- kierunek – rozwój międzynarodowy
Tegoroczna, osiemnasta edycja targów EQUIP AUTO ma na celu rozwój międzynarodowy: co najmniej 75 proc. wystawców będą stanowili wystawcy spoza Francji, co oznacza wzrost o ponad 5 proc. w porównaniu z poprzednią edycją. Jedno z głównych miejsc spotkań i interesów przedstawicieli ogółu rynków artykułów motoryzacyjnych (podzespołów pierwszego montażu i części zamiennych) przyciągnie w tym roku 45 tys. gości zagranicznych (przy ogólnej liczbie 140 tys. odwiedzających). Targi odbędą się pod znakiem trzech głównych wydarzeń: wzrostu liczby pawilonów zagranicznych, spotkań “OEM Meetings” i przyznania wybranym krajom statusu honorowego gościa salonu.
Pawilony zagraniczne
Na EQUIP AUTO 2007 pojawią się co najmniej 43 pawilony zagraniczne, zajmujące powierzchnię 15 tys. m2 ( ). Obejmą one 23 kraje i 1 100 wystawców, wśród których po raz pierwszy znajdą się Rosja, Egipt i, być może, Pakistan. Brazylia silniej zaznaczy swoją obecność, dołączając drugi pawilon do zajmowanej dotychczas przestrzeni. Nieznacznie zmniejszy się powierzchnia zajmowana przez Turcję, obecną na targach od 1999 r. W tym roku w pawilonie tureckim znajdzie się 10 wystawców. Niektórzy z wystawców wybrali drogę pośrednią, umieszczając stoiska w halach związanych z ich specjalizacją, ale pozostając w związku z pawilonem swojego kraju. 5 pawilonów zajmą w tym roku Chiny, przywiązujące szczególną wagę do jakości wystawianych podzespołów.
Organizatorzy kontynuują działania mające na celu walkę z plagiatem, które podjęli w 2005 r. Powszechnym obowiązkiem staje się podpisanie karty antyplagiatowej, a pawilony krajów szczególnego ryzyka podpisują dodatkowo formalne zobowiązanie do wystawiania wyłącznie produktów nieskazitelnych z punktu widzenia prawa francuskiego i europejskiego ( ).
“OEM Meetings”
Spotkania te, odbywające się w dniach 16-17 października, mają na celu umożliwienie kontaktu między dostawcami międzynarodowymi a dużymi zleceniodawcami. Ci ostatni, reprezentujący głównych światowych producentów samochodów i wyposażenia, sformułują na początku swoje potrzeby i oczekiwania. Następnie ogół zleceń zostanie podsumowany w 8 zbiorach ( ), dostępnych do lektury i pobrania na stronie www.equipauto.com. W dalszej kolejności nastąpi selekcja dostawców, którzy zgłoszą się za pośrednictwem strony internetowej, przez zleceniodawców. Na podstawie sporządzonej w ten sposób listy kontaktów zostanie ułożony grafik 45 spotkań w wydzielonych miejscach (organizatorzy zapewniają usługi tłumacza). Do teraz zarejestrowało się dwudziestu czterech zleceniodawców, m. in. Renault Agriculture, Kubota (pojazdy budowlane) i Fenwick (transport ładunków). Dobry znak dla organizatorów targów – przedsiębiorstwa te nigdy wcześniej nie były obecne na EQUIP AUTO.
Sześć krajów – gości honorowych
Nowością w edycji 2007 jest wprowadzenie statusu gościa honorowego dla sześciu krajów-wystawców, w celu rozwijania kontaktów między dostawcami a zleceniodawcami. Przewidziano dwie konferencje poświęcone krajom – gościom honorowym: Algierii (we wtorek 16.10 w godz. 11.00-13.00) i Rosji (w czwartek 18.10 w godz. 14.30-16.00). Godzinne “zbliżenia na kraj”, podsumowujące sytuację ekonomiczną i perspektywy lokalnych rynków motoryzacyjnych, zarezerwowano dla Turcji, RPA, Korei i Węgier. Terminy poznamy na początku września.
Salon EQUIP AUTO 2007, miejsce spotkań i wymiany doświadczeń dla profesjonalistów z całego świata, umożliwia rozwijanie kontaktów i interesów swoim 1600 wystawcom i 45 tys. odwiedzających zagranicznych (przy ogólnej liczbie 2 tys. 140 wystawców i 140 tys. odwiedzających).
( ) Uwaga: w katalogu ogólnym EQUIP AUTO 2007 znajdzie się sekcja poświęcona pawilonom zagranicznym, zawierająca dane każdego wystawcy.
( ) Ramy prawne walki z plagiatem: zgodnie z prawem komornik sądowy może interweniować na stoisku (traktowanym jako własność prywatna) jedynie w przypadku, gdy jest do tego upoważniony postanowieniem sądu (wydawanym w terminie 24 godzin na wniosek skarżącego lub jego adwokata). Organizatorzy EQUIP AUTO udostępniają wszystkim wystawcom listę komorników sądowych departamentu Seine-Saint-Denis, mogących interweniować podczas targów.
Andrzej Bereda
Promosalons Polska
- Międzynarodowe Targi we Francji
www.equipauto.com
Promosalons Polska
Warszawa, tel. (022) 815 64 55
fax (022) 815 64 80
e-mail: promopol@it.pl
Komentarze (0)