układów hamulcowych albo wpisując nazwę producenta, którego części chcieliby kupować. Oczywiście obok katalogu w internecie wydano obszerne katalogi drukowane. Reasumując, jest to najbardziej prestiżowa impreza dla świata motoryzacyjnego, dlatego tak ważna dla nas była obecność w gronie jej wystawców.

Monika Dankowska BHMD

Nasza firma – Promosalons Polska, Międzynarodowe Targi we Francji – istnieje w naszym kraju od roku 1993. Nasza misja polega na organizowaniu kampanii promocyjnych na rzecz targów zrzeszonych właśnie w Promosalons – Komitecie Promocji Francuskich Imprez Targowych za Granicą. Organizacyjnie Promosalons to paryska centrala oraz ponad 60 biur na całym świecie, zajmujących się pozyskiwaniem wystawców oraz odwiedzających na wspomniane imprezy targowe. Obecnie reprezentujemy w Polsce 23 imprezy targowe z różnych branż – obok motoryzacji są to: sektor lotniczy, maszyny budowlane i rolnicze, zbrojeniówka, ochrona środowiska, opakowanie, ale także wyposażenie wnętrz, meble, moda itd. Targi Equip Auto należą do jednych z największych i najważniejszych, jakimi mamy przyjemność się zajmować. Nie ulega wątpliwości, że są to – obok niemieckiej Automechaniki odbywającej się także w cyklu 2-letnim – najbardziej znaczące targi w sektorze przemysłu motoryzacyjnego na świecie.
Zajmujemy się nimi od 1995 roku i można tu mówić o znaczącej ewolucji zarówno w aspekcie gości z Polski, jak i firm biorących udział w Equip Auto w charakterze wystawców. Początki były raczej skromne – liczba odwiedzających z naszego kraju odnotowana przez organizatorów to 35–40 osób i 5–6 wystawców na łącznej powierzchni nie przekraczającej 70–80 m2. Tegoroczna impreza zgromadziła 22 wystawców z Polski, a powierzchnia stoisk przekroczyła 400 m2. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na fakt, iż pierwszy raz w historii stoisko na targach wynajął Wydział Ekonomiczny Ambasady Polskiej w Paryżu. Nie dysponujemy jeszcze statystykami w odniesieniu do odwiedzających, ale w roku 2003 na targi przybyło 450 Polaków – wyłącznie profesjonalistów z branży. Mam podstawy, aby sądzić, że podczas niedawno zakończonej edycji imprezy nasi rodacy pobili dość wyraźnie kolejny rekord frekwencji. Można zatem bez żadnej przesady stwierdzić, iż targi te na trwale wpisały się w “mapę drogową” branży motoryzacyjnej w Polsce. Pochlebne komentarze dotyczące efektów udziału w tej imprezie dają się słyszeć zarówno ze strony naszych wystawców, jak i ze strony przedstawicieli firm odwiedzających Equip Auto.

Andrzej Bereda dyrektor generalny Promosalons Polska – Międzynarodowe Targi we Francji
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony