Place budowy są kolejnym, obok transportu ludzi i towarów, obszarem zastosowania opon Continental w pojazdach użytkowych. Po unowocześnieniu swej oferty opon dla ciężkich pojazdów przed dwoma laty, w roku 2007 firma Continental wprowadza nowy wzór bieżnika HSC1, HDC1 i HTC1, który stanowi kolejny etap w ewolucji opon Continental dla pojazdów budowlanych.
Pojazdy budowlane przejeżdżają na całym świecie około 750 miliardów kilometrów rocznie. W zależności od rodzaju zastosowań, pojazdy budowlane możemy podzielić na pojazdy jeżdżące w ruchu regionalnym, on/off-road (poruszających się zarówno po terenach utwardzonych, jak i nieutwardzonych) lub off-road (rzadko lub nigdy niewjeżdżających na ubite nawierzchnie). W ruchu po drogach utwardzonych najlepsze są opony typu HSR1 i HDR1, natomiast kompletnie odmienne warunki podłoża typu off-road wymagają użycia opon typu HSO i HDO. Nowe opony budowlane w najnowszej ofercie firmy Continental typu HSC1, HDC1 i HTC1 są, według producenta, doskonale dopasowane do warunków panujących na obu rodzajach powierzchni: dobra trakcja, duża odporność na uszkodzenia i bardzo dobre właściwości jezdne po terenach nieutwardzonych, a z drugiej strony ciche działanie i świetne osiągi na twardej nawierzchni. Dodatkowym atutem nowego rozwiązania są niskie koszty użytkowania przy wysokich obciążeniach i małym ryzyku uszkodzenia opony.
Komentarze (0)