Promocje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Eurotax Repair Estimate – rozwiązanie na jutro dostępne już dziś

W styczniu bieżącego roku firma Eurotax Polska Sp. z o.o. zaprezentowała użytkownikom swojego oprogramowania nowy moduł kalkulacyjny o nazwie Eurotax Repair Estimate (w skrócie: ERE).

Moduł ERE , podobnie jak jego obecny na rynku od kilku lat poprzednik – moduł IKE, umożliwia tworzenie kosztorysów napraw samochodów osobowych, terenowych i dostawczych (głównie napraw powypadkowych) w oparciu o dane serwisowe uzyskane od producenta pojazdu. Dane te są automatycznie aktualizowane przy każdej aktualizacji programu bazowego zawierającego moduł kalkulacyjny (czyli programu Carwert lub Terminal Wert.Net), co gwarantuje ich właściwą jakość. W ramach comiesięcznego updateu modułu uzupełniana jest baza pojazdów i czasochłonności wymian elementów oraz wprowadzane są zaktualizowane cenniki części zamiennych. Ponadto co sześć miesięcy aktualizowane są dane dotyczące cen materiałów lakierniczych, które wykorzystywane są w kosztorysowaniu prac lakierniczych według metody Eurotax/AZT.

W stosunku do modułu IKE moduł ERE ma całkowicie zmieniony interface użytkownika (fot. 1). Główna zmiana to wprowadzenie tzw. aktywnej grafiki – wybór elementów do kosztorysu odbywa się poprzez wskazanie potrzebnej części na rysunku, a nie jak dotychczas poprzez wybór z listy tekstowej. Wprowadzona grafika jest wzorowana na rysunkach katalogowych producenta pojazdu, co dodatkowo ułatwia identyfikację wybieranych część. Po wskazaniu przez użytkownika określonego zespołu na schemacie pojazdu pojawiają się miniatury oznaczające zestawy elementów – ich “kliknięcie” wyświetla zestaw rysunków wprowadzonych do bazy części zamiennych (fot. 2).

Użytkownik ma możliwość natychmiastowego podglądu istotnych informacji dotyczących części (nr katalogowy, cena, czas wymiany) poprzez tzw. tooltip – wystarczy najechać kursorem na rysunek części, aby żądana informacja została wyświetlona w pojawiającej się ramce (fot.3).

Użytkownik ma możliwość indywidualnego ustawiania wielu parametrów interface’u: wielkości ramek, sposobu wizualizacji miniatur zespołów, zestawu informacji dodatkowych itp. Dzięki temu każdy może dopasować interface tak, aby najlepiej spełniał on wymagania użytkownika.
Moduł identyfikuje pojazd (markę, model i typ) przejmując dane z programu bazowego (fot. 4).

Istnieje możliwość wyboru pojazdu po kodzie EC (Eurotax Code), który jest pokazywany na wydrukach kosztorysów z programów bazowych. Kod EC jest przypisywany według systematyki firmy Eurotax do wszystkich wprowadzanych do bazy pojazdów. Kilkucyfrowy symbol jednoznacznie określa pojazd, co może ułatwić ewentualną weryfikację kosztorysu lub tworzenie kosztorysów seryjnych. Podczas tworzenia kosztorysu naprawy moduł pyta użytkownika o wyposażenie pojazdu istotne z punktu widzenia czasochłonności wymiany wprowadzanej do kosztorysu części (fot.5).

Wprowadzona informacja jest wykorzystywana również przy innych pozycjach – nie ma konieczności jej późniejszego powielania. Nie ma potrzeby wcześniejszego, czasochłonnego definiowania wszystkich opcji wyposażenia, jeśli nie mają one wpływu na pozycje tworzonego kosztorysu naprawy. Moduł ma możliwość wyszukiwania części po numerze katalogowym oraz nazwie części – wystarczy wprowadzić fragment nazwy lub numeru (niekoniecznie początkowy), aby jednym kliknięciem uzyskać listę części spełniających zadane kryterium wyszukiwania (fot. 6).

Moduł ma możliwość wykonania tzw. wydruku roboczego – bez nagłówka firmy i innych informacji identyfikacyjnych. Możliwy jest również wydruk lub zapis do pliku w bardzo popularnym formacie pdf (wydruk kompletnego, pełnego kosztorysu możliwy jest zawsze z poziomu programu bazowego).
Baza danych, przygotowywana do wykorzystywania przez moduł ERE, została znacznie rozbudowana. Jest ona w dalszym ciągu uzupełniana. Użytkownicy będą co miesiąc otrzymywali update programu zawierającego moduł kalkulacyjny ERE. W chwili obecnej folder z modułem kalkulacyjnym zajmuje około 1,6 GB obszaru na dysku komputera. Wielkość ta będzie się systematycznie zwiększała wraz z rozbudową bazy danych.
Wprowadzany na rynek moduł kalkulacyjny Eurotax Repaire Estimate jest niewątpliwie profesjonalnym narzędziem nowej klasy zarówno z punktu widzenia użytkownika wykonującego kosztorys naprawy pojazdu, jak i ze względu na nowoczesną konstrukcję informatyczną. Prostota obsługi połączona z dobrej jakości bazą danych i pomocną automatyką pracy modułu pozwala na szybkie i precyzyjne kosztorysowanie napraw pojazdów. O jego funkcjach przekonały się już główne towarzystwa ubezpieczeniowe, w których moduł ERE został wdrożony.
Aby się o tym samodzielnie przekonać, można skorzystać z oferowanej przez firmę Eurotax Polska Sp. z o.o. bezpłatnej wersji demo, zawierającego moduł ERE, programu CARWERT (wersja demo ma pełną bazę danych oraz nieznacznie, w stosunku do wersji pełnej, ograniczone funkcjonalności – jest aktywna przez 14 dni od chwili instalacji). Wersję można zamówić na stronie www.eurotax.pl lub w siedzibie firmy pod numerem tel. (022) 858 21 75
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony